Mezinárodní festival divadelních škol v antickém duchu

9. duben 2015, 7:40

Mezinárodní festival divadelních škol v antickém duchu

Letošní 25. ročník festivalu Setkání/Encounter nese téma Nové Dionýsie. Představí se třináct divadelních škol z jedenácti zemí světa.

Antickým tématem se zaštítí pořadatelé už 25. ročníku Mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter. V pěti brněnských divadlech bude možné shlédnout jedinečnou přehlídku pořádanou Divadelní fakultou JAMU, představující třináct inscenací v téměř třech desítkách představení. Festival se bude konat od 14. do 18. dubna 2015.

V úterý 14. dubna po úvodním ceremoniálu festival zahájí Čechovovy Tři sestry v podání studentů z gruzínského Tbilisi. Tato škola přijíždí do Brna vůbec poprvé. Ve čtvrt stoleté historii přehlídky se na ní vystřídaly už školy z osmatřiceti zemí celého světa. Program festivalu je bohatý nejen na počet představení, ale také na různorodost žánrů. V letošním ročníku bude zastoupena klasická dramaturgie, současní autoři nebo třeba pohybové divadlo. Představení bude možné shlédnout na scéně Divadla na Orlí, ve studiu Marta, v Hadivadle, Divadle Husa na provázku a tamní sklepní scéně.

Vedle hlavního festivalového programu je nabízen také off-program. Každé ráno budou probíhat diskuze o představeních, rozdílech i podobnostech v divadelní práci jednotlivých škol. Studenti JAMU představí svou tvorbu v rámci off – programových představení. Nebudou chybět přednášky, workshopy a pouliční divadlo.

Foto archiv festivalu Setkání/Encounter

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější