Festival Špilberk mění program závěrečného koncertu. Zazní Martinů v podání Laury van der Heijden

19. srpen 2021, 1:00

Festival Špilberk mění program závěrečného koncertu. Zazní Martinů v podání Laury van der Heijden

Filharmonie Brno částečně mění program nedělního závěrečného koncertu Festivalu Špilberk, na kterém se představí se svým šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Místo Brahmsova Dvojkoncertu pro housle a violoncello a moll, který měl zaznít  v podání houslistky Chloë Hanslip, uslyší návštěvníci festivalu Martinů Violoncellový koncert č. 1. Zbytek programu zůstává v původní podobě, na úvod tedy Dvořákovy Symfonické variace a v druhé půli Janáčkův Taras Bulba.

„Ke změně došlo mimo jiné kvůli zdravotním komplikacím houslistky Chloë Hanslip,“ uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Druhá z plánovaných sólistek, violoncellistka Laura van der Heijden na koncertu vystoupí. Právě ona přednese Martinů koncert. Čtyřiadvacetiletá sólistka začala hrát ve čtyřech letech na zobcovou flétnu, v pěti na klavír a v šesti na violoncello. V patnácti se stala vítězkou soutěže BBC mladých hudebníků a v jedenadvaceti vydala první sólové album, které získalo mnoho prestižních cen. „Martinů jsme zařadili do programu s ohledem na sólový nástroj a repertoár sólistky a díky tomu jsme vlastně sestavili večer s díly ryze domácích autorů,“ řekl dramaturg Filharmonie Brno Vítězslav Mikeš. Koncert začíná v neděli ve 20:00 na velkém nádvoří hradu Špilberk. 

Laura van der Heijden/ foto archiv umělkyně

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější