V Brně proběhne multižánrový open-air festival Ženfest pod třešní. Oslaví ženskou tvorbu

V Brně proběhne multižánrový open-air festival Ženfest pod třešní. Oslaví ženskou tvorbu

V polovině května se na okraji Brna uskuteční festival, který láká na hudbu, divadlo, slam poetry nebo knihy. Jeho cílem je oslava ženské autorské tvorby napříč hudebními žánry i uměleckými druhy.

Hudební open-air festival Ženfest pod třešní se letos dočká svého druhého ročníku a opět se odehraje na Trchově zahradě poblíž řeky Svitavy v městské části Brno - Maloměřice a Obřany. V sobotu 13. května se rozezní hudba nejrůznějších umělkyň v zahradě jedné z nich. Festival se zaměřuje na hudební tvorbu žen – muzikantek / písničkářek, ale též na autorskou tvorbu žen v oblasti literatury, divadla či výtvarna. Muži ale samozřejmě chybět nebudou. Dramaturgicky a žánrově je akce nesmírně pestrá, diváci se mohou těšit na folk, indie pop, jazz, blues, swing, reggae, elektroniku či slam poetry, ale též na známá jména v kombinaci se jmény právě objevených mladých talentů. Festival pořádá písničkářka a výtvarnice Martina Trchová.

Line-up prozrazuje, že letos se hned zkraje představí teprve 19ti letá ostravská zpěvačka a autorka Nika, která byla za své debutové album Flesh & Soul nominována na moravskoslezskou cenu Jantar. Nika vystoupí se svou kapelou. Oproti tomu slovenská houslistka a písničkářka Nina Rosa vystoupí se svým speciálním sólovým programem. Vrchol večera zajistí česká autorka, violoncellistka a zpěvačka Dorota Barová Trio. Písničkářka a pořadatelka v jedné osobě, Martina Trchová, v rámci večera pokřtí svou čerstvě vydanou výtvarnou knihu Babi (Host, 2023) a zahraje kratší blok z chystaného alba. Po loňském úspěchu se na Ženfestu objeví též básnířka, spisovatelka, slamerka a nyní i výtvarnice Anna Beata Háblová, která nejen oddělí hudební bloky svou slamovanou poezií, ale též představí svůj první román Směna (Host, 2022) a v zahradě rozvěsí své sprejované obrazy.

V 16:00 začne program pro děti. Přímo pod třešní zahrají loutkovou pohádku Malý člověk jménem Ngali na motivy knihy Africké pohádky.

Dorota Barová Trio/ foto Helena Kadlčíková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Když se zmíní cembalo, většina lidí si představí hudbu starou, zejména barokní. Ač se zdálo, že cembalu po vynálezu kladívkového klavíru odzvonilo, mnozí autoři hudby 20. století pochopili, že se jedná o nástroj, který má sice jiné zvukové vlastnosti než piano, je však stále nástrojem plnohodnotným. Pravdivost této teze se ve čtvrtek 22. února v Besedním domě pokusila dokázat Filharmonie Brno pod vedením německého dirigenta Alexandera Liebreicha. Spolu s věhlasným cembalistou Mahanem Esfahanim provedla tři skladby 20. století, které cembalo postavily do tří různých rolí.  více

Diversní jaro v roce 2024 započalo prvním orchestrálním koncertem Ensemble Opera Diversa pod taktovkou dirigenta Patrika Červáka konaným v Domě pánů z Kunštátu v úterý 20. února. Dramaturgický koncept inspirovaný mýtickými náměty z oblasti antiky, ale také fantazijního světa spisovatele a filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, netradičně podpořil i improvizovaný videoart tvůrce Tomáše Hrůzy. Sólově za doprovodu orchestru vystoupil kytarista Vít Dvořáčekvíce

Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Nejčtenější