Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

17. květen 2017, 4:00

Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

Česká premiéra Rossiniho opery vznikla v hudebním nastudování Roberta Kružíka a pod režijním vedením Lenky Flory. Účinkují Petr Nekoranec nebo György Hanczár a Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Hrabě Ory (Le comte Ory) je u nás nehraným a téměř neznámým dílem, i když je mezi bezmála čtyřiceti Rossiniho operami označován za jednu z nejlepších. Jeho základ tvoří ve své době velmi populární vaudeville francouzských dramatiků Eugena Scriba a Charlese-Gasparda Delestre-Poirsona o sukničkáři Orym.

Nová inscenace Hraběte Oryho je dílem choreografky a režisérky Lenky Flory, která příběh přenesla z období křižáckých výprav do romantického prostředí francouzského venkova elegantních 50. let 20. století. Opera se vyznačuje velmi vysokými nároky na pěvecké obsazení. Titulní roli Oryho ztvární Petr Nekoranec, jedna z výrazných postav mladé tuzemské generace a od září 2016 frekventant Lindemannova programu v newyorské Metropolitní opeře. Alternuje s ním maďarský tenorista György Hanczár. V roli půvabné Adély, o jejíž přízeň se všichni ucházejí, vystoupí Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Česká premiéra proběhne 26. května v Mahenově divadle.

Foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hrabě Ory

26.5.2017, 19:00 / Mahenovo divadlo

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více