Johnny Blue zaprodá duši ďáblu v Městském divadle Brno

25. březen 2015, 5:43

Johnny Blue zaprodá duši ďáblu v Městském divadle Brno

Známé faustovské téma zpracoval Stanislav Moša ve svém novém muzikálu s písněmi německého skladatele a producenta Ralpha Siegela. Městské divadlo Brno uvede dílo ve světové premiéře.

Slepý a chudý hudebník Johnny Blue potloukající se hamburskými ulicemi, v lehce faustovském duchu zaprodá svoji duši ďáblu. Ten přichází v podobě krásné ženy Satany, která mu nabídne zrak výměnou za jeho duši. Johnny tak zdánlivě získává novou šanci ve světě showbusinessu, tvořícího zde paralelu pekla. Jeho kariéra vzkvétá zatímco jeho dosavadní obyčejný život plný lásky a idealistického pohledu na svět se drolí a rozpadá. Jeho partnerka Marie se ale nevzdává ani při boji se samotným peklem.

Muzikál Johny Blue v režii Stanislava Moši uvede Městské divadlo Brno dne 28. března od 19 hodin na hudební scéně MDB. Žánrově rozmanitý muzikál slibuje pop, reggae, gospel, folkrock i lidovou tvorbu. Živý hudební doprovod v podobě třiceti členného orchestru nastudoval Karel Cón a Ema Mikešková.

V hlavních rolích se představí Dušan Vitázek nebo Jiří Mach coby Johnny Blue. Jeho osudovou ženu Marii ztvární Hana Holišová, Lucie Bergerová nebo Svetlana Janotová. V roli Satany se představí Radka Coufalová nebo Andrea Březinová.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Johnny Blue

28.3.2015, 19:00 / Hudební scéna MDB

Škola základ života

1.4.2015, 19:00 / Činoherní scéna MDB

Donaha!

3.4.2015, 19:00 / Činoherní scéna MDB



Roky zakončené číslicí 4 jsou pro českou kulturu důležitým symbolem. Nejinak je tomu i letos, kdy si v rámci Roku české hudby 2024 připomínáme významná výročí spjatá s některými kulturními institucemi a řadou jmen známých hudebních skladatelů a umělců. Tím nejskloňovanějším je bezesporu Bedřich Smetana (1824–1884), u něhož si připomínáme hned dvě jubilea – dvě stě let od narození a sto čtyřicet let od úmrtí. K oslavám se samozřejmě připojila i Filharmonie Brno, která připravila pro diváky dva koncerty s názvem Smetana 200 konané 29. února a 1. března v Janáčkově divadle. Recenze se pojí s prvním z nich. Orchestr vystoupil pod taktovkou švýcarského dirigenta Michaela Tabachnika a mimo jiné doprovodil mladého tuzemského klavíristu Marka Kozáka. Program se však nevztahoval pouze ke tvorbě Bedřicha Smetany, naopak dal vyniknout kontextu autorovy doby skrze díla Ferenze Lizsta a Richarda Wagnera.  více

Čtyřicetidenní postní doba, v níž se právě nacházíme, značí pro většinu z nás přípravu slavení Velikonoc. Tento čas představuje příležitost k vlastnímu zamyšlení a ztišení v podobě modliteb. Sbor Ensemble Versus se mimo jiné věnuje duchovní a liturgické hudbě, pro letošní postní období si připravil ojedinělý komponovaný večer, jenž se uskutečnil ve středu 28. února v kostele sv. Augustina. Propracovanost a výjimečnost koncertu se propisovala nejen do pěveckých čísel, ale také do improvizací olomouckého varhaníka Karla Martínka a režie Kateřiny Křivánkovévíce

Koncerty Brno Contemporary Orchestra (BCO) lze jen stěží označit za tradiční. Jsou ale vystoupení, která se i tomuto vymykají a hranici ještě posouvají. Takovým byl úterní koncert pojmenovaný Ministerstvo pravdy: vyprávění o hudbě, která neumí budovat lepší zítřky. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo v budově bývalého OV KSČ tři kompozice na první pohled odlišné přesto propojené. Před začátkem programu posluchači vyslechli hlavní rozhlasové zpravodajství z 26. února 1974. U pamětníků tento krok mohl vyvolat lehce nahořklou nostalgii, pro mladší šlo o krásnou ukázku vysílání v období těžké normalizace.  více

Přihodilo se vám někdy, že jste byli přítomni události a už v jejím průběhu jste si uvědomili, že se stáváte součástí historického okamžiku? Tento povznášející pocit jsem už znala, a proto mám radost, že jsem ho mohla prožít znovu na koncertě s názvem Na pomezí žánrů, který se konal 23. února v HaDivadle. U příležitosti 102. výročí narození rozhlasového barda Jaromíra Nečase a jako úvodní koncert oslav 100 let vysílání ho uspořádal Český rozhlas Brno v čele s folklorním dramaturgem Jaroslavem Kneislem.  více

Když se zmíní cembalo, většina lidí si představí hudbu starou, zejména barokní. Ač se zdálo, že cembalu po vynálezu kladívkového klavíru odzvonilo, mnozí autoři hudby 20. století pochopili, že se jedná o nástroj, který má sice jiné zvukové vlastnosti než piano, je však stále nástrojem plnohodnotným. Pravdivost této teze se ve čtvrtek 22. února v Besedním domě pokusila dokázat Filharmonie Brno pod vedením německého dirigenta Alexandera Liebreicha. Spolu s věhlasným cembalistou Mahanem Esfahanim provedla tři skladby 20. století, které cembalo postavily do tří různých rolí.  více

Nejčtenější