Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Letošní ročník Moravského podzimu (27. 10. – 8. 11. 2013) přináší několik organizačních změn a především špičkové interpretační výkony. K festivalu říká jeho dramaturg Vítězslav Mikeš:

„Moravský podzim prošel od svého minulého ročníku několika podstatnými změnami. Jednou z nich je dvouletá periodicita konání festivalu, která umožňuje zvýšení umělecké kvality po interpretační i programové stránce. Není to festival jen „interpretační“, který se snaží přivážet do Brna světovou špičku a konfrontovat ji s tuzemskými prvotřídními hudebníky, ale i „programový“; není jen „o hvězdách“ (a už vůbec o jejich „soutěžení“), ale i „o obsahu“.

Letošním ročníkem se vine několik dramaturgických nití. Připomenuta budou výročí, na něž je rok 2013 bohatý. Zahajovací koncert věnuje brněnská filharmonie dvojímu výročí svého někdejšího šéfdirigenta Františka Jílka, katovický rozhlasový orchestr uvede při příležitosti nedožitých osmdesátin klasika polské hudby 20. století Henryka Góreckého, jeho slavnou třetí symfonii, jejíž nahrávka před dvaceti lety vévodila britským i americkým žebříčkům vážné hudby. Na berliozovské výročí náležitě upozorní Londýnský symfonický orchestr v čele s Valerijem Gergijevem. A dostane se i na další jubilanty.

Slavnostnost státního svátku pak podtrhnou dva koncerty brněnských ansámblů v Besedním domě cele zasvěcené české hudbě. Zajímavé bude jistě sledovat, jak tato vyzní v porovnání s čistě norským repertoárem věhlasných Trondheimských sólistů nebo převážně „italským“ programem ještě slavnější Kremeraty Baltiky s Mariem Brunellem v čele. Silně obsazené budou komorní koncerty, moment nečekaného spojení nabídne duo klasicky vzdělaného klavíristy Alexeje Ljubimova s jazzovým bubeníkem Vladimirem Tarasovem a jejich neotřelé pojetí Debussyho Preludií.“

Předprodej lístků začíná v pondělí 16. září v předprodeji Filharmonie Brno či on-line na filharmonických i festivalových webových stránkách. Bude možné získat i množstevní slevu i další obvyklé slevy, na které jsou posluchači zvyklí, a navíc zvýhodněnou „festivalovou vstupenku“.

Foto Valerij Gergijev

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


V Křišťálovém sále Staré radnice pořádalo hudební těleso Ensemble Opera Diversa svůj poslední předprázdninový koncert. Tentokrát však nevystoupili kmenoví hudebníci ansámblu, ale klavíristka Kristýna Znamenáčková, s jejíž energickou a technicky brilantní hrou se posluchači jmenovaného souboru mohli seznámit již na zatím posledním albu tělesa titulovaném prostě Jan Novák, Vol. 3. Náplní úterního koncertu však nebyla tvorba Jana Nováka – Kristýna Znamenáčková představila díla přecházející od impresionistických nálad, přes dravé jazzové rytmy až k vycizelovanému hudebnímu jazyku 60. let. Pojítkem autorů se stala hudebními směry a nápady přetékající Paříž – právě zde se setkali Ježek s Martinů, Mompou a Koechlin.  více

Těsně před vypuknutím koronavirové krize vydala brněnská skupina Plum Dumplings nové album. Na rozdíl od oficiálního debutu L’épitaphe des papillons (2014), nazpívaného francouzsky, skupina tentokrát vsadila na české texty. Hovoříme se zpěvačkou, která si říká Adéla Polka.  více

Brněnský zpěvák, skladatel a klávesista Oldřich Veselý zemřel v lednu 2018. V únoru 2019 se v sále Semilasso konal 10. Brněnský Beatfest, věnovaný jeho památce. A o rok později vyšel na CD pod názvem Malý princ záznam z tohoto koncertu, doplněný několika bonusy.  více

Dvacátého čtvrtého května letošního roku, pět dní před dvaadevadesátými narozeninami, odešla na věčnost paní Anna Kománková – a s ní rovněž velice rozsáhlý zpěvník (nejen) javornických a horňáckých balad, který nosila v hlavě. Kteroukoliv píseň uchovanou v paměti dokázala osobitým, nenapodobitelným způsobem interpretovat. Celý život pečovala o vzácný odkaz, tedy dědictví po předcích – o to zajímavěji, že stovky mnohdy komplikovaných nápěvů a mnoho desítek slok a variant balad si nezapisovala, ale všechny znala zpaměti. I po devadesátce, kdy už jí nesloužilo zdraví a veřejně nevystupovala, zůstávala v kontaktu s Javornickým ženským sborem, který oživila a dlouhá léta vedla. Nikdy se nikam nevnucovala, a přitom z dovedností svých předků hodně uměla: kromě zpěvu (desítek nápěvů z kancionálu a stovek lidových písní) byla výbornou vyšívačkou: Každou součástku kroje, který nosila, si ušila a vyšila vlastnoručně.  více

V sále Konventu Milosrdných bratří uzavřel soubor Brno Contemporary Orchestra pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra svoji devátou sezonu koncertem nazvaným Con certo: s jistotou nebo s čertem?. Program uvedl díla ve světě současné klasické hudby již zavedených autorů Alexeje Frieda, Olgy Neuwirth a György Ligetiho, jehož koncert pro housle provedl s orchestrem houslový virtuóz Milan Paľa.  více