Luno přicházejí s akustickými verzemi svých nejlepších písní

Luno přicházejí s akustickými verzemi svých nejlepších písní

Víc prostoru pro zpěv Emy Brabcové a průzračný zvuk bez elektroniky. Nové album skupiny Luno Close to Silence vychází právě dnes.

Akustickou podobu si kapela vyzkoušela už na koncertě v pražské Akropoli v lednu 2014 a pak už byl jen krůček k nahrání skladeb na album. Výběr skladeb je průřezem všech alb kapely. Největší počet je z eponymního alba Luno, akustické úpravy se dočkalo šest skladeb. Bonusové skladby jsou na albu dvě, trochu neobvykle tak zní cover verze Never Let Me Down Again od slavných Depeche Mode a skalní fanoušky nepochybně potěší úprava písně Vertigo, kterou hrávala kapela  Roe-Deer. „Na výběru písniček alba jsme se shodli lehce a navíc i aranže vznikaly přirozeně. Většina věcí (snad až na jednu) má úplně stejnou harmonii, zpěv se nemusel nijak zvlášť upravovat, jen jsme vymýšleli backvokály. Bavilo nás to.“ říká o natáčení baskytarista a zakládající člen kapely Šmity.

Poklidná poloha a průzračnost skladbám alba Close To Silence sluší. Vedle zpěvu Emy Brabcové dominuje zvuku klavír Františka Boříka. Akustickou nahrávku obohatili i další hosté jako vokalistky DenisaSimona Katzer nebo violoncellistka Terezie Kovalová.

Kapela svoji novinku pokřtí 27. března v Praze (Palác Akropolis), 28. března v Plzni (Divadlo pod lampou) a 23. dubna v Brně na Flédě. Album obsahuje celkem šestnáct písní a vyšlo u Indies Scope.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Zpívajících violoncellistů z tuzemské hudební scény pár známe. Olina Nejezchlebu, který své první sólové album nahrál až v padesáti letech. Tara Fuki, což jsou dokonce dvě zpívající violoncellistky. Natalii Velšmídovou, která se svými úpravami lidových písní zazářila na konci milénia. Pavel Čadek je však mezi nimi jediným skutečným písničkářem v tom smyslu, že si sám píše písně a cello používá jako svůj hlavní (případně i jediný) doprovodný nástroj. Navíc díky klasické průpravě a minulosti v tvrdší cellové kapele The Eclipse umí s violoncellem pracovat neotřele a hlavně nefolkově, a tím pádem hraje jeho nástroj místy roli více než doprovodnou. I když by i pouze s cellem byla jeho debutová deska dostatečně pestrá, Pavel se rozhodl pracovat s košatějšími aranžemi a do studia přizval akordeonistu Ondřeje Zámečníka, hráče na cajón Jakuba Špiříka a pár dalších hostů v epizodních rolích.  více

Zpěvačka Lizz Wright se narodila v roce 1980 v rodině pastora. Od dětství měla blízko ke gospelové hudbě, zpívala ve sboru a později si zamilovala i další původně afromaerické hudební žánry včetně soulu, blues a jazzu. Zatímco v listopadu 2019 vystoupila v Šumperku na festivalu Blues Alive se svou vlastní kapelou, v Brně ji doprovodí Filharmonie Brno a trio pražských jazzmanů (David Dorůžka – kytara, Tomáš Baroš – kontrabas, Daniel Šoltis – bicí). Koncert se koná 3. května v Janáčkově divadle a je součástí festivalu JAZZFESTBRNO 2020.  více

V pátek 14. února se v brněnském Sono centru odehrál žánrově pestrý festival, který byl současně oslavou tří dekád činnosti tří vydavatelských větví, které si spojujeme s původním jednoduchým názvem Indies Records. V průběhu let se vydavatelství Indies Records rozdělilo na tři subjekty se třemi svébytnými edičními katalogy – Indies MG, Indies Scope a Indies Happy Trails, za nimiž stojí vydavatelské osobnosti Miloš Gruber, Milan Páleš a Jaromír Kratochvíl.  více

Evolet je umělecké jméno v Brně usazené slovenské písničkářky a vystudované psycholožky Evy Jurčákové. Její první veřejnou hudební aktivitou bylo trio Soundno, na které později navázala několika fázemi projektu, který si už říkal také Evolet. Bylo to nejprve duo s kytaristou Jurajem Serišem, poté krátce větší spíše příležitostné uskupení s výrazným ženským prvkem (vedle Evy v ní zpívaly Hana Voříšková a Hana Fatamorgana), až nakonec vznikla plnohodnotná kapela, v níž autorku písní doprovázejí tři zkušení brněnští hráči: Martin Kyšperský (zde především baskytara plus další nástroje), Antonín Koutný (kytara) a Jakub Kočička (bicí).  více

Osudová komedie, třetí díl hudební trilogie či fantasy muzikál. Těmito přívlastky vymezují inscenátoři nový autorský kus Ráj z dílny dvojice Zdenek Merta a Stanislav Moša. Jejich už deváté společné dílo na poli hudebního divadla mělo včera premiéru na velké scéně Městského divadla Brno. Výsledek budí rozpaky.  více