První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

31. květen 2021, 2:00

První český jazzový showcase Central European Jazz Showcase se uskuteční v Brně

Pořadatelé festivalu JazzFestBrno ohlásili nový termín prvního českého jazzového showcase, proběhne na konci června v Divadle Husa na provázku. Central European Jazz Showcase (CEJS) se měl původně odehrát v listopadu minulého roku, plány organizátorům ovšem narušila pandemie. Koncept dvoudenní koncertní přehlídky kapel z České republiky a Rakouska se však podařilo zachovat a kapely, jež byly vybrány již v létě minulého roku, se tak konečně představí mezinárodnímu publiku složenému z delegátů z řad programových ředitelů festivalů, dramaturgů a novinářů.

CEJS je na míru šitý kapelám, které mají potenciál prosadit se v zahraničí. Cílem celé showcase je podpořit export jazzových kapel, aby se častěji objevovaly na programech klubů a festivalů v zahraničí a popularizovaly tak český jazz. CEJS je pořádán mimo jiné jako soutěž a prvním již jistým výsledkem exportních snah bude koncert pro čtyři vítězné kapely v londýnském klubu Pizza Express Jazz Club. Vítěze budou na místě vybírat přítomní delegáti na základě poslechu jednotlivých vystoupení. CEJS bude probíhat v brně od 28. do 29. června 2021.

„Síle zážitku v blízké přítomnosti hudebníků plně zabraných do tvůrčího procesu se nevyrovná prostě nic. Troufnu si tvrdit, že většina hudebních promotérů smýšlí podobně – prezentace živé hudby je často jejich celoživotním posláním. Mohu snad také říci, že většina pořadatelů mnohdy vybírá kapely na základě vlastní zkušenosti s jejich živým vystoupením. Dobrou příležitost pro sebeprezentaci kapelám nabízí právě tradiční formát showcase, při němž se promotérům koncentrovaně představuje celá řada kapel,” říká ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka.

Na akci budou prezentovány české kapely a soubory ze sousedního Rakouska. CEJS je totiž pořádán ve spolupráci s hudebním festivalem Jazzwerkstatt Poysdorf. Dramaturgie je navíc postavena tak, aby prostor získaly jak kapely etablované (Jaromír Honzák Quintet, David Dorůžka Trio, Vertigo, Invisible World, Ondřej Štveráček Quartet, Dorota Barová Trio, Tellemarkk, Cotatcha Orchestra), které se na scéně pohybují již celou řadu let, tak i ty vycházející z Česka i Rakouska (Kristina Barta Event Horizon, B/Y Organism, Zabelov Group, Marta Kloučková Quintet, Purple Is The Color, Eloá Gonçalves Trio, Nikol Bóková Trio, Anna Maurer Trio, PRIM, Kind Images, HI5, trio akt:zent). Kompletní přehled vystupujících kapel a delegátů naleznete zde.

Jedinou změnou oproti původnímu konceptu je rozhodnutí organizátorů zpřístupnit CEJS striktně pro pozvané, a to kvůli platným opatřením proti šíření koronaviru.

Cotatcha Orchestra/ David Poul

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější