Festival ProART odtajnil třicítku lektorů letních workshopů

Festival ProART odtajnil třicítku lektorů letních workshopů

Festival ProART letos vstupuje do 16. ročníku. Tento mezinárodní workshop festival tance, zpěvu, herectví, fotografie a dalších performing arts odtajnil třicítku lektorů letních workshopů, které probíhají v pěti městech ČR. Mottem letošního ročníku je "Věř si... běž za snem...". Mezi lektory brněnské části festivalu jsou třeba tanečníci Eran Gisin, Leoni Wahl a Žiga Jereb. Spisovatelka Tereza Boučková, zpěváci Ilona Csáková a Lukáš Janota nebo herečka Vica Kerekes.

Workshop festival ProART se bude konat v pěti městech - Jičíně, Plzni, Brně, Valticích a Mikulově. Mottem letošního festivalu je víra v sebe a odvaha jít za vlastními sny. Ve své multižánrové šíři nabídne tři desítky lektorů tance, zpěvu, herectví, psaní a fotografie. Festival poprvé zavítá do Valdštejnské lodžie v Jičíně, kde se uskuteční třídenní festival pod vedením hudebnice Gabriely Vermelho, tanečníků Zuzany Richterové, Martina Dvořáka a hereckého dua IMPRA. Do plzeňské Moving Station zavítají jako lektoři již podruhé mj. zpěvačky Lenka Dusilová a Radka Fišarová, režisér Štěpán Pácl, tanečníci Tine Schmidt, Morgan Reid, či izraelská choreografka Noa Dar a další. Festivalový maraton dojde do svého cíle poprvé také ve městě Mikulov. Centrem festivalu však zůstává i nadále Brno s téměř dvaceti lektory v čele s tanečníky Eranem Gisinem, Leonie Wahl, Žigou Jerebem, spisovatelkou Terezou Boučkovou, zpěváky Lukášem Janotou, Ilonou Csákovou, herečkou Vicou Kerekes a dalšími lektory z Jižní Koreji, Rakouska a Čech. Festival se uskuteční opět v nádherném prostředí Místodržitelského paláce přímo v centru Brna. Brněnská část festivalu je ohlášena na 14. až 21. července 2019, probíhat bude v Místodržitelském paláci, Moravské galerii a na Moravském náměstí 1a.

Ředitel festivalu Martin Dvořák objasnil motto letošního ročníku: "Mám stále větší pocit, že každý z nás sní nějaký svůj sen, ve který ale odmítá věřit, že by se mohl naplnit. Ptám se, nakolik ovlivňuje naše myšlení a víra v sebe náš reálný život. Chtěl bych, aby si lidé na festivalu mohli plnit své skryté sny, které třeba jednou dojdou svého naplnění. Síla myšlení totiž utváří náš život." Od druhé poviny dubna se lze přihlásit na workshopy, které nabízejí profesionálům i široké veřejnosti výuku v oborech - tanec, herectví, zpěv, fotografie, kreativní psaní, hudba. Kurzy probíhají přes celý den, jsou odstupňovány podle obtížnosti, přičemž každý účastník si může denní rozvrh nakombinovat sám. Druhou částí festivalu je večerní program, který představuje pedagogy – aktivně činné umělce – v ukázkách z jejich repertoáru a navíc zve i další hosty v koncertních, tanečních či divadelních představeních.  Přihlásit se na workshopy je možné online zde. 

Foto archiv souboru ProART

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější