Magdalena Kožená slaví. ČT art k jejím narozeninám připravuje dva pořady

Magdalena Kožená slaví. ČT art k jejím narozeninám připravuje dva pořady

Brněnská rodačka a jedna z nejuznávanějších mezzosopranistek na světě – Magdalena Kožená oslaví v pátek 26. května padesáté narozeniny. U příležitosti jubilea uvede kulturní stanice ČT art dva premiérové pořady, které ji představí nejen jako umělkyni, ale dají nahlédnout i do jejího soukromého života.

Kamery České televize vezmou diváky do brněnského Besedního domu na gala koncert Magdaleny Kožené a švýcarského souboru barokní hudby La Cetra Barockorchestra Basel pod taktovkou Andrea Marconiho. Na koncertě zazněly Monteverdiho opus Il Combattimento di Tancredi e Clorinda v režijním ztvárnění Ondřeje Havelky. Magdalena Kožená se v jevištním melodramatu ujala tří rolí: Tankreda, Klorindy i postavy vypravěče. Pořady jsou zařazeny do programu v sobotu 27. května. Ve 20:15 začne na Artu koncert nazvaný Magdalena Kožená gala a od 21:45 pak otevřený rozhovor mezzosopranistky s ředitelem České filharmonie Davidem Marečkem.

Dokument Magdalena Kožená – Tohle jsem já zaznamenává otevřený rozhovor Magdaleny Kožené s ředitelem České filharmonie Davidem Marečkem. Tématem budou nejen důležité milníky její kariéry, ale ukáže i vhled do vnitřního světa slavné umělkyně. Připomenou i klíčový okamžik její kariéry – vítězství v prestižní mezinárodní pěvecké soutěži v Salcburku v roce 1995. „To, že Magdalena Kožená patří mezi nejproslulejší pěvkyně současnosti, všichni víme,“říká výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl a dodává: „Dokládají to nejen angažmá, díky kterým vystupuje na koncertních i operních pódiích celého světa, ale také řada domácích i zahraničních ocenění či smlouva s nahrávací společností Deutsche Grammophon. Stála u zrodu projektu na podporu základního uměleckého školství, založila Nadační fond, jenž cíleně pomáhá budovat ZUŠ a systematicky přispívá k dalšímu růstu uměleckých talentů. Zajímavé bude, nejen pro milovníky klasické hudby, s čím vším se svěří Davidu Marečkovi, člověku, s nímž ji spojuje nejen řada hudebních projektů, ale i dlouholeté přátelství.“

Foto/ PENTATONE Julia Wesely 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější