Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

3. červen 2021, 14:00

Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

Přesně za týden se Filharmonie Brno opět setká se svými posluchači. Bez jednoho dne přesně po osmi měsících. V reakci na rozvolnění připravila neplánovaný koncert s názvem Smíme prosit?, který odehraje celkem čtyřikrát. V ideálním případě na nádvoří Besedního domu, pokud počasí nedovolí, tak v sále. Orchestr se rozmístí na nádvoří Besedního domu, posluchači na nádvoří sousední Moravské galerie a také částečně k orchestru.

„Naši hudebníci se neskutečně těší na živou odezvu publika, je to pro nás slavnostní příležitost. I proto jsme zvolili radostný repertoár. Zahrajeme trojí tance: Janáčkovy Lašské, Dvořákovy Slovanské a Brahmsovy Uherské,“ informovala ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Koncerty podvede stálý hostující dirigent Filharmonie Brno Robert Kružík. „Jestli nám uplynulé měsíce něco ukázaly, tak to, že smyslem naší práce jsou zejména lidé v hledišti a jejich energie, jejich reakce. Jsme moc rádi, že tento smysl konečně můžeme začít naplňovat, navíc s programem, který se krásně hodí k jarním dnům,“ uvedl Kuržík. Koncerty se uskuteční ve čtvrtek, pátek, pondělí a úterý 10., 11., 14. a 15. června. Začínají v 19 hodin, vstup na nádvoří je od 18.15. Posluchači se na místo dostanou branou Moravské galerie z Husovy ulice a po schodech z ulice Besední. Kromě vstupenky je uvaděči požádají o kontrolu kontaktu, který na sebe uvedli, a prokázání zdravotního stavu – lékařským dokladem o prodělané nemoci, o očkování či negativním testem. „Vzhledem k měnícím se podmínkám nutným ke vstupu na koncert doporučujeme, aby návštěvníci sledovali náš web a facebook, kde najdou aktuální informace. Nejpozději ve 14 hodin před každým ze čtyř koncertů tam také zveřejníme informaci, zda se uskuteční na nádvoří či v sále Besedního domu,“ řekla Kučerová.

Jednotné vstupné bez možnosti slevy je 100 Kč, koncert se koná bez přestávky a trvá přibližně 70 minut.

Robert Kružík/ foto Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější