Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

14. červenec 2015, 4:00

Pěvecký sbor Kantiléna zvítězil v mezinárodní soutěži

Sbor dětí a mládeže při Filharmonii Brno získal na mezinárodní soutěži European Choir Games & Grand Prix of Nations v německém Magdenburgu dvě zlaté medaile a titul nejlepšího sboru v kategorii Duchovní hudba.

Po sedmi letech se Kantiléna opět zúčastnila soutěže European Choir Games & Grand Prix of Nations, kde soutěžila v kategoriích: Mládežnické sbory, Duchovní hudba a Smíšené, ženské a mužské sbory. Tříkolový systém sbory postupně kvalifikoval do vyšších soutěžních kol v pořadí Open competition, Champions competition a Grand Prix of Nations. Díky nadprůměrnému bodovému hodnocení mezinárodní poroty Kantiléna postoupila z Open competition přímo do Grand Prix, kde v kategoriích Mládežnické sbory a Smíšené, ženské a mužské sbory získala zlato. V kategorii Duchovní hudba pak titul absolutního vítěze.

V jubilejní 60. sezóně Filharmonie Brno slaví sbor své 60. narozeniny. V rámci této sezóny v Brně se představí na čtyřech koncertech všechny tři části tohoto sboru – mladší přípravné oddělení Magdalenka, pojmenovaná po mezzosopranistce a patronce Magdaleně Kožené, která ve sboru začínala svou pěveckou dráhu, starší přípravné oddělení Kantilénka a koncertní sbor Kantiléna. Následující sezóna nabídne Podzimní koncert 18. října, Vánoční matiné 20. prosince, Tradiční vánoční koncert na Petrově 25. prosince a Jarní koncert 8. dubna. Velkou narozeninovou oslavou bude mimořádný koncert k 60. výročí Filharmonie Brno a Kantilény, který se uskuteční 28. dubna v sále Stadionu na Kounicově ulici. Zazní zde koncertní provedení kompletního populárního baletu Bohuslava Martinů Špalíček. Dále se připravuje volné pásmo pohádek, lidových her a říkadel. K oslavě je přizván také Kühnův dětský sbor a přední čeští sólisté Pavla Vykopalová, Tomáš Kořínek a Jiří Sulženko.

Foto archiv sboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Stále žasnu nad tím, jak hluboká je studna nápadů Martina Kyšperského, potažmo celé jeho kapely Květy. Vždyť jen v roce 2017: Martin převzal Anděla za sólovou desku Vlakem. S Květy skvěle sehrál roli svazácké kapely a zpíval své autorské „normalizační“ hity v seriálu Svět pod hlavou (který o rok později zaslouženě obdržel Českého lva). Květy v nové sestavě s Ondřejem Kyasem vydaly skvělou desku Komik do půl osmé (mrzí mě, že Anděl ji minul, ale na vině je podle mě zredukování počtu žánrových cen a „lehký“ chaos v nové bezbřehé škatulce Alternativa). Vyšla kniha Průvodce po albech a historii kapely Květy a spolu s ní ještě jedno řadové album Spí vánoční pták. A mezitím Květy spustily projekt YM, v jehož rámci se všichni tři členové představí se skladbami v určitém nečekaném žánru. Začal to opět Martin Kyšperský s programem country písní – veřejná premiéra s hostujícím Petrem Uvirou proběhla ve vysílání Radia Proglas v prosinci 2017. Na rok 2018 jsou připraveny elektronické písně Aleše Pilgra a poté snad i folktronica Ondřeje Kyase.  více

Temperament i emoce romské hudby jsou všeobecně známým faktem. Se stejnou vervou a pozitivní energií vzniklo v roce 2016 také komunitní nahrávací studio Amaro records. Celý dobrovolnický projekt vznikl za podpory a garance organizace IQ Roma servis. Odpovědnou osobou a dobrým duchem je Petra Borovičková, sama výborná zpěvačka a členka několika kapel. Strůjcem myšlenky byl Gejza Horváth, přední romský hudebník, který již dříve vedl kurzy pro mladé romské muzikanty. Spatřoval v nich obrovský potenciál.  více

Když umělec tvrdí, že vymyslel nový hudební žánr, může to znít nabubřele. Ale lze to vnímat i jako známku určité bezradnosti („nevím, kam bych se zaškatulkoval“) nebo do třetice jako vtipnou hru. A i když to Kurt Rosenwinkel se svým albem Caipi myslí vážně, přikláním se k třetí variantě. Jeho směs jihoamerických rytmů, jazzu, rocku a popu skutečně nelze jedním slovem definovat a pojmenování podle brazilského nápoje caipirinha („A je to opravdu moc dobré pití,“ zdůrazňuje kytarista) je vtipné a funkční zároveň. Brněnská premiéra Rosenwinelova „nového žánru“ byla svým způsobem také hravá, ale především profesionální a dobrodružná.  více

Své česko-slovenské turné zakončila na brněnské Flédě kapela Billy Barman ze Slovenska. Tato série koncertů byla zajímavá nejen svoji čistě akustickou podobou, ale zejména propojením s pěti zpěvačkami SĹUKu (Slovenský ľudový umelecký kolektív). Tato fúze populární hudby a folkloru vznikla původně pro festival Tatra Flowers. Její nebývalý úspěch však způsobil, že se hudebníci rozhodli repertoár rozšířit a představit se nejen na domácí slovenské půdě, ale také u českých sousedů.  více

„Věděl jsem, s kým bych rád spolupracoval, a podle toho jsem se snažil sestavit kapelu, která by měla příjemný zvuk,“ řekl v roce 2015, krátce po vydání svého zásadního alba Living Being, francouzský akordeonista Vincent Peirani. V té době měl za sebou několik zajímavých akustických projektů včetně alba se saxofonistou Emilem Parisienem a v tomto stylu pokračoval i nadále. V roce 2016 vzniklo příjemné CD duetů s pianistou Michaelem Wollným a nedávno spolupracoval s klavíristou Stefanem Bollanim a s Berlínskou filharmonií na albu Mediterraneo, inspirovaném klasickou hudbou. Projekt Living Being je však úplně jiného charakteru, je zhmotněním akordeonistovy představy o elektrické hudbě na pomezí jazzu, rocku a dalších žánrů. A právě s tímto programem Peirani a jeho kapela přijeli do brněnského divadla Husa na provázku.  více

Nejčtenější