Groove Brno na podzim představí Forq, MonoNeon a Freak Power

Groove Brno na podzim představí Forq, MonoNeon a Freak Power

Groove Brno letos v rámci svého 17. ročníku přiveze do Brna hned několik premiér i festivalové stálice. K již ohlášeným koncertům Fun Lovin’ Criminals, Electro Deluxe ve spojení s domácím B-Side Bandem nebo sestavě Mezzoforte nově přibývají Forq, MonoNeon a Freak Power s Ashleym Slaterem. Všechny tři formace vystoupí na domovské scéně přehlídky v Metro Music Baru.

Klávesista Henry Hey hrál s Davidem Bowiem nebo Empire of The Sun. Hey k sobě přitáhl další jména: Kytarista Chris McQueen hrál ve Snarky Puppy a Bokanté, druhý hráč na kytaru Jordan Peters se může chlubit spoluprací s Jonem Batistem nebo Lauryn Hill. S posledně jmenovanou hrál i basák Eli Menezes, bubeníka Jasona „JT“ Thomase zase k sestavě připojuje společná minulost v již zmíněných Snarky Puppy.

U Forq je vždy důležitý jedinečný výraz a hudební zkušenost. Vystoupí na podzim 11. října 2024 v Metro Music Baru. Navíc už v té době budou mít Forq vydané nové studiové album. Vychází 13. září a nový materiál dozajista zazní i na brněnském koncertě.

Hudební koktejl jménem Freak Power, v němž se v hutnou substanci míchají acid jazz, funky, soul i trip hop, obestírají legendy. Ve své době, tedy v divokých devadesátkách, jejich muzika notně provětrala londýnské kluby a samotní Freak Power dali vzniknout dalšímu fenoménu. Jedním z otců zakladatelů je totiž Norman Cook, kterého dnes klubová scéna zná jako Fatboy Slima. Lídrovské otěže nyní v kapele pevně drží další zakládající člen, nespoustaný živel, vokalista a trombonista Ashley Slater. Kapela stále ctí základy položené dávnou sestavou ještě s Cookem a skladbám dává naživo novou svěží energii. V Metro Music Baru zazní 15. listopadu i největší hit kapely Turn On, Tune In, Cop Out.

V prosinci pak pódium Metro Music Baru prozáří basový fenomén MonoNeon. Rodák z amerického Memphisu je jedním z posledních, který měl příležitost pracovat s legendárním Princem. Se svými vlastními skladbami, jež se nebojí experimentů, dokázal uhranout posluchače na tradičních přehlídkách svého žánru, na jazzových festivalech v Newportu, Montrealu nebo New Orleans – a všude s masivním ohlasem.

Jeho originální přístup ke hře vychází z obráceného pořadí strun na baskytaře – coby pravák hraje na kytaru původně určenou pro leváky, ale bez toho, aniž by si otočil struny. To se odráží na všem a proměňuje i pro něj velmi typickou slapovací techniku hry. MonoNeon pracuje s prvkem náhody, každá nezáměrná chyba se může stát východiskem pro další nápady a nečekané hudební cestičky, po nichž se čtyřiatřicetiletý muzikant s vervou vydává. Coby experimentátor bývá někdy přirovnáván k Johnu Cageovi, experimentální je provedení i samotného nástroje, které využívá prvků ready-made a dadaismu. Hlavu baskytary tak skrývá obyčejná ponožka a tělo zdobí pruhy vytvořené s pomocí lepicích pásek. Koncert moderního basového fenoménu je naplánovaný na 7. prosince 2024.

Aktuálně zveřejněné koncerty 17. ročníku Groove Brno:

15. 2. Giacomo Turra (již proběhlo)

10. 10. Fun Lovin‘ Criminals

11. 10. Forq

23. 10. Electro Deluxe ft. B-Side Band

8. 11. Mezzoforte

15. 11. Freak Power

7. 12. MonoNeon

Forq7/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější