Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

17. květen 2017, 4:00

Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

Česká premiéra Rossiniho opery vznikla v hudebním nastudování Roberta Kružíka a pod režijním vedením Lenky Flory. Účinkují Petr Nekoranec nebo György Hanczár a Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Hrabě Ory (Le comte Ory) je u nás nehraným a téměř neznámým dílem, i když je mezi bezmála čtyřiceti Rossiniho operami označován za jednu z nejlepších. Jeho základ tvoří ve své době velmi populární vaudeville francouzských dramatiků Eugena Scriba a Charlese-Gasparda Delestre-Poirsona o sukničkáři Orym.

Nová inscenace Hraběte Oryho je dílem choreografky a režisérky Lenky Flory, která příběh přenesla z období křižáckých výprav do romantického prostředí francouzského venkova elegantních 50. let 20. století. Opera se vyznačuje velmi vysokými nároky na pěvecké obsazení. Titulní roli Oryho ztvární Petr Nekoranec, jedna z výrazných postav mladé tuzemské generace a od září 2016 frekventant Lindemannova programu v newyorské Metropolitní opeře. Alternuje s ním maďarský tenorista György Hanczár. V roli půvabné Adély, o jejíž přízeň se všichni ucházejí, vystoupí Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Česká premiéra proběhne 26. května v Mahenově divadle.

Foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hrabě Ory

26.5.2017, 19:00 / Mahenovo divadlo

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více

Sobotní večer ovládl brněnské Sono Centrum příval energie a temperamentu, který zde vnesl VSLPT Poľana. Tento soubor, který zpracovává folklor Slovenska zde oslavil 70. výročí svého vzniku.  více

S dramaturgicky pestrým programem zavítal na včerejší koncert Moravského podzimu, který se již přehoupl do své druhé poloviny, Basilejský komorní orchestr spolu s polským klavíristou Piotrem Anderszewskim. V dílech Mozarta a Schumanna se sólista představil zároveň v roli dirigenta zpoza koncertního křídla. Téměř plný sál Besedního domu se tak stal dějištěm více než dvouhodinového koncertního programu.   více

V prostorech neogotického Českobratrského evangelického chrámu J. A. Komenského zněla při pátém večeru festivalu Moravský podzim duchovní hudba pro sbor a varhany. Programu s názvem Martinů Voices vedle stejnojmenného sboru dále dominovaly varhanistka Linda Sítková a čtyřčlenný soubor lesních rohů. To vše za řízení sbormistra Lukáše Vasilka.  více