Jazz, world music a soudobá hudba v Besedním domě

Jazz, world music a soudobá hudba v Besedním domě

V Besedním domě se rozběhnou dva netypické abonentní cykly. Jeden je věnován jazzu a world music, ve druhém bude Brno Contemporary Orchestra uvádět vážnou hudbu současnosti.

Jazz a hudba z celého světa

Jazz a world music dokáží pod svá křídla schovat nespočet typů tvůrčích výstupů hudebníků z celého světa, jimž dominuje spontaneita a improvizace. Právě tyto atributy jsou vlastní i všem účinkujícím v druhé sezoně abonentního cyklu Jazz & World Music. Mezi účinkujícími jsou tři výrazné ženy: izraelská klarinetistka a saxofonistka Anat Cohen, indická zpěvačka Kiran Ahluwalia a zdejší populární cimbalistka a zpěvačka Zuzana Lapčíková. Déjà vu možná zažijeme s klavíristou Yaronem Hermanem, rozhodně však ne v uměleckém slova smyslu; tentokrát totiž rozvine hudební rozhovor s houslistou Adamem Baldychem. Po letech se do Brna vrací i francouzský kytarista Sylvain Luc.

O start sezony se postará nový projekt umělců známých spíše ze světa klasiky – Jiří BártaKarel Košárek budou jazzovat za asistence vynikající pražské rytmiky Dvorský – Novák a potvrdí tak, že hudba je prostě jen jedna. Abonentní cvyklus začíná v úterý 14. 10. 2014 od 19.30 hod. v Besedním domě.

Cyklus hudby ze současnosti i doby nedávné

Speciální cyklus koncertů soudobé hudby v podání souboru Brno Contemporary Orchestra probíhá ve spolupráci Filharmonie Brno s àTRIUM, z.s., a Muzeem města Brna. Mladý ambiciózní ansámbl pod vedením Pavla Šnajdra uvede české i světové premiéry a představí významná díla autorů nejmladších skladatelských generací. První z koncertů spojuje strunné nástroje všech typů, druhý vyzdvihne sólový zpěv v soudobé hudbě, třetí je inspirován věčností. Čtvrtý koncert je pozoruhodný především svým prostředím – probíhá v architektonickém skvostu, funkcionalistické vile Tugendhat (UNESCO), jejíž kapacitní limity nutí k čtyřnásobnému provedení programu a zároveň zaručují téměř rodinné prostředí. Tyto pondělní večery budou věnovány židovským autorům narozeným v českých zemích.

Úvodní koncert celého cyklu proběhne ve čtvrtek 16. 10. 2014 od 19.30 hod. v Besedním domě.

Na oba dva cykly lze zakoupit předplatné až do dne prvního koncertu.

Anat Cohen, foto Jimmy Katz. BCO, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více