Filharmonie Brno zahájila prodej vstupenek na Velikonoční festival duchovní hudby

10. březen 2017, 4:00

Filharmonie Brno zahájila prodej vstupenek na Velikonoční festival duchovní hudby

26. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby letos nese téma Svědkové, svědectví. Vstupenky na festival jsou již v prodeji.

Velikonoční festival duchovní hudby vznikl v roce 1992 a jedná se o vůbec první festival svého druhu v ČR. Letošní ročník proběhne v šesti chrámech, v neděli 9. dubna ho v kostele sv. Janů zahájí známé Matoušovy pašije od J. S. Bacha. „Vystoupí Capella Cracoviensis, jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících souborů v Polsku, který se specializuje na interpretaci staré hudby. Na Velikonoční festival duchovní hudby přijede do Brna podruhé. Poprvé to bylo v roce 2013, kdy s velkým úspěchem uvedl Händelovo oratorium,“ uvádí Lucie Šnajdrová, manažerka festivalu. Následovat budou koncerty Brány Jeruzálema od Broniuse Kutavičiuse, Ukřičené lamentace s belgickým sborem Graindelavoix, Apoštol Pavel (Mendelssohnovo oratorium Paulus) s brněnskými filharmoniky a Svědectví svatých v poezii a hudbě Hildegardy z Bingenu s ženským sborem Tiburtina ensemble. Milovníci varhan si přijdou na své na varhanním koncertu Jana Šprty.

Součástí festivalu jsou kromě koncertů již tradičně také temné hodinky (koncerty při svíčkách) v závěru svatého týdne. Na středeční program renesančních lamentací v podání slavného belgického souboru Graindelavoix navazují čtvrteční Zpívaná rozjímání a v pátek Velkopáteční ztišení.

Festival bude probíhat od 9. do 23. dubna 2017 v brněnských chrámech.

Vstupenky je možné zakoupit od 9. března v předprodeji na Besední ulici, na nám. Svobody v Domě pánů z Lipé nebo na rezervačním webu zde.

Velikonoční festival duchovní hudby 2016/ foto archiv

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější