HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

Sérii hudebně-diskusních večerů HLUK, kterou pořádá hudební platforma AlterEcho, uzavře třetí edice v klubu Bajkazyl Brno. V hudební části se představí ve společném live setu dvojice pražských elektronických hudebníků Bariel & TMA, původem ruská experimentální producentka rlung a také ambientní projekt Vision of 1994.

Večer již tradičně zahájí od 19:00 diskuze, jejímž tématem bude financování nezávislých (nejen hudebních) médií. Hosty debaty budou Klotylda Marková za Deník Alarm, Michal Pařízek (Full Moon Magazine) a Zdeněk Neusar (frontman.cz). HLUK #3 je ohlášen na 3. března 2022 v partnerském klubu Bajkazyl Brno.

Bariel & TMA se věnují prolínání elektronické hudby s analogovými syntezátory. Hudebník a producent Jakub Baierl (Méta Monde, YOGA Kolektiv) se spojí ve své další inkarnaci jménem Bariel s multimediálním programátorem a hudebním mágem Tomášem Martínkem (TMA), který stál také u zrodu pražského komunitního labelu Bad Names. Od jejich společného live setu lze očekávat průlet různými žánry – od ambientu s fragmenty nahrávek městského prostředí až k hlubokým, pulzujícím beatům a klubové hudbě vybízející k tanci.

Iana Koroleva je elektronická producentka původem z ruského Asbestu, jejíž hudební tvorba vychází především z ambientních subžánrů a minimalismu, nezdráhající se zakomponovat prvky noisu či hutných basů a beatů. Postklubové ozvěny vystupují zpoza atmosférických ploch již na jejím debutu nontemporary reflektujícím osobní zkušenost s dynamickým světem jihotchajwanské metropole Kaohsiung. Ten vydala u českého labelu Secret press, specializujícího se na „mysl měnící ambient a meditativní drony.” Její poslední deska Seven Stones vyšla u florentských Biodiversità Records. Také na ní čerpá z terénních nahrávek tentokrát pocházejících z Japonska, k němuž se váže koncept celého alba.

Záhadná ambientní elektronika skrývající se pod jménem Vision of 1994 tvoří další hudební identitu klatovského producenta a DJe Karla Průchy (dříve Silhoutte, Chik). Nápad na projekt přišel u poslechu jednoho tracku z dílny nyní pro něj už domácího labelu Harmless Youth, který ho podnítil k remixu ve stylu devadesátkové jungle music. Jeho styl neustále osciluje mezi zádumčivými, melancholickými tracky, kde hojně využívá terénní nahrávky a deep/acid technem.

Už dříve jako Silhouette vydal u labelu Krmelec Recordings album Lost in the Circle a ke konci roku 2021 svou druhou desku Hůrka (label Dolec) inspirovanou nejen zvukovým zkoumáním šumavské krajiny. Na jeho poslední desce Concrete Memories (2020, Harmless Youth) se odrážejí „vzpomínky na dětství a dospívání ve snaze uchopit pocity z vyrůstání na panelovém sídlišti.“

rlung / foto Adriana Vancová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější