Tmavomodrý festival letos pořádá veřejný koncert v parku u Šelepky

Tmavomodrý festival letos pořádá veřejný koncert v parku u Šelepky

Po třiatřicáté se v Brně setkají zrakově handicapované děti a mládež v rámci Tmavomodrého festivalu. Veřejnost může nahlédnout do jejich tmavomodrého světa v rámci hudebního programu, který se uskuteční v parku u Šelepky.

Festival založila v roce 1989 brněnská oční lékařka Zdeňka Kafková, od začátku našla podporu v TIC BRNO, který se od té doby ujal jeho organizace. Akce si klade za cíl sbližovat lidi, kteří řeší podobné životní situace, a prohlubovat jejich přátelství. Festival nabízí bezpečný prostor pro vzdělávání i sdílení zkušeností. Ve čtvrtek 21. a sobotu 23. září budou tedy probíhat různé divadelní i hudební workshopy a další aktivity připravené na míru zrakově handicapovaným účastníkům. Program vznikl ve spolupráci s Moravskou galerií Brno a Divadelní fakultou JAMU.

„Účastníci si i letos, jako je již tradicí, připravili pro veřejnost hudební program, během kterého si vyzkouší ten adrenalin a emoce, jež lze zažít jen na pódiu. Tentokrát se v rámci něj propojí dva světy – společně s nevidomými vystoupí také děti z projektu ZUŠ Open. Přijďte je podpořit v pátek 22. září do parku u Šelepky,” pozvala Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, který festival organizuje. Do pátečního koncertu se zapojili Múzická škola Ostrava, ZUŠ V. Kaprálové Brno, Škola J. Ježka pro zrakově postižené, ZUŠ P. Křížkovského Brno, Spojená škola internátna Levoča (SK), SŠ, ZŠ, MŠ pro zdravotně znevýhodněné Brno, Markéta Levíčková a Benjamin Levíček. Program doplní koncert skupiny UmCaCa, akordeonistka Klára Veselá a zakončí DJ Ados. Hudební odpoledne je ohlášené na 22. září 2023 v parku u Šelepky.

Program pro veřejnost 22. 9. 2023:

15:00 Slavnostní zahájení

15:10 Múzická škola Ostrava, ZUŠ V. Kaprálové Brno, Škola J. Ježka pro zrakově postižené, ZUŠ P. Křížkovského Brno

15:45 Akordeonistka Klára Veselá

16:00 Dny dlouhé – společná píseň všech účinkujících

16:10 Markéta Levíčková, Spojená škola internátna Levoča (SK), Benjamin Levíček

17:00 Kapela UmCaCa

17:45 SŠ, ZŠ, MŠ pro zdravotně znevýhodněné, Brno

18:00 DJ Ados

Doprovodný program:

Vodicí pes, z. s., škola pro výcvik vodicích psů

Foto Jiřína Rittichová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Roky zakončené číslicí 4 jsou pro českou kulturu důležitým symbolem. Nejinak je tomu i letos, kdy si v rámci Roku české hudby 2024 připomínáme významná výročí spjatá s některými kulturními institucemi a řadou jmen známých hudebních skladatelů a umělců. Tím nejskloňovanějším je bezesporu Bedřich Smetana (1824–1884), u něhož si připomínáme hned dvě jubilea – dvě stě let od narození a sto čtyřicet let od úmrtí. K oslavám se samozřejmě připojila i Filharmonie Brno, která připravila pro diváky dva koncerty s názvem Smetana 200 konané 29. února a 1. března v Janáčkově divadle. Recenze se pojí s prvním z nich. Orchestr vystoupil pod taktovkou švýcarského dirigenta Michaela Tabachnika a mimo jiné doprovodil mladého tuzemského klavíristu Marka Kozáka. Program se však nevztahoval pouze ke tvorbě Bedřicha Smetany, naopak dal vyniknout kontextu autorovy doby skrze díla Ferenze Lizsta a Richarda Wagnera.  více

Čtyřicetidenní postní doba, v níž se právě nacházíme, značí pro většinu z nás přípravu slavení Velikonoc. Tento čas představuje příležitost k vlastnímu zamyšlení a ztišení v podobě modliteb. Sbor Ensemble Versus se mimo jiné věnuje duchovní a liturgické hudbě, pro letošní postní období si připravil ojedinělý komponovaný večer, jenž se uskutečnil ve středu 28. února v kostele sv. Augustina. Propracovanost a výjimečnost koncertu se propisovala nejen do pěveckých čísel, ale také do improvizací olomouckého varhaníka Karla Martínka a režie Kateřiny Křivánkovévíce

Koncerty Brno Contemporary Orchestra (BCO) lze jen stěží označit za tradiční. Jsou ale vystoupení, která se i tomuto vymykají a hranici ještě posouvají. Takovým byl úterní koncert pojmenovaný Ministerstvo pravdy: vyprávění o hudbě, která neumí budovat lepší zítřky. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo v budově bývalého OV KSČ tři kompozice na první pohled odlišné přesto propojené. Před začátkem programu posluchači vyslechli hlavní rozhlasové zpravodajství z 26. února 1974. U pamětníků tento krok mohl vyvolat lehce nahořklou nostalgii, pro mladší šlo o krásnou ukázku vysílání v období těžké normalizace.  více

Přihodilo se vám někdy, že jste byli přítomni události a už v jejím průběhu jste si uvědomili, že se stáváte součástí historického okamžiku? Tento povznášející pocit jsem už znala, a proto mám radost, že jsem ho mohla prožít znovu na koncertě s názvem Na pomezí žánrů, který se konal 23. února v HaDivadle. U příležitosti 102. výročí narození rozhlasového barda Jaromíra Nečase a jako úvodní koncert oslav 100 let vysílání ho uspořádal Český rozhlas Brno v čele s folklorním dramaturgem Jaroslavem Kneislem.  více

Když se zmíní cembalo, většina lidí si představí hudbu starou, zejména barokní. Ač se zdálo, že cembalu po vynálezu kladívkového klavíru odzvonilo, mnozí autoři hudby 20. století pochopili, že se jedná o nástroj, který má sice jiné zvukové vlastnosti než piano, je však stále nástrojem plnohodnotným. Pravdivost této teze se ve čtvrtek 22. února v Besedním domě pokusila dokázat Filharmonie Brno pod vedením německého dirigenta Alexandera Liebreicha. Spolu s věhlasným cembalistou Mahanem Esfahanim provedla tři skladby 20. století, které cembalo postavily do tří různých rolí.  více

Nejčtenější