Koncert v rámci partnerství měst Brno – Stuttgart: Hudbou k přátelství

28. únor 2024, 1:00

Koncert v rámci partnerství měst Brno – Stuttgart: Hudbou k přátelství

Letitá mezinárodní spolupráce měst Brna a Stuttgart se spojí v jedné hudební události – společném koncertu v sále Milosrdných bratří. Zazní Rossiniho Petite Messe Solennelle v podání Ökumenischer Choir.

Gioacchino Rossini roku 1867 dokončil dílo s názvem Petite Messe Solennelle – tedy tradiční latinskou missu solemnis, jinak řečeno „slavnostní mši“, která je obvykle jinými autory psána pro prostředí římskokatolických chrámů. Rossini však svoji kompozici napsal pro soukromý salon a pravděpodobně si neuvědomoval, jak je revoluční a na dobu svého vzniku nadčasová. Samotný název „Malá slavnostní mše“ je ironický, neboť co mělo být petit/malé, trvá ve svém provedení vznešených 80 minut. Skladba, napsána mezi lety 1863 a 1867, byla původně zamýšlena pro malý soubor hlasů a nástrojů, včetně harmonia, dvou klavírů a sboru dvanácti zpěváků se čtyřmi sólisty. V rámci partnerství měst Brna a Stuttgart se představí mezinárodní sbor Ökumenischer Choir. ve spolupráci s brněnskými umělci, kteří budou interpretovat tuto mši na koncertě s názvem Hudbou k přátelství/Musik bringt Freu(n)de. Ve výjimečném mezinárodním nastudování bude stuttgartský sbor veden sbormistrem Florianem Löthem. Pianistky Ema Jedlička Gogova a Šárka Bartošová se ujmou klavírních partů, partu harmonia se ujme varhaník David Sedlář. Společně se členy sboru se v pěveckých partech představí němečtí sólisté. Sopránový part bude zpívat Sophie Sauter, altový part Margret Hauser, tenorový Jo Holzwarth a basový part Malte Kebschull.

Koncert je ohlášen na 27. března 2024 od 18:00 v sále Milosrdných bratří.

Ökumenischer Choir der Christus/ foto archiv sboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

V letošním roce navštívilo Mezinárodní folklorní festival ve Strážnici více jak 41 000 lidí tedy rekordní počet. Číslo, které překvapí. V době, do které se tolikrát předpovídal zánik folkloru i folklorismu, se na jednom místě sejde tak obrovské množství lidí. Co je k tomu vede? Letošní jubilejní 80. ročník tomu jistě napomohl, ale samotné výročí by určitě nestačilo. V čem spočívá její kouzlo? Každý návštěvník si z festivalu odnáší jiný zážitek, jinou vzpomínku, jiný příběh. A právě ten svůj vám nyní nabídnu. Jaká tedy byla moje Strážnice 2025? A našla jsem odpověď na otázku, co stojí za tak velkým zájmem?  více

Jedním z členů mezinárodní poroty letošního ročníku Veszprém Street Music Festivalu bude Milan Tesař – programový ředitel, vedoucí hudební redakce Radia Proglas, šéf panelu World Music Charts Europe a dramaturg festivalu Maraton hudby Brno. Vyslání zástupce právě z Brna není náhodné – město je stejně jako Veszprém člen sítě UNESCO Creative Cities of Music a pravidelně zapojuje do mezinárodní kulturní spolupráce a podpory mladých talentů.  více

Závěrečný koncert jubilejního 30. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který nesl název Rondo festivo, se uskutečnil několik kilometrů za českými hranicemi, v dominikánském kostele v malém rakouském městečku Retz. Zde v podání belgického souboru Bryggen zazněly skladby Maxe Richtera a Edwarda Griega. Dvojrole houslistky a dirigentky se ujala umělecká vedoucí souboru Jolente De Maeyervíce

Benefiční akce s názvem Večery s Ondrášem opět oživila nádvoří hradu Špilberk. Vojenský umělecký soubor Ondráš zde ve druhé půli června předvedl dva celovečerní programy, které připomněly nové i starší choreografie a hudební úpravy. První večer nabídl premiéru pořadu Pocta Jaroslavu Juráškovi, připravenou ke stému výročí narození této významné osobnosti folklorního hnutí druhé poloviny 20. století. Druhý večer s názvem Ondrášovské putování provedl hudbou i tancem po regionech Čech, Moravy, Slezska, Slovenska a Rumunska.  více

První brněnský koncert 30. ročníku „putovního“ festivalu Concentus Moraviae se odehrál v neděli 22. června v sále konventu Milosrdných bratří. V podání ansámblu a nocte temporis ve složení Anna Besson (traverso, musette), Myriam Rignol (viola da gamba), Béatrice Martin (cembalo), Simon Linné (theorba) a Reinoud Van Mechelen (tenor, umělecký vedoucí) zazněl program pojmenovaný Oh, ma belle brunette! (Ó, má krásna brunetko). Název brunetka je vedle označení hnědovlasé dámy také hudební forma vycházející z dvorské písně, která byla velmi populární ve Francii na přelomu 17. a 18. století. Pařížský vydavatel Christophe Ballard publikoval mezi lety 1703–1711 tři sbírky těchto brunetek, které doplňovaly i písně dvorské či pijácké. Tento repertoár při nedělním koncertu doplnilo několik instrumentálních kompozic.  více

Nejčtenější