Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

14. červenec 2015, 4:00

Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

Sbor dětí a mládeže při Filharmonii Brno získal na mezinárodní soutěži European Choir Games & Grand Prix of Nations v německém Magdenburgu dvě zlaté medaile a titul nejlepšího sboru v kategorii Duchovní hudba.

Po sedmi letech se Kantiléna opět zúčastnila soutěže European Choir Games & Grand Prix of Nations, kde soutěžila v kategoriích: Mládežnické sbory, Duchovní hudba a Smíšené, ženské a mužské sbory. Tříkolový systém sbory postupně kvalifikoval do vyšších soutěžních kol v pořadí Open competition, Champions competition a Grand Prix of Nations. Díky nadprůměrnému bodovému hodnocení mezinárodní poroty Kantiléna postoupila z Open competition přímo do Grand Prix, kde v kategoriích Mládežnické sbory a Smíšené, ženské a mužské sbory získala zlato. V kategorii Duchovní hudba pak titul absolutního vítěze.

V jubilejní 60. sezóně Filharmonie Brno slaví sbor své 60. narozeniny. V rámci této sezóny v Brně se představí na čtyřech koncertech všechny tři části tohoto sboru – mladší přípravné oddělení Magdalenka, pojmenovaná po mezzosopranistce a patronce Magdaleně Kožené, která ve sboru začínala svou pěveckou dráhu, starší přípravné oddělení Kantilénka a koncertní sbor Kantiléna. Následující sezóna nabídne Podzimní koncert 18. října, Vánoční matiné 20. prosince, Tradiční vánoční koncert na Petrově 25. prosince a Jarní koncert 8. dubna. Velkou narozeninovou oslavou bude mimořádný koncert k 60. výročí Filharmonie Brno a Kantilény, který se uskuteční 28. dubna v sále Stadionu na Kounicově ulici. Zazní zde koncertní provedení kompletního populárního baletu Bohuslava Martinů Špalíček. Dále se připravuje volné pásmo pohádek, lidových her a říkadel. K oslavě je přizván také Kühnův dětský sbor a přední čeští sólisté Pavla Vykopalová, Tomáš Kořínek a Jiří Sulženko.

Foto archiv sboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Vlakem sice už dávno nejezdím denně, ale coby nemotorista z přesvědčení využívám služeb Českých drah nebo alternativních dopravců poměrně často. A z mých „vlakových“ zážitků, nahromaděných za všechna ta léta od střední školy do současnosti, by se jistě dala sestavit sbírka povídek nebo básní. Martin E. Kyšperský napsal soubor textů, které následně zhudebnil, během jediné cesty vlakem. Začal psát v Praze, ještě než se souprava rozjela, a skončil při průjezdů vsí Bezpráví, pár kilometrů před Ústím nad Orlicí. Do Brna mu tedy ještě kus cesty zbýval, ale Martin prý ve vlaku nespí. Možná tedy na trase Česká Třebová – Svitavy – Blansko – Brno přemýšlel, co s hotovými volnými verši provede.  více

Často slýcháme o skvostné dramaturgické práci orchestru Filharmonie Brno. Chvála je namístě a neomrzí, ovšem vedle fascinujících nových kontextů, v nichž se prověřené repertoárové kusy ocitají, je třeba zdůraznit také průběžně rostoucí úroveň dirigentů, kteří s orchestrem spolupracují. Jedním z nich je i osmačtyřicetiletý Němec Alexander Liebreich, který nastudoval velmi zdařilého Mahlera: nekompromisního, krásně rozezpívaného, přitom ale vojensky disciplinovaného. Po slabém výkonu na prosincovém koncertě (Musorgskij) se tentokrát kyvadlo vychýlilo na druhou stranu. Filharmonie Brno pod Liebreichovou charismatickou taktovkou vykouzlila nezapomenutelný večer s Mahlerovou Symfonie č. 4 G dur, kterou doplnily Čtyři poslední písně od Richarda Strausse.  více

Svěží čerstvý vítr přinesla na brněnskou scénu svým debutovým albem slovensko-česká skupina Carpet Cabinet. Sedmičlenná formace působí v jihomoravské metropoli od roku 2013 a spolu s několika zajímavými hosty přináší ve dvanácti skladbách profesionálně zahranou a nahranou směs moderních i tradičních žánrů, smršť rytmů a kaleidoskop barev. V oficiální tiskové zprávě hudebníci hovoří o inspiraci „od hiphopu po soul a R&B až k například drum’n’bassu a elektru“, ale pod všemi těmito žánry a jejich kombinacemi zurčí a bublá jazzový základ. Carpet Cabinet sice není čistě jazzová skupina, ale svou tvorbou ukazuje na jednu z cest, kterými se dnes jazz ve světě ubírá. Podobně jako Robert Glasper se svým nadžánrovým elektro-koktejlem loni zazářil na festivalu JazzFestBrno, září Carpet Cabinet na domácí scéně. Září pochopitelně zatím skromněji, ale k jakýmkoli náznakům provinčnosti má jejich album daleko.  více

Relax, pohoda, souznění, ale také energie nebo slast z nesouhlasu – to jsou některé z kategorií, které v nás mohou vyvolávat nebo posilovat libovolná umělecká nebo popkulturní díla. O stupeň výše řadí takové umělecké výtvory, které člověku dávají odpovědi na jeho otázky. A úplně nejvýš pak stojí kategorii artefaktů, které doplňují otázky k našim odpovědím. A i když to, co se svou čistě mužskou doprovodnou kapelou produkuje zpěvačka Nikola Mucha, zní na první poslech jako útok na první signální, nové album Nána ve skutečnosti nabízí spoustu zásadních otázek.  více

Má sedmadvacet let a je talentovaný barytonista. Jmenuje se Roman Hoza. V posledních letech se řadí k nejvíce sledovaným českým pěvcům své generace. Laureát několika mezinárodních soutěží se mimo jiné představil třeba na prestižním Salcburském festivalu či na festivalu Pražské jaro. Absolvoval Janáčkovu akademii múzických umění v Brně a roční stáž na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Od letošní sezony je stálým členem souboru Janáčkovy opery Národního divadla Brno. Během ledna bude v brněnské opeře debutovat jako svůdník Don Giovanni.  více