Professor Bad Trip na Brněnské přehradě

Professor Bad Trip na Brněnské přehradě

V pátek 4. října večer se veřejnosti otevřou loděnice na Brněnské přehradě. V suchých docích, kde bývají přes zimu uschovány lodě, totiž proběhne koncert – a návštěvníci tak budou moci nejen nahlédnout do lodní „garáže“, ale především se stanou svědky nevídaného úkazu, který se v ní odehraje. Stejně jako nejde o obvyklý koncertní sál, nepůjde totiž ani o obvyklý program.

Soubor BCO – Brno Contemporary Orchestra v docích zahraje téměř hodinovou skladbu napsanou před patnácti lety na základě zážitků s omamnými a psychotropními látkami. Spolu s hudbou bude doslova šílenou atmosféru navozovat trio tanečníků ThC – Theatre Contemporary.

„Když jsem skladbu poprvé poslouchal, zcela mě šokovala. Nikdy jsem neslyšel žádnou podobně syrovou a přitom propracovanou věc plnou šílenství,“ popisuje dirigent a umělecký vedoucí BCO Pavel Šnajdr. Skladbu Professor Bad Trip napsal v letech 1998–2000 předčasně zesnulý italský skladatel Fausto Romitelli, jeden z představitelů tzv. spektrální hudby. Na koncertě v brněnských loděnicích půjde o českou premiéru.

Manažer orchestru Ondřej Daněk popisuje důvody volby místa: „K takto neobvyklé svébytné hudbě jsme dlouho hledali adekvátní prostory. Loděnice nás nadchly hned z několika důvodů, mezi kterými bych rád zmínil alespoň přísnou akustiku haly a fakt, že jde o industriální prostředí a přitom ne o fabriku. Jedna vyřazená loď, která v docích zimuje i v létě, bude skvěle dokreslovat atmosféru.“ V rámci tripu neprobádanými zákoutími mysli a podvědomí bude pro posluchače připraven výlet speciální tramvají, která je přiveze na koncert z Mendlova náměstí – odjezd je v 19:10.

„Dispozice doků nám umožňuje rozdělit prostor do čtyř sektorů,“ vysvětluje Filip Veverka, držitel ceny Thalie a jeden ze tří tanečníků skupiny ThC – Theatre Contemporary, která zajišťuje vizuální stránku koncertu. „V jednom budou diváci, v jednom orchestr, v jednom se bude tančit a poslední část zabírá stará loď, se kterou hodláme také pracovat. Choreografii vymýšlíme a cvičíme už skoro měsíc a do vizuální podoby vystoupení zapojíme i orchestr.“

Velká výprava celého projektu napovídá, že půjde o opravdu velkou show. „Myslím, že tento koncert dokáže jak prostředím, tak programem oslovit kohokoliv,“ potvrzuje Šnajdr. „Hlavně ty, co jsou taky tak trochu šílení jako my.“

Fausto Romitelli: Professor Bad Trip – Suché doky, Brněnská přehrada

Brno Contemporary Orchestra, ThC – Theatre Contemporary ve složení Filip Veverka, Adam Sojka, Martin Svobodník | tanec

V 19:10 vyráží z Mendlova nám. na místo koncertu speciální tramvaj (bez zastávky). U haly je zajištěno parkování. Vstupenky jsou v předprodeji v Indies, Dům pánu z Lipé a Wolf Music za 250 Kč (plná cena) resp. 150 Kč (studenti, důchodci, držitelé předplatného jízdného DPMB). Na místě 300 Kč resp. 200 Kč.

P.S.: Bad trip je stav, kdy člověku nesednou drogy – především halucinogeny. Místo příjemných vizí se dostaví nějaký horror a je z toho opravdu „mizerný úlet“.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější