Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

14. červenec 2015, 4:00

Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

Sbor dětí a mládeže při Filharmonii Brno získal na mezinárodní soutěži European Choir Games & Grand Prix of Nations v německém Magdenburgu dvě zlaté medaile a titul nejlepšího sboru v kategorii Duchovní hudba.

Po sedmi letech se Kantiléna opět zúčastnila soutěže European Choir Games & Grand Prix of Nations, kde soutěžila v kategoriích: Mládežnické sbory, Duchovní hudba a Smíšené, ženské a mužské sbory. Tříkolový systém sbory postupně kvalifikoval do vyšších soutěžních kol v pořadí Open competition, Champions competition a Grand Prix of Nations. Díky nadprůměrnému bodovému hodnocení mezinárodní poroty Kantiléna postoupila z Open competition přímo do Grand Prix, kde v kategoriích Mládežnické sbory a Smíšené, ženské a mužské sbory získala zlato. V kategorii Duchovní hudba pak titul absolutního vítěze.

V jubilejní 60. sezóně Filharmonie Brno slaví sbor své 60. narozeniny. V rámci této sezóny v Brně se představí na čtyřech koncertech všechny tři části tohoto sboru – mladší přípravné oddělení Magdalenka, pojmenovaná po mezzosopranistce a patronce Magdaleně Kožené, která ve sboru začínala svou pěveckou dráhu, starší přípravné oddělení Kantilénka a koncertní sbor Kantiléna. Následující sezóna nabídne Podzimní koncert 18. října, Vánoční matiné 20. prosince, Tradiční vánoční koncert na Petrově 25. prosince a Jarní koncert 8. dubna. Velkou narozeninovou oslavou bude mimořádný koncert k 60. výročí Filharmonie Brno a Kantilény, který se uskuteční 28. dubna v sále Stadionu na Kounicově ulici. Zazní zde koncertní provedení kompletního populárního baletu Bohuslava Martinů Špalíček. Dále se připravuje volné pásmo pohádek, lidových her a říkadel. K oslavě je přizván také Kühnův dětský sbor a přední čeští sólisté Pavla Vykopalová, Tomáš Kořínek a Jiří Sulženko.

Foto archiv sboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Kamerunský hudebník Richard Bona se do Brna vrací po roce a půl. Zatímco loni nadchl publikum v Janáčkově divadle s afrokubánským projektem Heritage, tentokrát přijede se svou mezinárodní kapelou Richard Bona Group. Když budeme 25. listopadu v Sono Centru obdivovat Bonovu virtuózní hru na kytaru, bude dobré si při tom uvědomit, že své rytmické cítění a vůbec vztah k hudbě sice sympatický hráč zdědil po svých předcích, ale na současnou úroveň se vypracoval svou pílí. Tak to alespoň zdůrazňuje v našem rozhovoru, v němž se dostaneme i k Bonově lásce k flamencu nebo ke klubu, který nedávno otevřel nedaleko Paříže.  více

Americký muzikál Rent, jehož premiéru o víkendu uvedlo Městské divadlo Brno, má nálepku kultovního díla. A má na ni právo. Podtrhuje to i tragický osud autora (a to prosím námětu, libreta, hudby i textů v jedné osobě!) Jonathana Larsona, který roku 1996 zemřel krátce před premiérou v šestatřiceti letech. Nikdy se tak nedočkal úspěchů svého díla: třeba čtyř cen Tony a za námět dokonce i Pulitzerovy ceny. Stvrdila brněnská inscenace režiséra Stanislava Moši kvality fenoménu jménem Rent?  více

Dvanáct let trvalo Petře Šany Šanclové, někdejší člence skupin Střepy, Bokomara a Každý den jinak Vlasty Redla, než ke svému prvnímu albu Ze země vah (2006) přidala desku druhou. I tentokrát střídá vážnější a humorné písně, které uvedla jednou (Hrací strojek) a proložila další (Snová) instrumentálkou. A i tentokrát se představuje jako interpretka a autorka pevně zakotvená v tradici českého akustického folku. Jestliže jsem v souvislosti s první deskou zmiňoval jako možný inspirační zdroj Vlastu Redla, tentokrát jako bych ve frázování (například u písně Zoo) slyšel ohlas spolupráce s Pavlínou Jíšovou, v jejíž kapele Šanclová už několik let hraje.  více

Letošní rok přinesl také jedno důležité jubileum: rovných sto let od narození Leonarda Bernsteina. První listopadový večer připravila Filharmonie Brno koncert právě k jeho památce. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russel Daviese stanul na pódiu sálu na Stadionu vedle filharmonie také Český filharmonický sbor, dále sbor dětí a mládeže Kantiléna, sopranistka Pavla Vykopalová a herec Brian Caspe.  více

Historicky poučená interpretace se stala prubířským kamenem uměleckých těles, jež si vzala za úkol oživit hudbu vzdálené minulosti v co nejpůvodnějším tvaru. Barokní housle, lukovité smyčce, zvonivá barva violy de gamba, dravost středověké fiduly a především znalost dobové interpretační praxe se staly východiskem při pátrání po nezkaleném a autentickém zvuku staré hudby. Mnoho interpretů se snaží bedlivým studiem pramenů postihnout a pochopit jemné nuance tehdejšího hudebního jazyka a přetavit tuto znalost v hudbu, která osloví současné posluchače. Mohlo by se zdát, že snaha o proniknutí do původní interpretační praxe je doménou pouze barokní, renesanční, případně středověké hudby. Ansámbl Musica Florea pod vedením dirigenta a violoncellisty Marka Štryncla se však obrací k tvorbě relativně nedávné – romantické. Zbavuje ji interpretačních nánosů, které vznikly v minulém století. V brněnském kostele Jana Amose Komenského jmenovaný soubor včera představil svoji vizi Dvořákovy hudby. Zazněla předehra Můj domov op. 62 vzniklá roku 1882 pro potřeby hry Josef Kajetán Tyl od F. F. Šamberka a Symfonie č. 4 d moll B. 41více