Nová sezóna Flédy s Cannibal Corpse i Tata Bojs

Nová sezóna Flédy s Cannibal Corpse i Tata Bojs

Fléda otevírá sezónu s novým zvukem a zvučnými jmény domácí i zahraniční scény. Aparatura D&B Audiotechnik zprostředkuje návštěvníkům klubu Adama Beyera, Cannibal Corpse, Tata Bojs nebo Priessnitz.

Vše odstartuje slavnostním otevřením sezóny tuto sobotu 13. září. Návštěvníci se mohou těšit na ryze dámský line-up, ale i představení Fléda drinku. Level B Production letos oslaví i 10 let provozování klubu Fléda. Výročí připadá na 10. října, kdy v klubu vystoupí zástupci předních českých kapel se svými DJ sety, např. Vladimir 518, Roman HolýMatěj Ruppert z Monkey Business, Mejla z Vypsané fiXy, Kay ze Sunshine atd.



„Klub už minulou sezónu přišel s řadou novinek, které Flédě pomohly při jednání s kapelami a zvýšily ispokojenost návštěvníků. Teď budeme disponovat jedním z nejlepších klubových zvukových systémů v republice, který si určitě bude mít zájem každá kapela vyzkoušet a zároveň nám pomůže snížit vyzařování hluku z klubu. Ostatně energii nového zvuku ocení návštěvníci na mnoha velkých jménech letošní sezóny, které dostanou s novým zvukem i nový rozměr,“ představuje hlavní novinku provozovatel klubu Lukáš Stara.



„Zatím nikdy v minulosti nebylo na Flédu nasmlouváno tolik zahraničních hvězd a velkých domácích jmen. Vystoupení Adama Beyera nebo Cannibal Corpse posouvají Flédu opět o kousek blíž špičce klubové scény střední Evropy,“ doplňuje dramaturg Ondřej Bača.



Fléda bude disponovat klubovým zvukem od firmy D&B Audiotechnik, která zajišťuje největší produkce i festivaly na světě – např. Madonnu, Beyoncé, One Direction nebo festival Wacken. Jedná se o nesmírně univerzální zvukový systém s velkou dynamikou, konkrétní a čitelný zvuk přitom poskytuje už při nižší hlasitosti. Nový sound systém je tak další etapou odhlučnění klubu jako takového. V klubu se připravuje nová šatna a Fléda získá čerstvý vzhled i zvenku díky nové fasádě. V neposlední řadě dostal klub nový nátěr podlahy a čeká jej i rekonstrukce technického zázemí, drobná rekonstrukce toalet a revize vzduchotechniky.

Hidden Orchestra na Flédě, ilustrační foto Boris Klepal

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Na Flédě se včera sešlo hodně živého hraní a hodně elektroniky. Po dvou letech se vrátili Hidden Orchestra, výborná byla i předkapela Zabelov Group.  více

Pokud člověk může o koncertě Fanfare Ciocărlia psát, neprožil ho správně. Tahle muzika má jediný úkol – vytancovat z hlavy všechny myšlenky.  více

Postpunkoví Swans včera naplnili Flédu intenzivním zvukem, z nějž nebylo úniku. První adept na vítěze v nevyhlášené anketě o koncert roku je na světě.  více


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější