S Baletem NdB vystoupí světově uznávaná tanečnice Marianela Núñez

25. leden 2024, 1:00

S Baletem NdB vystoupí světově uznávaná tanečnice Marianela Núñez

V České republice se vůbec poprvé představí světová baletní diva Marianela Núñez, primabalerína londýnského Královského baletu. Se svým partnerem Reecem Clarkem vystoupí s Baletem NdB v představení Balanchine. 

Soubor Baletu NdB v novém roce vrací na jeviště Janáčkova divadla baletní titul, který měl premiéru v květnu minulého roku, Balanchine. Ve večeru čtyř choreografií proslulého George Balanchina uvítá soubor exkluzivního hosta mezinárodního věhlasu. „Je to až zázrak, že Marianela Núñez, ikona světového tance, vystoupí s naším souborem. Rozhodně udělám všechno pro to, aby se do Brna ráda vracela,“ dodává umělecký šéf baletu Mário Radačovský. Jediné vystoupení Núñez je ohlášeno na 27. ledna 2024 od 19:00 v Janáčkově divadle.

Marianela Núñez, rodačka z argentinského Buenos Aires, je milována publikem i obdivována odbornou kritikou (britští taneční kritikové ji třikrát zvolili v rámci National Dance Awards tanečnicí roku). Marianela Núñez, je primabalerína jedné z nejprestižnějších světových scén, londýnského The Royal Ballet, na jejímž vrcholu stojí už více než dvacet let. Baletu se věnuje od šesti let, v šestnácti letech nastoupila do baletního sboru Opery v Covent Garden a Londýnu je věrná dodnes. Marianela Núñez je respektovaná nejen pro dokonalou taneční techniku, ale především pro své obrovské charisma, s nímž si podmaňuje scénu.

V Janáčkově divadle vystoupí se skotským tanečníkem Reecem Clarkem, který v Královském baletu v Londýně působí již od roku 2013, od roku 2022 jako první sólista. Společně zatančí Balanchinovu choreografii Tschaikovsky Pas de deux, brilantní neoklasické pas de deux na do té doby nepoužívanou hudbu z Labutího jezera.

Marianela Núñez/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart fotografa a tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Nejčtenější