Muzejní noc s hudbou

Muzejní noc není primárně zaměřená na hudbu, to ale neznamená, že se bez ní úplně obejde. Jejím hostem je letos poprvé Filharmonie Brno, navštívit můžete Památník Leoše Janáčka. Řada doprovodných hudebních akcí je nachystána i v Dietrichsteinském paláci a v Anthroposu, k tomu ještě elektroswingová afterparty na Flédě. Muzejní noc letos zavádí novinku – platí se vstupné. Jedná se ovšem o pouhých dvacet korun na celý program, platí se v první navštívené instituci. Brněnská muzejní noc proběhne v sobotu 18. května.

Program Památníku Leoše Janáčka

18.30−19.00 Ještě si natrhám toho návratníčku… společné zpívání lidových písní z Janáčkových sbírek, program pro děti

19.30, 22.30 Vystoupení mužského pěveckého sboru Láska opravdivá (umělecký vedoucí Jan Špaček)

20.00−20.15 Komentovaná prohlídka výstavy Janáčkovský dirigent Břetislav Bakala (Mgr. Ondřej Pivoda − kurátor výstavy)

21.00 Vystoupení pěveckého kvintetu Monteverdi kvintet (umělecký vedoucí Ondřej Pivoda)

Program Filharmonie Brno

17.00 Smyčcové kvarteto Filharmonie Brno a trumpetové trio ze ZUŠ Smetanova. Nádvoří Besedního domu.

18.00 vždy po 15 minutách komentované prohlídky Besedního domu doplněné koncertním programem. Dotazy, odpovědi, nepřístupná místa – například kancelář šéfdirigenta Aleksandara Markoviće, nebo do Hlaholna, kde zkouší Kantiléna.

18.00–21.00 hrají malí géniové ze ZUŠ Smetanova, Brno. Cimbálový soubor ze Smetanky, Komorní soubory ze Smetanky, Trumpetové trio ze Smetanky

21.00–24.00 hrají hudebníci Filharmonie Brno. Smyčcové kvarteto (Radan Vach – violoncello, Jakub Výborný a Bohumír Strnad – housle, Otakar Salajka – viola), kontrabas a violoncello (Marek Švestka s bratrem), flétna (Kristýna Vaculová)

18.00–24.00  Videoprojekce …jsme blíž, než si myslíte. Hudba Filharmonie Brno v reklamách, americké taneční soutěži, na náměstí… Výstava Filharmonie má tvář. Filharmonie Brno patří k největším orchestrům v Evropě, za každým ze 112 nástrojů se skrývá lidská tvář.

Program Anthroposu

18.00−22.00 Tomas Machek (Divadlo Líšeň) − teatrální vypravěč afrických mýtů a pohádek za doprovodu Davida Synáka (Čankišou) na tradiční africké nástroje − kalimba (prstový klavír), balafon (tradiční xylofon), valiha (madagaskarská citera), djembe a n’tama (bubny) a Jiřího Boudy − kora (africká harfa), balafon, djembe

19.00−22.00 Hudební uskupení Onotopude doprovodí prohlídku stálých expozic o původu člověka a nejstarší kultury etnickou hudbou a šamanskými bubny

Program ve stanech a v parku před Pavilonem Anthropos:

18.00−22.00 Vyrob si svou masku − interaktivní výtvarná dílna (nejen) pro nejmenší návštěvníky inspirovaná tradičními maskami afrických kmenů, vede Marika Bumbálková

18.00−24.00 DJ Liquid A − Ethno Music. Tematický interaktivní hudební doprovod v průběhu celé muzejní noci − pouť všemi styly Afriky doprovázená promítáním

18.00−24.00 Čajchana v jurtě − osvěžení v podobě čajových specialit a tradičních vodních dýmek

18.30−19.15 Balafon duo − rytmickomelodický zážitek na dva africké xylofony + host na buben djembe

20.30−21.30 KoraJungleJazz − západoafrická harfa kora spolu s kytarou v pestré směsi tradiční a současné hudby

21.30–22.30 DENBAYA: rytmy a tance západní Afriky – interaktivní koncert

Foto: Památník Leoše Janáčka, Boris Klepal

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více

Kulturní život se pokusil v nerovném boji s virovým přízrakem a vládními nařízeními přesunout do sterilního a „životu bezpečného“ prostředí sociálních sítí. Hudební instituce se v nejtemnějších měsících předháněly v uvádění záznamů památných koncertů a významné operní domy vysílaly do světa divácky nejúspěšnější představení.  více

Brněnský hudebník, zpěvák, skladatel, producent a frontman skupiny Květy Martin Evžen Kyšperský vymyslel nový projekt. Nazval jej Dula a vydal s ním debutové album Uran. Na magnetofonové kazetě ve sběratelském nákladu pouhých 50 kusů. Kdo však kazetu s kresbou z pozůstalosti Martinovy přítelkyně Alenky Černé nesežene, nemusí zoufat. Dula je k dispozici samozřejmě také digitálně.  více

V Křišťálovém sále Staré radnice pořádalo hudební těleso Ensemble Opera Diversa svůj poslední předprázdninový koncert. Tentokrát však nevystoupili kmenoví hudebníci ansámblu, ale klavíristka Kristýna Znamenáčková, s jejíž energickou a technicky brilantní hrou se posluchači jmenovaného souboru mohli seznámit již na zatím posledním albu tělesa titulovaném prostě Jan Novák, Vol. 3. Náplní úterního koncertu však nebyla tvorba Jana Nováka – Kristýna Znamenáčková představila díla přecházející od impresionistických nálad, přes dravé jazzové rytmy až k vycizelovanému hudebnímu jazyku 60. let. Pojítkem autorů se stala hudebními směry a nápady přetékající Paříž – právě zde se setkali Ježek s Martinů, Mompou a Koechlin.  více

Těsně před vypuknutím koronavirové krize vydala brněnská skupina Plum Dumplings nové album. Na rozdíl od oficiálního debutu L’épitaphe des papillons (2014), nazpívaného francouzsky, skupina tentokrát vsadila na české texty. Hovoříme se zpěvačkou, která si říká Adéla Polka.  více