Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

3. červen 2021, 14:00

Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

Přesně za týden se Filharmonie Brno opět setká se svými posluchači. Bez jednoho dne přesně po osmi měsících. V reakci na rozvolnění připravila neplánovaný koncert s názvem Smíme prosit?, který odehraje celkem čtyřikrát. V ideálním případě na nádvoří Besedního domu, pokud počasí nedovolí, tak v sále. Orchestr se rozmístí na nádvoří Besedního domu, posluchači na nádvoří sousední Moravské galerie a také částečně k orchestru.

„Naši hudebníci se neskutečně těší na živou odezvu publika, je to pro nás slavnostní příležitost. I proto jsme zvolili radostný repertoár. Zahrajeme trojí tance: Janáčkovy Lašské, Dvořákovy Slovanské a Brahmsovy Uherské,“ informovala ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Koncerty podvede stálý hostující dirigent Filharmonie Brno Robert Kružík. „Jestli nám uplynulé měsíce něco ukázaly, tak to, že smyslem naší práce jsou zejména lidé v hledišti a jejich energie, jejich reakce. Jsme moc rádi, že tento smysl konečně můžeme začít naplňovat, navíc s programem, který se krásně hodí k jarním dnům,“ uvedl Kuržík. Koncerty se uskuteční ve čtvrtek, pátek, pondělí a úterý 10., 11., 14. a 15. června. Začínají v 19 hodin, vstup na nádvoří je od 18.15. Posluchači se na místo dostanou branou Moravské galerie z Husovy ulice a po schodech z ulice Besední. Kromě vstupenky je uvaděči požádají o kontrolu kontaktu, který na sebe uvedli, a prokázání zdravotního stavu – lékařským dokladem o prodělané nemoci, o očkování či negativním testem. „Vzhledem k měnícím se podmínkám nutným ke vstupu na koncert doporučujeme, aby návštěvníci sledovali náš web a facebook, kde najdou aktuální informace. Nejpozději ve 14 hodin před každým ze čtyř koncertů tam také zveřejníme informaci, zda se uskuteční na nádvoří či v sále Besedního domu,“ řekla Kučerová.

Jednotné vstupné bez možnosti slevy je 100 Kč, koncert se koná bez přestávky a trvá přibližně 70 minut.

Robert Kružík/ foto Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější