Koncert v rámci partnerství měst Brno – Stuttgart: Hudbou k přátelství

28. únor 2024, 1:00

Koncert v rámci partnerství měst Brno – Stuttgart: Hudbou k přátelství

Letitá mezinárodní spolupráce měst Brna a Stuttgart se spojí v jedné hudební události – společném koncertu v sále Milosrdných bratří. Zazní Rossiniho Petite Messe Solennelle v podání Ökumenischer Choir.

Gioacchino Rossini roku 1867 dokončil dílo s názvem Petite Messe Solennelle – tedy tradiční latinskou missu solemnis, jinak řečeno „slavnostní mši“, která je obvykle jinými autory psána pro prostředí římskokatolických chrámů. Rossini však svoji kompozici napsal pro soukromý salon a pravděpodobně si neuvědomoval, jak je revoluční a na dobu svého vzniku nadčasová. Samotný název „Malá slavnostní mše“ je ironický, neboť co mělo být petit/malé, trvá ve svém provedení vznešených 80 minut. Skladba, napsána mezi lety 1863 a 1867, byla původně zamýšlena pro malý soubor hlasů a nástrojů, včetně harmonia, dvou klavírů a sboru dvanácti zpěváků se čtyřmi sólisty. V rámci partnerství měst Brna a Stuttgart se představí mezinárodní sbor Ökumenischer Choir. ve spolupráci s brněnskými umělci, kteří budou interpretovat tuto mši na koncertě s názvem Hudbou k přátelství/Musik bringt Freu(n)de. Ve výjimečném mezinárodním nastudování bude stuttgartský sbor veden sbormistrem Florianem Löthem. Pianistky Ema Jedlička Gogova a Šárka Bartošová se ujmou klavírních partů, partu harmonia se ujme varhaník David Sedlář. Společně se členy sboru se v pěveckých partech představí němečtí sólisté. Sopránový part bude zpívat Sophie Sauter, altový part Margret Hauser, tenorový Jo Holzwarth a basový part Malte Kebschull.

Koncert je ohlášen na 27. března 2024 od 18:00 v sále Milosrdných bratří.

Ökumenischer Choir der Christus/ foto archiv sboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější