Maraton hudby Brno 2020 představil první část programu

Multižánrový festival Maraton hudby Brno vstupuje do pátého ročníku. V srpnu Brno čekají čtyři dny plné hudby, která bude znít na náměstích, ve festivalových pokojích Kateřiny Šedé nebo tradičně v Alfa pasáži. Žánrové zastoupení v programu se pohybuje od groove, taneční a romské hudby přes operu, folklor, world music, klasiku nebo hudbu z muzikálů. Vystoupí například Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, VUS Ondráš s projektem Jiřího Slavíka, Indigo Quartet, Monika Načeva, Epoque Quartet a mnozí další.

Brno, které jako jediné město v Česku nese titul Kreativní město hudby UNESCO opět rozezní hudba. Již tradiční srpnový festival Maraton hudby Brno nabídne bohatě žánrově zastoupený program s uznávanými umělci i mladými talenty. Ani letos nebudou chybět festivalové pokoje od Kateřiny Šedé, oproti minulému roku jich naopak bude ještě víc. „Bezuliční busking v loňském roce přinesl bytové koncerty přímo na ulici. Ve čtyřech otevřených pokojích bylo možné sledovat koncerty hudebníků a současně je přitom navštívit. Živou hudbu jste mohli sledovat z vany, manželské postele, nebo od jídelního stolu v kuchyni. Letos půjdeme ještě dál a v ulicích Brna najdete doslova celý rodinný dům! V dětském pokoji odstartuje poprvé v historii Maratonu hudby Brno dětský busking a ve špajzu nabídneme kombinaci hudby a gurmánského zážitku,“ popisuje autorka Kateřina Šedá.

Maraton hudby Brno 2020 se letos uskuteční od 13. do 16. srpna v centru Brna. Zahájení festivalu proběhne ve čtvrtek 13. srpna na Jakubském náměstí. Vůbec prvními interprety budou Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, na které naváže cimbálová muzika Ivana Heráka. V dalších dnech návštěvníky festivalu čekají desítky živých vystoupení, koncertů a představení na tradičních i neobvyklých místech v centru Brna. Můžete se těšit na bubenickou show Ritmo Factory, multižánrový Epoque Quartet, na rock metalová Morčata na útěku, Moniku Načevu, Khoibu, Jana Bendiga, na sólový recitál Radka Bagára nebo večer Zdeňka Krále.

Ve spolupráci s Mezinárodním hudebním festivalem Špilberk se představí VUS Ondráš s projektem Jiřího Slavíka nazvaným kRok za kRokem, folklor bude také zastoupen Tanečnou školou Šej-Haj-Hop, která nabídne výuku verbuňku a čardáše z Priepasného. Vydavatelství Indies ve svém programu oslaví 30 let působnosti a zavzpomíná na Jitku Šuranskou. Oslavovat bude také smyčcové kvarteto Indigo Quartet, které ke svým 20. narozeninám přizvalo herečku Andreu Buršovou, klavíristu Zdeňka Krále a akordeonistku Kláru Veselou. Alfa pasáž bude kromě tradiční Pianoštafety hostit také nové představení z dílny HausoperyHra o malinu. Festival také spolupracuje s Národním divadlem Brno, které v rámci jeho programu uvede představení Rusalka od Antonína Dvořáka a vůbec poprvé přinese společný recitál Romana a Tadeáše Hozových.

Do programu přispějí i jazzmani z Hannoveru, partnerského Kreativního města hudby UNESCO. Na muzikálové scéně se představí zpěváci Aleš Slanina a Lucie Bergerová z Městského divadla Brno. Sono centrum se během pátečního večera promění v taneční parket, těšit se můžete na mejdan, který rozproudí Circus Brothers. „V tuto chvíli máme domluveno přes třicet míst, na kterých se bude hrát. Chybět nebudou ta známá a oblíbená, jako Pianoštafeta v Alfa pasáži, Nekonečné varhany u Jezuitů nebo Guest stage na nádvoří Staré radnice, ale plánujeme samozřejmě i novinky. Kromě nových pouličních pokojů od Kateřiny Šedé, to bude třeba Groove nebo Muzikál stage a proběhne také tradiční spolupráce s festivalem Na prknech, dlažbě i trávě,“ popisuje ředitel festivalu David Dittrich.

Stejně jako v loňských letech, tak i letos doplňujeme do Maratonu divadelní linku naším festivalem Na prknech, dlažbě i trávě. Zacílili jsme na prezentaci brněnských umělců a divadel a program komornějšího charakteru koncipovaný pro menší skupinky diváků. Je tvořen z větší části pro dětského diváka, ale také dospělí si jistě přijdou na své,“ doplňuje k programu Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. Festival se odehraje na Alžbětinské scéně Divadla Husa na provázku a na Moravském náměstí.  Vystoupí například Divadlo Líšeň, Divadlo DNO, Divadlo II. pád, Mikro-teatro nebo Divadlo Polárka.

Aktualizovaný program festivalu můžete sledovat na webu

Maraton hudby Brno 2019/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více