Pouliční festival Na prknech, dlažbě i trávě pro celou rodinu

Pouliční festival Na prknech, dlažbě i trávě pro celou rodinu

Festival pouličního divadla a nového cirkusu Na prknech, dlažbě i trávě uzavře brněnské léto. Již 19. ročník se odehraje v Björnsonově sadu a na dvoře Divadla Husa na provázku. Program festivalu nabízí také workshopy, koncerty a slam poetry.

„Od počátku festivalu je jeho cílem přinést umění pod širé nebe, do ulic, parků i náměstí a proměnit je v živoucí divadelní scénu. Hlavní dramaturgická linka je tvořena divadelními představeními, u nichž dbáme na co největší žánrovou pestrost a kvalitu. Pohybujeme se na ose od performance, přes různé artistní formy, nový cirkus, loutky až ke klasické činohře,” uvádí Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, který akci organizuje, a dodává: „Začátek festivalu bude již tradičně ve velkém stylu. Ve čtvrtek 24. srpna na piazzettě před Janáčkovým divadlem vás uhrane vystoupení nového cirkusu s pětimetrovým akrobatickým kolem, které povypráví příběh o dvou lidech a jedné lásce.” Festival potrvá od 24. do 27. srpna 2023.

Mezidruhový festival připravuje program pro malé i velké. Dramaturgická linka představení pro mladé publikum a rodiny s dětmi vznikla ve spolupráci s Českým střediskem Assitej, mezinárodní organizací divadel pro děti a mládež. Pro ty úplně nejmenší, a to už od 2 let, to bude například divadlo Nedopečený koláček nebo představení Řeka. V pátek, sobotu i neděli diváky čeká žonglování, klauniády, loutkářské improvizace, ale i představení, která pořádně rozvíří fantazii.

V neděli se program vrátí také k novému cirkusu. V podání skupiny Cirkus trochu jinak se vypravíte do Motýlího světa nebo mezi gentlemany. Každý den budou v Björnsonově sadě navíc probíhat workshopy nejen pro děti. V pátek proběhne společné tvoření, při kterém účastníci vyzdobí park. Podvečerní program zahrnuje i slam poetry nebo koncerty. Kapely, které vystoupí, jsou také spojeny s divadly – založili je buď herečtí kolegové nebo vznikly na základě divadelních představení. Uslyšíte například pop-folk či indie-rock herců z Brna, rockový šanson z Čech anebo známé písně ze Semaforu. V sobotu si může k táboráku do Björnsonova sadu přijít zazpívat a zahrát každý, kdo má rád kytarovky a folk.

Foto Nikola Pracná

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější