Jak psát o hudbě: Kurz pro hudební žurnalisty

Jak psát o hudbě: Kurz pro hudební žurnalisty

Dvoudenní intenzivní kurz hudební žurnalistiky s akcentem na současnou nezávislou scénu vede hudební kritik Pavel Klusák. Kurz je určen nejen začátečníkům, ale také zájemcům o profesionalizaci svých aktivit v oboru hudební žurnalistiky.

Pavel Klusák je v současné době kmenovým přispěvatelem Radia Wave a Lidových novin & jejich přílohy Orientace. Dříve byl členem redakce Respektu, MFF Karlovy Vary, českého vysílání BBC World Service, LitN, Rock pop, His voice. Dále publikuje v magazínu A2, Full Moon, HN, Katolický týdeník a Playboy. Spolupracuje s ČT a Goethe-Institutem. V minulosti přednášel na FAMU, UMPRUM a Literární akademii Josefa Škvoreckého.

Kurz je součástí showcase festivalu Itch My Ha Ha Ha a vzniká ve spolupráci se sdružením 4AM, z.s. V kulturním prostoru PRAHA/Fórum pro architekturu a média proběhne v pátek 4. a sobotu 5. března 2016.

Počet účastníků kurzu je omezen. Kontaktní mail pro více informací a zasílání přihlášek je prahavbrne@gmail.com. Přihlášky se uzavírají 29. února 2016.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější