Multižánrový festival Meeting Brno: Hudba, literatura a filmy jako cesta k veřejné diskuzi

Multižánrový festival Meeting Brno: Hudba, literatura a filmy jako cesta k veřejné diskuzi

První ročník tohoto festivalu navazuje na loňský projekt Rok smíření, jímž Brňané uctili památku někdejších židovských, romských a také německých sousedů z období druhé světové války. Projekt, do kterého se během roku zapojilo třicet brněnských a jihomoravských kulturních organizací, nyní pokračuje formou festivalu.

Hlavním tématem festivalu jsou ztracené/ nalezené domovy. Téma, které poznamenalo všechny země poválečné střední Evropy a i po letech je stále aktuální. Pořadatelé akce proto nabízejí návštěvníkům diskusní platformu, v jejímž rámci si připomenou minulost a společně budou hledat definice přítomnosti a budoucího směřování. Festival je bohatý na diskuzní fóra, literaturu, divadlo, hudbu, film, výtvarné umění i výtvarné workshopy.

V rámci hudebního programu je možné navštívit například koncert Filharmonie Brno spolu s rezidenční sólistkou sezóny Alinou Pogostkinou, vystoupení romské skupiny Barbora Botošová Band nebo Ukulele Orchestra jako Brno, kteří festival 20. května zahájí v prostorách Staré radnice. První ročník festivalu Meeting Brno se uskuteční od 20. května do 2. června 2016.

„První ročník festivalu s názvem Meeting Brno vychází právě z idejí Roku smíření a je připravován s myšlenkou vyjádření lítosti nad válkou zapříčiněnými tragédiemi, ale i vírou v to, že už se nebudou opakovat,“ vysvětluje Kateřina Tučková, spisovatelka a dramaturgyně festivalu. Jedním z vrcholů Roku smíření bude, stejně jako loni, Pouť smíření. V minulém roce se konala v upomínku obětí tzv. Brněnského pochodu smrti z 30. května 1945. „Letos se uskuteční 28. května a opět se půjde v opačném směru, tedy z Pohořelic do Brna,“ zve zájemce Jana Janulíková, ředitelka Turistického informačního centra města Brna, které projekt koordinuje. Hosty festivalu jsou významné tuzemské i zahraniční osobnosti. Například mluvčí Sudetoněmeckého krajanského sdružení Bernd Posselt, syrský spisovatel Nihad Sirees nebo německá spisovatelka Emma Braslavsky.

Ukulele Orchestra jako Brno/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více