Marie Puttnerová zítra pokřtí album v Kabinetu Múz. Jako host vystoupí Horňácká muzika Petra Mičky

Marie Puttnerová zítra pokřtí album v Kabinetu Múz. Jako host vystoupí Horňácká muzika Petra Mičky

Zpěvačka Marie Puttnerová zahraje zítra s kapelou v Kabinetu Múz, kde pokřtí své nové album Laila tov. Speciálním hostem slavnostního koncertu bude Horňácká muzika Petra Mičky, která se stane kmotrem nového alba.

Marie Puttnerová působí v sestavách Jablkoň, Půljabkoň nebo Zvíře jménem Podzim. Své debutové sólové album Laila tov vydává 28. dubna 2023. Vytvořila ho ve spolupráci s britským producentem Eddie Stevensem a dvěma hudebníky, s nimiž v posledních letech vystupuje i koncertně – Martinem Novákem (Robert Křesťan & Druhá tráva, Lanugo, Blue Shadows, Jaromír Honzák Quintet, Baromantika, David Dorůžka Trio) a Petrem Uvirou (Ladě, Heimat, Jitka Šuranská, Vladivojna la Chia). Autorsky na něm spolupracovala – kromě již shora zmíněných – především s Vlastimilem Třešňákem, který je autorem čtyř textů. Album obsahuje taky dvě zhudebněné básně Jana Zahradníčka. Album tvoří společnou symbiózu lidských hlasů a elektrických kytar, které podmanivým a naléhavým způsobem posouvaly pomyslné hranice folku. Křest alba je ohlášen na zítra, tedy 26. dubna 2023 od 20:00 v Kabinetu Múz.

První křest alba Laila tov očekává jako hosta a kmotra alba Horňáckou muziku Petra Mičky, uskupení představující autentickou podobu horňáckého folkloru. Návštěvníci se mohou těšit na hudební protnutí obou ansámblů. Křest svými projekcemi doprovodí vizuální umělkyně Linda Arbanová.

Foto archiv umělců

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

MARIE PUTTNEROVÁ S KAPELOU (KŘEST)

26.4.2023, 20:00 / Kabinet múz

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější