The Subways se vrací do Brna s novým albem

The Subways se vrací do Brna s novým albem

Britští The Subways se vrací na klubová pódia. V rámci evropského turné k nejnovější desce Uncertain Joys kapela zavítá také do brněnského klubu Fléda.

The Subways představují dlouho očekáváné album Uncertain Joys (2023) po osmileté pauze. Jak zmiňuje zpěvák punk-rockové kapely Billy v rozhovoru pro The Sound Lab, jedná se o zásadní hudební posun od tradičního basového a kytarového zvuku k experimentování se syntezátory. Skupina se ve dvanácti skladbách věnuje mnoha aktuálním tématům. Řeší třeba roli internetu v dnešní společnosti, rasovou diskriminaci, ale také intimní záležitosti týkající se zpěvákova osobního života. Koncert proběhne 25. března 2023 od 21:00 v klubu Fléda.

Kapela začala na nové desce pracovat již před pandemií koronaviru. První nápady textů ale začaly vznikat již dříve, a to během pauzy, kdy se Charlotte a Josh věnovali své rodině a Billy studoval na univerzitě v Cambridge. „(...) protože jsem strávil tolik času čtením a psaním esejí, když jsem si našel čas vzít do ruky kytaru, všechny ty myšlenky, které se mi tak nějak podvědomě nahromadily, se ze mě prostě vysypaly. Takže když jsem v roce 2019 promoval, měl jsem materiál na přibližně dvě alba, který jsem chtěl projít se zbytkem kapely,” přibližuje Billy vznik alba pro server Cambridge Independent.

Uncertain Joys je první deskou, na které se autorsky podílela také nová bubenice Camille Phillips. Ta se poprvé fanouškům představila v roce 2021 v rámci turné k příležitosti 15. výročí debutového alba Young for Eternity. Zakládajícími členy The Subways byli na počátku milénia tehdy náctiletí Billy Lunn (zpěv, kytara), Charlotte Cooper (zpěv, baskytara) a Josh Morgan (bicí). V roce 2020 se Josh rozhodl z osobních důvodů kapelu opustit a na jeho místo nastoupila právě Camille, bývalá členka revivalových The Ramones. Nyní po více než dvaceti letech kapela stále potvrzuje, že se jedná o svérázné performery, kteří dokáží snadno rozproudit své publikum.

Ve svých začátcích hrávala trojice z anglického Welwyn Garden City po lokálních klubech a písně nahrávala v podomácku vytvořeném studiu. Zásadním milníkem, který kapelu zviditelnil, byla příležitost zahrát si na festivalu Glastonbury v roce 2003. Dva roky poté vydali první studiové a vysoce oceňované album Young for Eternity (2005) s úspěšným hitem Rock & Roll Queen. Následovaly nahrávky All or Nothing (2008), Money and Celebrity (2011) a The Subways (2015).

Foto archiv klubu Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

The Subways (UK)

25.3.2023, 21:00 / Club Fléda

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější