Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Dnes a zítra probíhá v golfovém resortu Kaskáda u Brna 3. benefiční golfový turnaj Golf for Music for Golf. V rámci programu vystoupí Barbara Maria Willi.

Cílem této již tradiční donátorské akce je získání financí pro mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae. Proto také samotnému sobotnímu golfovému turnaji předchází společenský večer, jehož součástí je i krátký koncert protagonistů festivalu: na Kaskádě se tak v minulosti již představila harfenistka Jana Boušková a houslista Josef Špaček a jako vítané oživení zahájení turnaje také řada žáků základních uměleckých škol. Letos publiku zahraje cembalistka Barbara Maria Willi, která přednese Couperinovy, Bachovy a Rameauovy skladby a předznamená tak 22. ročník festivalu Concentus Moraviae. Ten bude v červnu příštího roku věnován opět staré hudbě, tentokrát s dramaturgií Václava Lukse.

Golfový turnaj Golf for Music for Golf je specifický také tím, že účastníci nejdou od první jamky ke druhé a třetí, ale protože jamky nesou jména jednotlivých festivalových měst, „putují“ hráči po městech a během turnaje je projdou všechna. Každý flight k jeho jamce doprovodí zástupce daného festivalového města. Starostové či místostarostové svou účastí zásadně napomáhají realizaci benefičního turnaje, který významně přispívá k financování festivalu. 3. benefiční golfový turnaj festivalu Concentus Moraviae probíhá pod záštitou mezzosopranistky Magdaleny Kožené.

Podrobné informace o turnaji najdete zde.

Pátek 22. a sobota 23. července 2016, Golf Resort Kaskáda

Barbara Maria Willi – cembalo

Program:

François Couperin(1668–1733)

Les barricades mystérieuses (1717)

Johann Sebastian Bach(1685–1750)

Ouverture z Partity D dur, BWV 828 

Jean-Philippe Rameau (1683–1764)

La poule (Slepice)

Foto archiv festivalu CM

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější