Letošní Maraton hudby Brno rozezněl centrum města hudbou. Přišly desetitisíce lidí

Centrum Brna se na čtyři dny proměnilo v tepající metropoli plnou hudby mnoha žánrů, která zněla opravdu všude. Brno během tohoto prodlouženého víkendu potvrdilo, že je právem městem hudby v UNESCO. Většina produkcí byla zdarma, ty placené byly vyprodány a dokonce se přidávala představení. Pořadateli odhadovaná návštěvnost je 35 tisíc lidí. Hrálo se na náměstích, v ulicích, na balkonech, ale také v podzemí, na radnici, v pasáži či v kostelích. Letošní specialitou byly koncerty ve čtyřech pouličních pokojích od výtvarnice Kateřiny Šedé.

Zahájení největšího hudebního festivalu v centru Brna předcházel alegorický průvod performerů z Amanitas Fire Theatre v kostýmech ozvláštněných pyrotechnickými efekty. Ten desítky lidí dovedl z festivalového Guest centra na Staré radnici přes město až na Jakubské náměstí, kde předali štafetu buskerům. V koupelně, prvním ze čtyř pokojů výtvarnice Kateřiny Šedé, zde vystpupil beatboxer En.dru a bubenická sestava Rhitmo factory. Tímto velkolepým zahájením se rozběhl kolotoč koncertů a vystoupení na celkem dvaadvaceti místech v centru Brna, který pokračoval i následující tři dny. Všude bylo plno, lidé si užívali hudbu mnoha žánrů a vydrželi i za deště, který festival pokropil v sobotu večer. Stovky lidí si za deště například vychutnalo koncert první dámy slovenského popu Jany Kirschner, která vystoupila na hlavním festivalovém pódiu Dominik stage, které stálo nahoře na Dominikánském náměstí.

maraton_hudby_brno_2019_zahajeni_01Jana Kirschner

Django stage na Malinovského náměstí zase v pátek ovládla Monika Bagárová. Náměstí plné lidí se jejím koncertem doslova protančilo, Bagárová vyzvala na podium několik dětí a rozjela s nimi taneční battle. Brunch 'n' Park stage proměnil Moravské náměstí ve velkou taneční scénu, za DJským pultem se střídali umělci a lidé posedávali kolem kašny, tančili a bavili se. Žamboši pokřtili na Orlí stage, která se věnovala folku, své nové CD. Folklor stage, letos na Biskupském dvoře, rozezněl svými silnými hlasy Mužský pěvecký sbor z Hrubé Vrbky a mnohé další hudební uskupení. Plné sály fanoušků si užily kapelu Khoiba na scéně Kabinet stage, Barbaru Mariu Willi & Friends ve Sněmovním sále Nové radnice a duo Pavel Fischer & Jakub Jedlinský v netradičním prostředí Mincmistrovského sklepa.

maraton_hudby_brno_2019_zahajeni_03Monika Bagárová

Vyprodaná Fléda přivítala britského producenta a DJ Jona Hopkinse, vyprodané Sono Centrum zase hudební představení Cirku La Putyka a Letní terasa hradu Špilberk písničkáře Pokáče. V Lázních Rašínova se dokonce přidávalo jedno představení Poslední pólo od Hausopery. Letošním znakem festivalu byly bytové koncerty na ulici. V pokojích, výtvarnice Kateřiny Šedé, na České, Jakubském náměstí, za OC Letmo a v Myší díře, se vystřídalo mnoho mezinárodně zastoupených hráčů. Tradiční Pianoštafeta v pasáži Alfa, proběhla pod patronátem ředitele České filharmonie Davida Marečka. Letos ji velkolepě zahájil pianista Igor Ardašev. Nekonečné varhany u jezuitů zase pod záštitou paní profesorky Aleny Veselé. Za královským nástrojem se vystřídali varhaníci jako Hana Bartošová, Petr Kolař, Jiří Lang a Martin Jakubíček.

maraton_hudby_brno_2019_zahajeni_04Cirk La Putyka

Na náměstí Svobody proběhla tanečně-akrobatická vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, i mnohá vytopení flašinetářů, kteří do Brna z celé Evropy dorazili na své desáté mezinárodní setkání, které zakončili společným koncertem v Červeném kostele.

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více

Sobotní večer ovládl brněnské Sono Centrum příval energie a temperamentu, který zde vnesl VSLPT Poľana. Tento soubor, který zpracovává folklor Slovenska zde oslavil 70. výročí svého vzniku.  více

S dramaturgicky pestrým programem zavítal na včerejší koncert Moravského podzimu, který se již přehoupl do své druhé poloviny, Basilejský komorní orchestr spolu s polským klavíristou Piotrem Anderszewskim. V dílech Mozarta a Schumanna se sólista představil zároveň v roli dirigenta zpoza koncertního křídla. Téměř plný sál Besedního domu se tak stal dějištěm více než dvouhodinového koncertního programu.   více