Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Letošní ročník Moravského podzimu (27. 10. – 8. 11. 2013) přináší několik organizačních změn a především špičkové interpretační výkony. K festivalu říká jeho dramaturg Vítězslav Mikeš:

„Moravský podzim prošel od svého minulého ročníku několika podstatnými změnami. Jednou z nich je dvouletá periodicita konání festivalu, která umožňuje zvýšení umělecké kvality po interpretační i programové stránce. Není to festival jen „interpretační“, který se snaží přivážet do Brna světovou špičku a konfrontovat ji s tuzemskými prvotřídními hudebníky, ale i „programový“; není jen „o hvězdách“ (a už vůbec o jejich „soutěžení“), ale i „o obsahu“.

Letošním ročníkem se vine několik dramaturgických nití. Připomenuta budou výročí, na něž je rok 2013 bohatý. Zahajovací koncert věnuje brněnská filharmonie dvojímu výročí svého někdejšího šéfdirigenta Františka Jílka, katovický rozhlasový orchestr uvede při příležitosti nedožitých osmdesátin klasika polské hudby 20. století Henryka Góreckého, jeho slavnou třetí symfonii, jejíž nahrávka před dvaceti lety vévodila britským i americkým žebříčkům vážné hudby. Na berliozovské výročí náležitě upozorní Londýnský symfonický orchestr v čele s Valerijem Gergijevem. A dostane se i na další jubilanty.

Slavnostnost státního svátku pak podtrhnou dva koncerty brněnských ansámblů v Besedním domě cele zasvěcené české hudbě. Zajímavé bude jistě sledovat, jak tato vyzní v porovnání s čistě norským repertoárem věhlasných Trondheimských sólistů nebo převážně „italským“ programem ještě slavnější Kremeraty Baltiky s Mariem Brunellem v čele. Silně obsazené budou komorní koncerty, moment nečekaného spojení nabídne duo klasicky vzdělaného klavíristy Alexeje Ljubimova s jazzovým bubeníkem Vladimirem Tarasovem a jejich neotřelé pojetí Debussyho Preludií.“

Předprodej lístků začíná v pondělí 16. září v předprodeji Filharmonie Brno či on-line na filharmonických i festivalových webových stránkách. Bude možné získat i množstevní slevu i další obvyklé slevy, na které jsou posluchači zvyklí, a navíc zvýhodněnou „festivalovou vstupenku“.

Foto Valerij Gergijev

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více