Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Dnes a zítra probíhá v golfovém resortu Kaskáda u Brna 3. benefiční golfový turnaj Golf for Music for Golf. V rámci programu vystoupí Barbara Maria Willi.

Cílem této již tradiční donátorské akce je získání financí pro mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae. Proto také samotnému sobotnímu golfovému turnaji předchází společenský večer, jehož součástí je i krátký koncert protagonistů festivalu: na Kaskádě se tak v minulosti již představila harfenistka Jana Boušková a houslista Josef Špaček a jako vítané oživení zahájení turnaje také řada žáků základních uměleckých škol. Letos publiku zahraje cembalistka Barbara Maria Willi, která přednese Couperinovy, Bachovy a Rameauovy skladby a předznamená tak 22. ročník festivalu Concentus Moraviae. Ten bude v červnu příštího roku věnován opět staré hudbě, tentokrát s dramaturgií Václava Lukse.

Golfový turnaj Golf for Music for Golf je specifický také tím, že účastníci nejdou od první jamky ke druhé a třetí, ale protože jamky nesou jména jednotlivých festivalových měst, „putují“ hráči po městech a během turnaje je projdou všechna. Každý flight k jeho jamce doprovodí zástupce daného festivalového města. Starostové či místostarostové svou účastí zásadně napomáhají realizaci benefičního turnaje, který významně přispívá k financování festivalu. 3. benefiční golfový turnaj festivalu Concentus Moraviae probíhá pod záštitou mezzosopranistky Magdaleny Kožené.

Podrobné informace o turnaji najdete zde.

Pátek 22. a sobota 23. července 2016, Golf Resort Kaskáda

Barbara Maria Willi – cembalo

Program:

François Couperin(1668–1733)

Les barricades mystérieuses (1717)

Johann Sebastian Bach(1685–1750)

Ouverture z Partity D dur, BWV 828 

Jean-Philippe Rameau (1683–1764)

La poule (Slepice)

Foto archiv festivalu CM

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Nejčtenější