Centrum Brna se na čtyři dny proměnilo v tepající metropoli plnou hudby mnoha žánrů, která zněla opravdu všude. Brno během tohoto prodlouženého víkendu potvrdilo, že je právem městem hudby v UNESCO. Většina produkcí byla zdarma, ty placené byly vyprodány a dokonce se přidávala představení. Pořadateli odhadovaná návštěvnost je 35 tisíc lidí. Hrálo se na náměstích, v ulicích, na balkonech, ale také v podzemí, na radnici, v pasáži či v kostelích. Letošní specialitou byly koncerty ve čtyřech pouličních pokojích od výtvarnice Kateřiny Šedé.
Zahájení největšího hudebního festivalu v centru Brna předcházel alegorický průvod performerů z Amanitas Fire Theatre v kostýmech ozvláštněných pyrotechnickými efekty. Ten desítky lidí dovedl z festivalového Guest centra na Staré radnici přes město až na Jakubské náměstí, kde předali štafetu buskerům. V koupelně, prvním ze čtyř pokojů výtvarnice Kateřiny Šedé, zde vystpupil beatboxer En.dru a bubenická sestava Rhitmo factory. Tímto velkolepým zahájením se rozběhl kolotoč koncertů a vystoupení na celkem dvaadvaceti místech v centru Brna, který pokračoval i následující tři dny. Všude bylo plno, lidé si užívali hudbu mnoha žánrů a vydrželi i za deště, který festival pokropil v sobotu večer. Stovky lidí si za deště například vychutnalo koncert první dámy slovenského popu Jany Kirschner, která vystoupila na hlavním festivalovém pódiu Dominik stage, které stálo nahoře na Dominikánském náměstí.
Jana Kirschner
Django stage na Malinovského náměstí zase v pátek ovládla Monika Bagárová. Náměstí plné lidí se jejím koncertem doslova protančilo, Bagárová vyzvala na podium několik dětí a rozjela s nimi taneční battle. Brunch 'n' Park stage proměnil Moravské náměstí ve velkou taneční scénu, za DJským pultem se střídali umělci a lidé posedávali kolem kašny, tančili a bavili se. Žamboši pokřtili na Orlí stage, která se věnovala folku, své nové CD. Folklor stage, letos na Biskupském dvoře, rozezněl svými silnými hlasy Mužský pěvecký sbor z Hrubé Vrbky a mnohé další hudební uskupení. Plné sály fanoušků si užily kapelu Khoiba na scéně Kabinet stage, Barbaru Mariu Willi & Friends ve Sněmovním sále Nové radnice a duo Pavel Fischer & Jakub Jedlinský v netradičním prostředí Mincmistrovského sklepa.
Monika Bagárová
Vyprodaná Fléda přivítala britského producenta a DJ Jona Hopkinse, vyprodané Sono Centrum zase hudební představení Cirku La Putyka a Letní terasa hradu Špilberk písničkáře Pokáče. V Lázních Rašínova se dokonce přidávalo jedno představení Poslední pólo od Hausopery. Letošním znakem festivalu byly bytové koncerty na ulici. V pokojích, výtvarnice Kateřiny Šedé, na České, Jakubském náměstí, za OC Letmo a v Myší díře, se vystřídalo mnoho mezinárodně zastoupených hráčů. Tradiční Pianoštafeta v pasáži Alfa, proběhla pod patronátem ředitele České filharmonie Davida Marečka. Letos ji velkolepě zahájil pianista Igor Ardašev. Nekonečné varhany u jezuitů zase pod záštitou paní profesorky Aleny Veselé. Za královským nástrojem se vystřídali varhaníci jako Hana Bartošová, Petr Kolař, Jiří Lang a Martin Jakubíček.
Cirk La Putyka
Na náměstí Svobody proběhla tanečně-akrobatická vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, i mnohá vytopení flašinetářů, kteří do Brna z celé Evropy dorazili na své desáté mezinárodní setkání, které zakončili společným koncertem v Červeném kostele.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..