V Brně proběhne multižánrový open-air festival Ženfest pod třešní. Oslaví ženskou tvorbu

V Brně proběhne multižánrový open-air festival Ženfest pod třešní. Oslaví ženskou tvorbu

V polovině května se na okraji Brna uskuteční festival, který láká na hudbu, divadlo, slam poetry nebo knihy. Jeho cílem je oslava ženské autorské tvorby napříč hudebními žánry i uměleckými druhy.

Hudební open-air festival Ženfest pod třešní se letos dočká svého druhého ročníku a opět se odehraje na Trchově zahradě poblíž řeky Svitavy v městské části Brno - Maloměřice a Obřany. V sobotu 13. května se rozezní hudba nejrůznějších umělkyň v zahradě jedné z nich. Festival se zaměřuje na hudební tvorbu žen – muzikantek / písničkářek, ale též na autorskou tvorbu žen v oblasti literatury, divadla či výtvarna. Muži ale samozřejmě chybět nebudou. Dramaturgicky a žánrově je akce nesmírně pestrá, diváci se mohou těšit na folk, indie pop, jazz, blues, swing, reggae, elektroniku či slam poetry, ale též na známá jména v kombinaci se jmény právě objevených mladých talentů. Festival pořádá písničkářka a výtvarnice Martina Trchová.

Line-up prozrazuje, že letos se hned zkraje představí teprve 19ti letá ostravská zpěvačka a autorka Nika, která byla za své debutové album Flesh & Soul nominována na moravskoslezskou cenu Jantar. Nika vystoupí se svou kapelou. Oproti tomu slovenská houslistka a písničkářka Nina Rosa vystoupí se svým speciálním sólovým programem. Vrchol večera zajistí česká autorka, violoncellistka a zpěvačka Dorota Barová Trio. Písničkářka a pořadatelka v jedné osobě, Martina Trchová, v rámci večera pokřtí svou čerstvě vydanou výtvarnou knihu Babi (Host, 2023) a zahraje kratší blok z chystaného alba. Po loňském úspěchu se na Ženfestu objeví též básnířka, spisovatelka, slamerka a nyní i výtvarnice Anna Beata Háblová, která nejen oddělí hudební bloky svou slamovanou poezií, ale též představí svůj první román Směna (Host, 2022) a v zahradě rozvěsí své sprejované obrazy.

V 16:00 začne program pro děti. Přímo pod třešní zahrají loutkovou pohádku Malý člověk jménem Ngali na motivy knihy Africké pohádky.

Dorota Barová Trio/ foto Helena Kadlčíková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější