V Brně proběhne setkání hudebních pedagogů v rámci projektu OnStage

V Brně proběhne setkání hudebních pedagogů v rámci projektu OnStage

V Brně se setkají hudební pedagogové z Plzně, Neratovic a Broumova. Navštíví výuku hudební výchovy na ZŠ nám. 28. října a na ZŠ Merhautova. Setkání zástupců spolupracujících měst projektu OnStage – Music Schools For Social Change, který se zabývá novými metodami hudebního vzdělávání dětí a mládeže ohrožených sociálním vyloučením, proběhne v nadcházejícím týdnu.

Brno hostilo v listopadu 2021 zástupce měst, která se zapojila do československé iniciativy OnStage – Music Schools For Social Change. Účastníci setkání navštívili dvě brněnské základní školy, kde jim byla představena inovativní metoda výuky hudby. Takto navázaná spolupráce spojila města Brno, Plzeň, Neratovice, Nitru, Bánskou Bystricu, Lučenec a Trenčín. Zapojená města mají společný cíl – zavádět hudební programy a aktivity k posilování sociální inkluze v městském prostoru. A právě tři z nich se setkají v Brně příští týden 15. a 16. března 2022. Společně se půjdou podívat na výuku hudební výchovy na ZŠ nám. 28. října, skupinovou výuku smyčců tamtéž a na výuku kytar na ZŠ Merhautova.

Díky projektu OnStage se v Brně již několik let daří organizovat hudební programy, které aktivně zapojují sociálně znevýhodněné děti do společnosti. Zkušenosti nyní organizátoři předávají do dalších českých a slovenských měst. Iniciativa OnStage se koná od července 2021 do prosince 2022. Během této doby se zapojená města pokusí vytvořit vlastní hudební programy, které nabídnou občanům bydlícím v městských lokalitách ohrožených sociálním vyloučením. Vedoucím městem sítě je právě Brno, které tento typ hudebních programů již třetím rokem úspěšně organizuje.

Projekt OnStage se koná v rámci Operačního programu URBACT III. Iniciátory projektu bylo české Národní kontaktní místo (National URBACT Point – NUP), které funguje na Ministerstvu pro místní rozvoj v rámci Odboru regionální politiky, a slovenské Národní kontaktní místo, které spadá pod Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější