Madama Butterfly naposledy v této sezóně

21. duben 2016, 4:00

Madama Butterfly naposledy v této sezóně

Brněnští diváci mají poslední příležitost vidět Adrianu Kohútkovou coby Cio-Cio-San, dánského tenoristu Magnuse Vigiliuse v roli Pinkertona a Romana Janála jako Sharplesse ve slavném díle Giacoma Pucciniho.

Libreto k tragické opeře o dvou dějstvích napsali Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Děj se odehrává na počátku 20. století v japonském městě Nagasaki. Příběh lásky mezi japonskou gejšou a americkým důstojníkem uvádí Janáčkova opera v režii Jiřího Nekvasila. Poslední představení Madama Butterfly v této sezóně proběhne v sobotu 23. dubna od 19:00 Janáčkově divadle.

V roli Cio-Cio-San (Madama Butterfly) hostuje slovenská sopranistka Adriana Kohútková. Vystudovala VŠMU u prof. Hany Štolfové-Bandové a od roku 1993 je přední sólistkou Slovenského národního divadla. Za ztvárnění postav Melisandy (1996), Šemáchanské carevny (2002) a Taťány (2006) získala cenu Slovenského literárního fondu, za koncertní výkony pak cenu Frica Kafendy. Spolu s ní vystoupí sólista Národního divadla Brno, barytonista Roman Janál.

V roli Pinkertona vystoupí hostující dánský tenorista Magnus Vigilius, absolvent Královské dánské akademie. Vigilius působil ve Funen Opera, ve Skotské opeře a Dánské královské opeře, pravidelně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Aalborg, Dánským královským orchestrem, Symfonickým orchestrem Odense ad. V létě 2016 nastuduje Erika (Bludný Holanďan) pro Opera on Skäret a v sezóně 2016/17 Leandera (Carl Nielsen: Maskarade) a Siegmunda;(Valkýra) pro Dánskou královskou operu. Role Pinkertona byla jeho brněnským debutem; do Janáčkova divadla se vrátí na podzim jako Boris v nové inscenaci opery Káťa Kabanová, která zahájí festival Janáček Brno 2016.

Madama Butterfly/ Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Mezinárodně proslulý muzikálový hit Mamma Mia! nasadilo jako trhák sezony Městské divadlo Brno. Neukojitelný celosvětový hlad diváků po muzikálu sešitém z písní skupiny ABBA bude jistě producentskou trefou do černého také v jihomoravské metropoli. Většina z padesáti repríz až do konce kalendářního roku na divadelním webu nese štítek Vyprodáno! Trojí alternace každé z hlavní rolí naznačuje také velké a dlouhodobé obchodní plány s titulem, kterému v divadelní i filmové podobě dal název známý song slavné švédské čtyřky. A přece: Není všechno zlato, co se třpytí. To bude ohledně brněnské verze konstatovat tento text s vědomím, že proti masovému šílenství diváků a většinovému vkusu se dnes stavět snad ani nelze. Mamma mia!  více

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více