Muzikál Anna Karenina v podání studentů JAMU má premiéru dnes

20. září 2018, 2:00

Muzikál Anna Karenina v podání studentů JAMU má premiéru dnes

Nový původní muzikál Anna Karenina nastudovali studenti absolventského ročníku muzikálového herectví z Divadelní fakulty JAMU. Autor scénáře, hudby, ale i režisér inscenace Aleš Kohout volně zpracoval stejnojmennou románovou předlohu Lva Nikolajeviče Tolstého. Premiéra jeho inscenace se uskuteční dnes v Divadle na Orlí.

Původní muzikálové dílo Aleše Kohouta bude plné hudby. Autor výsledek nazývá muzikálovou operou a stvořil jej na míru pro ročník muzikálového herectví doc. Mgr. Sylvy Talpové. Anna Karenina bude první inscenací, v níž se studenti tohoto ateliéru v Divadle na Orlí představí. „Můj hudební vkus formovala od dětství klasická hudba. Už jako malý jsem se velice zajímal o operu a snad právě proto tíhnu nejen jako divák, ale i jako herec a také autor k velkým celozpívaným muzikálům, takovým muzikálovým operám,“ dodává autor.

Tragický příběh ženy, která se postavila konvencím své doby, hudební divadlo dobývalo už dříve. V devadesátých letech minulého století vznikly dva muzikály Anna Karenina: jeden v USA, druhý v Maďarsku. Ještě předloni se k nim přidala i ruská výpravná muzikálová show napsaná pro Moskevské operetní divadlo. A v Praze se stále ještě hraje česká rocková opera Anna Karenina. „Připočítám-li do tohoto výčtu i českou operu Emila Hlobila Anna Kareninová, je naše inscenace třetím českým pokusem na poli hudebních adaptací tohoto slavného románu,“ uvedl Kohout.

Premiéra je ohlášena na dnešní večer, tedy 20. září 2018 od 19:00 v Divadle na Orlí.

Při tvorbě svého díla se prý řídil jediným mottem: „Nemusí vyvolat pozitivní emoce, hlavně ať jsou silné.“ Přenést téměř tisíci stránkový román do podoby muzikálu pro osm lidí nebylo prý vůbec lehké, došlo i k jistému kontrahování figur do jedné postavy. „Ústřední téma mé dramatizace se, myslím, shoduje s tématem románu. Je to boj za lásku, kterou člověk zažije jen jednou za život. Láska Anny a Vronského je pro mě stejně silná a výjimečná jako u Romea a Julie,“ poznamenal Kohout.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Anna Kareninová

20.9.2018, 19:00 / Divadlo Na Orlí

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější