Maraton hudby Brno 2020 představil první část programu

Multižánrový festival Maraton hudby Brno vstupuje do pátého ročníku. V srpnu Brno čekají čtyři dny plné hudby, která bude znít na náměstích, ve festivalových pokojích Kateřiny Šedé nebo tradičně v Alfa pasáži. Žánrové zastoupení v programu se pohybuje od groove, taneční a romské hudby přes operu, folklor, world music, klasiku nebo hudbu z muzikálů. Vystoupí například Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, VUS Ondráš s projektem Jiřího Slavíka, Indigo Quartet, Monika Načeva, Epoque Quartet a mnozí další.

Brno, které jako jediné město v Česku nese titul Kreativní město hudby UNESCO opět rozezní hudba. Již tradiční srpnový festival Maraton hudby Brno nabídne bohatě žánrově zastoupený program s uznávanými umělci i mladými talenty. Ani letos nebudou chybět festivalové pokoje od Kateřiny Šedé, oproti minulému roku jich naopak bude ještě víc. „Bezuliční busking v loňském roce přinesl bytové koncerty přímo na ulici. Ve čtyřech otevřených pokojích bylo možné sledovat koncerty hudebníků a současně je přitom navštívit. Živou hudbu jste mohli sledovat z vany, manželské postele, nebo od jídelního stolu v kuchyni. Letos půjdeme ještě dál a v ulicích Brna najdete doslova celý rodinný dům! V dětském pokoji odstartuje poprvé v historii Maratonu hudby Brno dětský busking a ve špajzu nabídneme kombinaci hudby a gurmánského zážitku,“ popisuje autorka Kateřina Šedá.

Maraton hudby Brno 2020 se letos uskuteční od 13. do 16. srpna v centru Brna. Zahájení festivalu proběhne ve čtvrtek 13. srpna na Jakubském náměstí. Vůbec prvními interprety budou Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, na které naváže cimbálová muzika Ivana Heráka. V dalších dnech návštěvníky festivalu čekají desítky živých vystoupení, koncertů a představení na tradičních i neobvyklých místech v centru Brna. Můžete se těšit na bubenickou show Ritmo Factory, multižánrový Epoque Quartet, na rock metalová Morčata na útěku, Moniku Načevu, Khoibu, Jana Bendiga, na sólový recitál Radka Bagára nebo večer Zdeňka Krále.

Ve spolupráci s Mezinárodním hudebním festivalem Špilberk se představí VUS Ondráš s projektem Jiřího Slavíka nazvaným kRok za kRokem, folklor bude také zastoupen Tanečnou školou Šej-Haj-Hop, která nabídne výuku verbuňku a čardáše z Priepasného. Vydavatelství Indies ve svém programu oslaví 30 let působnosti a zavzpomíná na Jitku Šuranskou. Oslavovat bude také smyčcové kvarteto Indigo Quartet, které ke svým 20. narozeninám přizvalo herečku Andreu Buršovou, klavíristu Zdeňka Krále a akordeonistku Kláru Veselou. Alfa pasáž bude kromě tradiční Pianoštafety hostit také nové představení z dílny HausoperyHra o malinu. Festival také spolupracuje s Národním divadlem Brno, které v rámci jeho programu uvede představení Rusalka od Antonína Dvořáka a vůbec poprvé přinese společný recitál Romana a Tadeáše Hozových.

Do programu přispějí i jazzmani z Hannoveru, partnerského Kreativního města hudby UNESCO. Na muzikálové scéně se představí zpěváci Aleš Slanina a Lucie Bergerová z Městského divadla Brno. Sono centrum se během pátečního večera promění v taneční parket, těšit se můžete na mejdan, který rozproudí Circus Brothers. „V tuto chvíli máme domluveno přes třicet míst, na kterých se bude hrát. Chybět nebudou ta známá a oblíbená, jako Pianoštafeta v Alfa pasáži, Nekonečné varhany u Jezuitů nebo Guest stage na nádvoří Staré radnice, ale plánujeme samozřejmě i novinky. Kromě nových pouličních pokojů od Kateřiny Šedé, to bude třeba Groove nebo Muzikál stage a proběhne také tradiční spolupráce s festivalem Na prknech, dlažbě i trávě,“ popisuje ředitel festivalu David Dittrich.

Stejně jako v loňských letech, tak i letos doplňujeme do Maratonu divadelní linku naším festivalem Na prknech, dlažbě i trávě. Zacílili jsme na prezentaci brněnských umělců a divadel a program komornějšího charakteru koncipovaný pro menší skupinky diváků. Je tvořen z větší části pro dětského diváka, ale také dospělí si jistě přijdou na své,“ doplňuje k programu Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. Festival se odehraje na Alžbětinské scéně Divadla Husa na provázku a na Moravském náměstí.  Vystoupí například Divadlo Líšeň, Divadlo DNO, Divadlo II. pád, Mikro-teatro nebo Divadlo Polárka.

Aktualizovaný program festivalu můžete sledovat na webu

Maraton hudby Brno 2019/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Soubor Ensemble Opera Diversa brněnským posluchačům již několikrát představil skladby Davida Matthewse (*1943), dokonce se ve většině případu jednalo o světové či české premiéry. Ke skladatelovu letošnímu jubileu přispělo jmenované těleso, respektive jeho komorní odnož Diversa Quartet v čele s dramaturgem Jiřím Čevelou koncertem 20. září v prostorách Vily Löw–Beer. Programu sestavenému z děl skladatelů, kteří jsou úzce spojeni s osobností Davida Matthewse, včetně jeho autorské skladby, předcházela hodinová beseda za přítomnosti samotného skladatele. Matthews je skladatel britského původu s dlouholetými vazbami na brněnský okruh skladatelů a muzikologů. Kromě účasti na tzv. bytových seminářích v osmdesátých letech ho pojí také přátelství s několika osobnostmi jako je skladatel, pedagog a hobojista Pavel Zemek Novák (*1957).  více

V pondělí 18. září se v Rytířském sále Nové radnice uskutečnilo velmi neobyčejné přijetí: primátorka Markéta Vaňková iniciovala setkání více než třech desítek sbormistryň a sbormistrů, kterým tak při příležitosti projektu Rok sborů vyjádřila dík za jejich soustavný přínos k obohacování brněnské hudební scény a za mimořádnou péči o kulturní život našeho města. Fakt, že se v Brně můžeme pyšnit stovkou aktivních pěveckých sborů fungujícími napříč generacemi a profesemi, s sebou totiž nepřináší pouze velké množství koncertů či kultivaci talentů. Aktivní sborová komunita znamená pro město také početnou skupinu lidí věnujících volný čas společné tvůrčí činnosti a v neposlední řadě právě sboristé tvoří i poučené publikum pravidelně navštěvující ostatní kulturní akce.  více

Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Davisem a Českým filharmonickým sborem Brno vkročila 14. září v Janáčkově divadle do nové 68. sezony. Nadcházející koncertní sezona 2023/2024 nabídne pestrou paletu koncertních cyklů. Mnohé z večerů jsou v rámci oslav roku české hudby (2024) věnovány právě českým skladatelům a jejich (nejen) hudebnímu odkazu. Filharmonie ale také pořádá nebo se podílí na významných mezinárodních festivalech jako je například Moravský podzim, který začne prvního října. Těleso si pro svůj zahajovací koncert vybralo monumentální vokální dílo Gustava Mahlera – jeho druhou symfonii s podtitulem Vzkříšenívíce

Již nezvyklý podtitul „XI. ročník hudebních a divadelních slavností předtím, než…“ dával tušit, že jedenáctý ročník festivalu Olomoucké barokní slavnosti bude něčím výjimečný. Jen málokdo však nejspíše věděl, že závěrečný koncert 11. ročníku festivalu bude také jeho posledním večerem vůbec. Koncert souboru Societas Incognitorum pod uměleckým vedením Eduarda Tomaštíka, který se odehrál v sobotu 9. září v olomouckému kostele Panny Marie Sněžné, totiž uzavřel nejen letošní festivalovou řadu, ale také celou jedenáctiletou historii Olomouckých barokních slavností. V úvodní řeči však zazněl také příslib, že Volantes Orchestra (rezidenční orchestr festivalu) bude ve své činnosti nadále pokračovat. Jeho činnost by mohla určitým způsobem zaplnit tuto nově vzniklou díru na olomouckém festivalovém trhu.  více

Vlaky jako symbol odjezdu, příjezdu a návratu byly hlavním tématem druhého ročníku Mezinárodního festivalu židovské kultury ŠTETL FEST, který se konal na přelomu srpna a září. Čtyřdenní program v sobě propojil historické události židovských spoluobčanů odvezených z Brna do koncentračních táborů za druhé světové války s novodobými příběhy Ukrajinců, kteří do jmenovaného města před válkou utekli. Jako připomínka těchto událostí byl při zahájení festivalu na brněnském hlavním nádraží odhalen Památník zmizelých a na vybraných brněnských náměstích si mohou občané až do konce září prohlédnout výstavu Příběhy z Ukrajiny. Závěrečný koncert v režii Škampova kvarteta s podtitulem Vlaky konaný v neděli 3. září v Besedním domě byl pomyslnou tečkou za festivalem, při níž se hudebně i historicky umocnila otázka opouštění a návratů.  více

Nejčtenější