Martin Glaser je viceprezidentem Opera Europa

18. leden 2023, 1:00

Martin Glaser je viceprezidentem Opera Europa

Martin Glaser, ředitel Národního divadla Brno, byl 13. ledna 2023 zvolen viceprezidentem organizace Opera Europa. Sdružení, které poskytuje služby profesionálním operním souborům a operním festivalům v celé Evropě a které nyní čítá 226 členů ve 43 zemích.

V pátek 13. ledna 2023 se sešla správní rada Opery Europa, aby zvolila svého nového prezidenta a dva nové viceprezidenty. Ignacio García-Belenguer, generální ředitel Teatro Real Madrid, byl zvolen prezidentem. Viceprezidenty byli zvoleni Martin Glaser, generální ředitel Národního divadla Brno, a Laura Berman, intendantka Staatsoper Hannover, která pokračuje ve své funkci.

„Velmi si vážím důvěry kolegů, kteří mi svěřili tuto funkci. Je to velká čest pro Národní divadlo Brno, které v Opera Europa reprezentuji. Má volba je důkazem aktivní účasti našeho divadla na mezinárodních aktivitách této organizace i stoupajícího mezinárodního kreditu našeho divadla. Organizaci Opera Europa čeká nová etapa její existence, protože v jejím čele stojí od začátku roku nová ředitelka paní Karen Stone. Těším se na spolupráci se všemi, kterým záleží na rozvoji operního umění v Evropě.“ říká Martin Glaser.

Alexandra Stampler-Brown, generální ředitelka Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf-Duisburg, byla potvrzena pokladníkem a Henning Ruhe, umělecký ředitel opery/dramatu v GöteborgsOperan, tajemníkem.

„Je mi ctí, že jsem byl zvolen do funkce předsedy organizace Opera Europa. Musím poděkovat naší odstupující prezidentce Anně Marii Meo za její vynikající vedení v uplynulých náročných letech, kdy provedla asociaci válkou na Ukrajině a vedla výběrové řízení na nového ředitele. Těším se na spolupráci s Karen Stone a jejím týmem, která bude stavět na našich silných základech, na přijímání nových členů do týmu Opera Europa, na rozvoj našich odborných služeb – našich akcí, fór a Operabooku a na rozšiřování dosahu a rozmanitosti děl prezentovaných na OperaVision.“komentuje Ignacio García-Belenguer.

Kompletní představenstvo Opera Europa je k dispozici zde. Valné shromáždění členů Opera Europa se sejde během jarní konference 31. března 2023 v Hessisches Staatstheater Wiesbaden, aby zvolilo nové členy představenstva.

Foto Jiří Sláma

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější