Madama Butterfly naposledy v této sezóně

21. duben 2016, 4:00

Madama Butterfly naposledy v této sezóně

Brněnští diváci mají poslední příležitost vidět Adrianu Kohútkovou coby Cio-Cio-San, dánského tenoristu Magnuse Vigiliuse v roli Pinkertona a Romana Janála jako Sharplesse ve slavném díle Giacoma Pucciniho.

Libreto k tragické opeře o dvou dějstvích napsali Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Děj se odehrává na počátku 20. století v japonském městě Nagasaki. Příběh lásky mezi japonskou gejšou a americkým důstojníkem uvádí Janáčkova opera v režii Jiřího Nekvasila. Poslední představení Madama Butterfly v této sezóně proběhne v sobotu 23. dubna od 19:00 Janáčkově divadle.

V roli Cio-Cio-San (Madama Butterfly) hostuje slovenská sopranistka Adriana Kohútková. Vystudovala VŠMU u prof. Hany Štolfové-Bandové a od roku 1993 je přední sólistkou Slovenského národního divadla. Za ztvárnění postav Melisandy (1996), Šemáchanské carevny (2002) a Taťány (2006) získala cenu Slovenského literárního fondu, za koncertní výkony pak cenu Frica Kafendy. Spolu s ní vystoupí sólista Národního divadla Brno, barytonista Roman Janál.

V roli Pinkertona vystoupí hostující dánský tenorista Magnus Vigilius, absolvent Královské dánské akademie. Vigilius působil ve Funen Opera, ve Skotské opeře a Dánské královské opeře, pravidelně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Aalborg, Dánským královským orchestrem, Symfonickým orchestrem Odense ad. V létě 2016 nastuduje Erika (Bludný Holanďan) pro Opera on Skäret a v sezóně 2016/17 Leandera (Carl Nielsen: Maskarade) a Siegmunda;(Valkýra) pro Dánskou královskou operu. Role Pinkertona byla jeho brněnským debutem; do Janáčkova divadla se vrátí na podzim jako Boris v nové inscenaci opery Káťa Kabanová, která zahájí festival Janáček Brno 2016.

Madama Butterfly/ Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější