Michal Ambrož & Hudba Praha představí Brnu svůj Srdeční příběh

Michal Ambrož & Hudba Praha představí Brnu svůj Srdeční příběh

Michal Ambrož, zakladatel skupin Hudba Praha a Jasná Páka, představí v Brně svůj aktuální projekt Michal Ambrož & Hudba Praha. Devítičlennou kapelu doprovodí zpěvačka Markéta Foukalová a Tereza Kopáčková. Zazní písně z alba Srdeční příběh, na němž se muzikantsky a producentsky podílel David Koller. Kapela odhalí také několik novinek z chystaného alba, které letos vychází.

Jméno Michala Ambrože je tradičně spojováno s legendami české nové vlny Jasnou Pákou (v níž stále hraje) a Hudbou Praha. Po rozpadu Hudby Praha v roce 2015 se Ambrož postupně obklopil o generaci mladšími muzikanty s jazzovým a bigbeatovým backgroundem a vznikla kapela Michal Ambrož & Hudba Praha. Na počátku nového projektu stál nápad Davida Kollera, který je autorem konceptu i producentem jejich společné desky Srdeční příběh (2016). „Záměrem bylo udělat něco jako Best of Michala Ambrože, kde budou věci, které napsal on sám. Zároveň to ale neměly být ty nejznámější hity Hudby Praha, ale právě písničky, kterým budou slušet nové aranže a moderní zvuk,“ vysvětlil v rozhovoru pro musicstage.cz kapelník skupiny, kytarista a houslista Radovan Jelínek (ex-Nšoči, ex-Divoký srdce a Jasná Páka).

Album Srdeční příběh obsahuje deset autorských písní Michala Ambrože, které David Koller přepracoval do nové aktuálnější podoby. Ambrož coby autor tentokrát při nahrávání odložil kytaru a poprvé se soustředil pouze na zpěv. V písni Skoro bez sebe s ním zpívá i Koller, který svou producentskou prací dal jeho písničkám zcela nový rozměr. Koncert formace Michal Ambrož & Hudba Praha je ohlášený na 23. dubna 2019 od 20:00 v klubu Fléda.

Kromě Radovana Jelínka v kapele působí bubeník Martin Kopřiva (kapela Anety Langerové, Lanugo, Baterky, T4 ad.) a jeho kolega z kapely Anety Langerové baskytarista Jakub Vejnar (Baterky, Chapman Stick, MUFF, Michal Pelant Band ad.), na klávesy hraje Matěj Belko (kapela Kláry Vytiskové, Baromantika Lenky Dusilové), na kytaru Michal Pelant (Michal Pelant Band) a na saxofon Jakub Doležal, který vystupuje a nahrává s celou řadou domácích projektů od vlastního kvartetu až po kapelu Vladimíra Mišíka. Nástrojovou sestavu doplňují vokalistky Markéta Foukalová (Lanugo) a Tereza Kopáčková (Ballage Band, Wild Stickes), které jsou známé také jako zakladatelky dětského pěveckého sboru Beznot (účinkuje s Anetou Langerovou, Lenkou Dusilovou, Ondřejem Rumlem nebo Matějem Ruppertem).

Michal Ambrož/ foto FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více

Kulturní dům U lípy na ulici Charbulova vprostřed týdne hostil tradiční Folklorní taneční. Tato milá akce v režii brněnského Slováckého krúžku se konala již po třetí. V několika týdnech na ní přizvaní lektoři učili tance typické pro jejich region. Podtitul aktuálního třetího běhu tanečních zní Tance méně známé a neznámévíce

Potemnělým sálem Divadla na Orlí se v neděli nesly táhlé zvuky fléten doprovázené zurčením potůčků, šuměním větru a chřestěním kamenů – to vše nabídla česká premiéra multižánrového projektu Prorok větru podle stejnojmenné knihy Stefana Biavaschiho. Za projektem stojí flétnistka a hlavní iniciátorka celého díla Martina Komínková, režisérka Ema Pantano a Marta Carino, jejíž videoprojekce se snoubila se zvukovým záznamem Šimona Obdržálka předčítajícího z Biavaschiho knihy. Technickou podporu zajišťovali Radek Komínek a Petr Šplíchal, uměleckou supervizi Massimiliano Zanoni.  více