Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Letošní ročník Moravského podzimu (27. 10. – 8. 11. 2013) přináší několik organizačních změn a především špičkové interpretační výkony. K festivalu říká jeho dramaturg Vítězslav Mikeš:

„Moravský podzim prošel od svého minulého ročníku několika podstatnými změnami. Jednou z nich je dvouletá periodicita konání festivalu, která umožňuje zvýšení umělecké kvality po interpretační i programové stránce. Není to festival jen „interpretační“, který se snaží přivážet do Brna světovou špičku a konfrontovat ji s tuzemskými prvotřídními hudebníky, ale i „programový“; není jen „o hvězdách“ (a už vůbec o jejich „soutěžení“), ale i „o obsahu“.

Letošním ročníkem se vine několik dramaturgických nití. Připomenuta budou výročí, na něž je rok 2013 bohatý. Zahajovací koncert věnuje brněnská filharmonie dvojímu výročí svého někdejšího šéfdirigenta Františka Jílka, katovický rozhlasový orchestr uvede při příležitosti nedožitých osmdesátin klasika polské hudby 20. století Henryka Góreckého, jeho slavnou třetí symfonii, jejíž nahrávka před dvaceti lety vévodila britským i americkým žebříčkům vážné hudby. Na berliozovské výročí náležitě upozorní Londýnský symfonický orchestr v čele s Valerijem Gergijevem. A dostane se i na další jubilanty.

Slavnostnost státního svátku pak podtrhnou dva koncerty brněnských ansámblů v Besedním domě cele zasvěcené české hudbě. Zajímavé bude jistě sledovat, jak tato vyzní v porovnání s čistě norským repertoárem věhlasných Trondheimských sólistů nebo převážně „italským“ programem ještě slavnější Kremeraty Baltiky s Mariem Brunellem v čele. Silně obsazené budou komorní koncerty, moment nečekaného spojení nabídne duo klasicky vzdělaného klavíristy Alexeje Ljubimova s jazzovým bubeníkem Vladimirem Tarasovem a jejich neotřelé pojetí Debussyho Preludií.“

Předprodej lístků začíná v pondělí 16. září v předprodeji Filharmonie Brno či on-line na filharmonických i festivalových webových stránkách. Bude možné získat i množstevní slevu i další obvyklé slevy, na které jsou posluchači zvyklí, a navíc zvýhodněnou „festivalovou vstupenku“.

Foto Valerij Gergijev

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více