Luno přicházejí s akustickými verzemi svých nejlepších písní

Luno přicházejí s akustickými verzemi svých nejlepších písní

Víc prostoru pro zpěv Emy Brabcové a průzračný zvuk bez elektroniky. Nové album skupiny Luno Close to Silence vychází právě dnes.

Akustickou podobu si kapela vyzkoušela už na koncertě v pražské Akropoli v lednu 2014 a pak už byl jen krůček k nahrání skladeb na album. Výběr skladeb je průřezem všech alb kapely. Největší počet je z eponymního alba Luno, akustické úpravy se dočkalo šest skladeb. Bonusové skladby jsou na albu dvě, trochu neobvykle tak zní cover verze Never Let Me Down Again od slavných Depeche Mode a skalní fanoušky nepochybně potěší úprava písně Vertigo, kterou hrávala kapela  Roe-Deer. „Na výběru písniček alba jsme se shodli lehce a navíc i aranže vznikaly přirozeně. Většina věcí (snad až na jednu) má úplně stejnou harmonii, zpěv se nemusel nijak zvlášť upravovat, jen jsme vymýšleli backvokály. Bavilo nás to.“ říká o natáčení baskytarista a zakládající člen kapely Šmity.

Poklidná poloha a průzračnost skladbám alba Close To Silence sluší. Vedle zpěvu Emy Brabcové dominuje zvuku klavír Františka Boříka. Akustickou nahrávku obohatili i další hosté jako vokalistky DenisaSimona Katzer nebo violoncellistka Terezie Kovalová.

Kapela svoji novinku pokřtí 27. března v Praze (Palác Akropolis), 28. března v Plzni (Divadlo pod lampou) a 23. dubna v Brně na Flédě. Album obsahuje celkem šestnáct písní a vyšlo u Indies Scope.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Jedním z nejzajímavějších souborů, které se na letošním ročníku mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae objevily, byl bezesporu Zefiro Torna pod vedením loutnisty Jurgena De bruyn. Jejich hudební program s názvem Balzám zazněl v sobotu 14. června na Panském dvoru v Telči a o den později na zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Tento text se věnuje prvnímu z vystoupení.  více

Na prkna Janáčkova divadla zavítala v české premiéře opera Král Roger polského hudebního skladatele Karola Szymanowského. Titulní postavy se zhostil Jiří Brückler, královu choť, Roxanu, ztvárnila Veronika Rovná, Rogerovy pravé ruky, mudrce Edrisiho, se ujal Vít NosekPetr Nekoranec vystoupil coby Pastýř a hlavní zdroj Rogerova příkoří. Roli Velekněze nastudoval David Szendiuch, jako Diakonistka se objevila Jana Hrochová a sólový soprán a tenor zazněly v podání Evy Daňhelové a Pavla Valenty. Kromě sólistů vystoupil také Sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB pod vedením Martina Buchty a Dětský sbor Brno se sbormistryní Valerií Maťašovou. Režie byla dílem Vladimíra Johna, scénu navrhl Martin Chocholoušek a kostýmy Barbora Rašková. Světelného designu se chopil Martin Kroupa a choreografii zpracovali Jan Kodet a Michal Heriban. Hudebního nastudování se ujal Robert Kružík, který premiérové provedení rovněž řídil.  více

Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae, který každoročně přináší světové interprety a vedoucí osobnosti artificiální hudby do více než dvaceti měst na Moravě a v Dolním Rakousku, zahájil v sobotu 31. května v Porta coeli v Předklášteří svůj jubilejní 30. ročník. Hudební náplní večera se stala polyfonie z přelomu 14. a 15. století v provedení souboru Graindelavoix pod vedením dirigenta, spisovatele, filmaře a antropologa Björna Schmelzera.  více

Šestý koncert abonentního cyklu Filharmonie doma, který nesl název Beethoven, „český Beethoven“ a Martinů, se uskutečnil ve čtvrtek 22. května v Besedním domě. Jak název napovídá, na programu se objevila díla Jana Václava Huga Voříška, Bohuslava Martinů a Ludwiga van Beethovena. Do čela Filharmonie Brno se tentokrát postavila dirigentka Alena Hron a v první polovině koncertu brněnský orchestr doplnilo Trio Bohémo ve složení Matouš Pěruška – housle, Kristina Vocetková – violoncello a Jan Vojtek – klavír. Celý večer byl věnován nedávno zesnulé prof. Aleně Štěpánkové Veselé, brněnské varhanici, bývalé rektorce JAMU a jedné z nejvýraznějších osob brněnského kulturního dění.  více

Stejně jako v životě a tvorbě Dušana Holého i na koncertě se střídaly dvě polohy lidové písně. První z nich, věrná tradici a zakořeněná ve svém přirozeném prostředí regionu, zazněla v podání Horňácké muziky Petra Mičky. Druhá - výrazně stylizovaná a přetvořená pro potřeby koncertního provedení - zazněla v úpravách pro BROLN v současné době pod dirigentským smyčcem primáše Petra Varmuži.  více

Nejčtenější