Symfonický orchestr Sokola Brno I: Mladí a ještě mladší spolu s Jiřím Vodičkou

Symfonický orchestr Sokola Brno I: Mladí a ještě mladší spolu s Jiřím Vodičkou

Začátkem března v Brně vystoupí mladý orchestr s ještě mladšími sólisty. Třetí ročník koncertu s názvem „Mladí a ještě mladší“ letos proběhne v Sálu milosrdných bratří. Kromě dvou mladých sólistů s orchestrem vystoupí také koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička, a ředitel České filharmonie David Mareček, netradičně v roli dirigenta.

Symfonický orchestr Sokola Brno I vznikl z iniciativy studentů Janáčkovy akademie múzických umění, studentů Konzervatoře Brno, a mladých brněnských hudebníků, kteří se věnují hudbě pouze na amatérské úrovni. Přidružením pod Sokolskou jednotu pak vzniklo v sokolské historii vůbec první hudební uskupení, které se zaměřuje na klasickou hudbu.

Základní myšlenkou koncertů mladých a ještě mladších je zprostředkování příležitostí pro mladé hudebníky. V rámci připravovaného koncertu se představí jako účinkující mladí hudebníci jakožto členové orchestru, ale také vystoupí ještě mladší sólisté (zpravidla mladší 15 let) kteří vynikají svým hudebním nadáním. Letos se s orchestrem jako sólisté představí dvanáctiletý Lukáš Mareček (violoncello) a třináctiletá Magdaléna Milková (flétna). „Mladí a ještě mladší dává příležitost nastávajícím mladým a nadějným sólistům k mnohdy první hudební spolupráci s orchestrem. Dopřejeme Vám tedy exkluzivní omlazující péči hudbou Mladých a ještě mladších,“ řekl o koncertu dirigent orchestru, Joel Hána.

Koncert je ohlášený na 6. března 2018 od 19:00 v Sálu milosrdných bratří v Brně.

Symfonický orchestr Sokola Brno I/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Podtitulem Bohatýrsko-milostná hudební komedie o dvanácti obrazech označilo svoji nejnovější inscenaci Tři mušketýři Městské divadlo Brno, které tímto titulem zároveň zahájilo provoz letní scény v Biskupském dvoře. Není třeba se kočkovat o žánrové vymezení této ponejvíce hry se zpěvy. Důležitější je, co tato open air produkce divákovi nabízí…  více

Na včerejším Koncertu hejtmana jihomoravského kraje na slavkovském zámku představil světoznámý kontratenorista Dominique Visse i s nově vzniklým hudebním tělesem Vis musica nevážné, komické a někdy i drze ironické skladby. A nebyla to náhoda. Další koncert hudebního festivalu Concentus Moraviae, jehož letošní ročník je zasvěcen hudbě a humoru, tak svrchovaně naplnil dramaturgickou linku. Visse se navíc s úspěchem představil již na třech festivalových ročnících.  více

Nazpívat album notoricky známých jazzových standardů v překladech do češtiny a přitom si nejen nevylámat zuby, ale dokonce působit přirozeně a v rámci možností i originálně je mimořádně náročná disciplína. Darku Neumannovi, „takové té brněnské figurce“ (jak stojí v bookletu alba) se to povedlo. Na tom, že se zdárně pohybuje na samé hraně sentimentu a bluesové ryzosti, mají velkou zásluhu i texty Ester Kočičkové.  více

Mandolinista Martin Krajíček hraje v kapelách různých žánrů. Má vlastní akustické trio, je členem tria Jitky Šuranské, působí v „mexické“ kapele Mariachi Espuelas a v Cimbal Classicu, hraje klezmer a hru na mandolínu také vyučuje. Od loňského roku je také pořadelem Mandolínového festivalu v Boskovicích. Letošní ročník se bude konat od 8. do 10. června.  více

Skupina D.N.A. Brno, vítěz finále Porty z roku 2011, vydala po čtyřech letech nové album. Vedle nového příjmení baskytaristky (ale stále je to tatáž Barbora, která před lety – tehdy ještě dívčí a dětskou – kapelu spoluzakládala) došlo v sestavě k důležité změně. Novým členem se stal Ondra Bojanovský (syn kapelník FT Primu Aleše Bojanovského), který ovládá rytmické nástroje. Bývalá perkusistka Lenka Ručková se tím pádem mohla naplno přesunout ke klavíru. Jinak zůstává vše zdánlivě při starém: D.N.A. jsou skupina mladých lidí, z větší části klasicky vzdělaných, kteří mají vedle klasické hudby rádi folk. Ten hrají po muzikantské stránce mistrně – k jejich zručnosti, kterou v jednotlivých písních dávají najevo, nelze mít výhrad. Samotný repertoár už na minulém albu vyrostl z dětských let a novinka je pochopitelně i v tomto ohledu ještě o kus dospělejší. Kapela vlastně nepřekvapila nějakým nečekaným posunem. Ale výsledek je o kus vyzrálejší a sebevědomější. A přibylo také vážných, a přitom důvěryhodně podaných témat.  více