HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

Sérii hudebně-diskusních večerů HLUK, kterou pořádá hudební platforma AlterEcho, uzavře třetí edice v klubu Bajkazyl Brno. V hudební části se představí ve společném live setu dvojice pražských elektronických hudebníků Bariel & TMA, původem ruská experimentální producentka rlung a také ambientní projekt Vision of 1994.

Večer již tradičně zahájí od 19:00 diskuze, jejímž tématem bude financování nezávislých (nejen hudebních) médií. Hosty debaty budou Klotylda Marková za Deník Alarm, Michal Pařízek (Full Moon Magazine) a Zdeněk Neusar (frontman.cz). HLUK #3 je ohlášen na 3. března 2022 v partnerském klubu Bajkazyl Brno.

Bariel & TMA se věnují prolínání elektronické hudby s analogovými syntezátory. Hudebník a producent Jakub Baierl (Méta Monde, YOGA Kolektiv) se spojí ve své další inkarnaci jménem Bariel s multimediálním programátorem a hudebním mágem Tomášem Martínkem (TMA), který stál také u zrodu pražského komunitního labelu Bad Names. Od jejich společného live setu lze očekávat průlet různými žánry – od ambientu s fragmenty nahrávek městského prostředí až k hlubokým, pulzujícím beatům a klubové hudbě vybízející k tanci.

Iana Koroleva je elektronická producentka původem z ruského Asbestu, jejíž hudební tvorba vychází především z ambientních subžánrů a minimalismu, nezdráhající se zakomponovat prvky noisu či hutných basů a beatů. Postklubové ozvěny vystupují zpoza atmosférických ploch již na jejím debutu nontemporary reflektujícím osobní zkušenost s dynamickým světem jihotchajwanské metropole Kaohsiung. Ten vydala u českého labelu Secret press, specializujícího se na „mysl měnící ambient a meditativní drony.” Její poslední deska Seven Stones vyšla u florentských Biodiversità Records. Také na ní čerpá z terénních nahrávek tentokrát pocházejících z Japonska, k němuž se váže koncept celého alba.

Záhadná ambientní elektronika skrývající se pod jménem Vision of 1994 tvoří další hudební identitu klatovského producenta a DJe Karla Průchy (dříve Silhoutte, Chik). Nápad na projekt přišel u poslechu jednoho tracku z dílny nyní pro něj už domácího labelu Harmless Youth, který ho podnítil k remixu ve stylu devadesátkové jungle music. Jeho styl neustále osciluje mezi zádumčivými, melancholickými tracky, kde hojně využívá terénní nahrávky a deep/acid technem.

Už dříve jako Silhouette vydal u labelu Krmelec Recordings album Lost in the Circle a ke konci roku 2021 svou druhou desku Hůrka (label Dolec) inspirovanou nejen zvukovým zkoumáním šumavské krajiny. Na jeho poslední desce Concrete Memories (2020, Harmless Youth) se odrážejí „vzpomínky na dětství a dospívání ve snaze uchopit pocity z vyrůstání na panelovém sídlišti.“

rlung / foto Adriana Vancová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Premiérou inscenace Krokodýl ze Svratky aneb Mozart v Brně o víkendu začalo už čtrnácté Léto na Biskupském dvoře. V seriálu produkcí Městského divadla Brno (MdB) přibyla atypická hudební inscenace s bláznivě překombinovaným příběhem, jehož díry naštěstí zaceluje muzika: klasická i její svérázné aranže.  více

Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae přináší již dvacátým osmým rokem dramaturgicky pestré a interpretačně vybroušené večery, které navíc zasazuje nejen do koncertních sálů, ale rovněž na nádvoří či do zámeckých salónů, hradních sálů, bazilik, kostelů či synagog. Letošní 28. ročník zastřešuje téma Mezi Kroměříží a Vídní. Kulturní centrum Evropy tedy Vídeň sloužila jako sídelní město habsburských císařů a Kroměříž zase byla domovem olomouckých arcibiskupů. Na dramaturgii letošního ročníku se podílela trojice respektovaných odborníků: děkanka Hudební fakulty JAMU, cembalistka, varhanice a muzikoložka Barbara Maria Willi, historik, muzikolog a sbormistr Vladimír Maňas a Otto Biba, rakouský hudební vědec a dlouholetý ředitel vídeňského archivu Gesellschaft der Musikfreunde.  více

Letos v únoru se Filharmonie Brno vydala na nesmírně úspěšné americké turné; na programu měla výběr základních českých klasiků a současnou americkou hudbu. Orchestr vystoupil v legendární Carnegie Hall, v Ann Arbor, poté následovaly tři koncerty v Kalifornii a dále v Kansas City a v texaském Lubbocku. Na koncertech se představili někteří z vůdčích sólistů dnešní doby, jmenovitě Angélique KidjoLaurie Anderson a Christian Schmitt. To vše se odehrálo pod taktovkou šéfdirigenta a uměleckého ředitele Filharmonie Brno Dennise Russella Daviese. Strávil jsem s ním několik fascinujících minut, během nichž mi o tomto velkém mezinárodním úspěchu vyprávěl.  více

Původně mělo jít o dvojalbum, na kterém Druhá tráva pracovala s britským producentem Eddiem Stevensem a které mělo přinést převzaté i autorské skladby. Vinou epidemie covidu vznikly obě části odděleně: Díl první vyšel v roce 2020 a obsahoval především coververze. Díl druhý se na trhu objevil v roce 2022 a převažují na něm skladby původní. Osoba producenta, jinak špičkového odborníka na indiepop a elektronickou hudbu, je u obou částí stejná. Přístup a způsob nahrávání se však liší a to, co kapela se Stevensem na prvním albu pouze naznačila, na „dvojce“ vyzrálo do intenzivnějších barev, zvuků a vůní.  více

Oslavy stopadesátí let brněnského Besedního domu, které se konají nejen v jeho prostorách, vynikají zajímavou dramaturgií. Ta dokáže posluchače přenést do počátků existence tohoto koncertního prostoru. Dva koncerty, které se odehrály 4. a 5. května, nesly název Janáček a Horňácká muzika. Já jsem se zúčastnila toho prvního a šlo o skutečně povedený zážitek, který mi Filharmonie Brna a Horňácká muzika Petra Mičky připravila. Páteční reprízu koncertu přenášela Česká televize. Oba večery byly vyprodané a do prodeje se dokonce přidávaly vstupenky na stání.  více

Nejčtenější