Vašulka Kitchen Brno uvede předpremiéru filmu Efekt Vašulka

14. leden 2020, 1:00

Vašulka Kitchen Brno uvede předpremiéru filmu Efekt Vašulka

U příležitosti výročí narozenin brněnského rodáka Bohuslava Woodyho Vašulky, který zemřel v prosinci 2019, proběhne předpremiéra filmu Efekt Vašulka. Následovat bude diskuze s online vstupem jeho manželky Steiny Vašulka. Akci pořádá Centrum umění nových médií - Vašulka Kitchen Brno.

Bohuslav Woody Vašulka zemřel 20. prosince 2019. Vašulka stál spolu se svojí ženou Steinou u zrodu elektronického umění. Pár se seznámil v Československu, kde Vašulka studoval FAMU a Islanďanka Steina hru na housle. V roce 1965 se společně odstěhovali do New Yorku, kde začal Vašulka spolupracovat na dokumentárních filmech o divadle a tanci tehdejší undergroundové scény. Akce s názvem Vzpomínka na Woodyho: brněnská předpremiéra filmu Efekt Vašulka je ohlášena na 20. ledna 2020 od 18:00 v kině Art.

Film, který se nyní v Brně dočká předpremiéry, vznikal celých pět let. Mapuje řadu unikátních archivních materiálů, také to jak se manželé Vašulkovi potýkají s nedostatkem finančních prostředků a jak chtějí své archivy zachovat pro budoucnost. V posledních letech se o ně znovu začali zajímat sběratelé umění a světová muzea. Film vznikl v islandsko-české koprodukci, ukazuje jak se proměňuje umění a společnost s nástupem nového média od 60. let do současnosti. Kromě této předpremiéry budou k vidění také ukázky z jeho studentských filmů z FAMU. Akci pořádá Centrum umění nových médií - Vašulka Kitchen Brno, z. s., které si klade za cíl poskytovat odborné služby při prezentování a popularizaci děl obou manželů.

Program:
- Úvod
- Projekce krátkého dokumentárního filmu z 60. let
- Projekce filmu Efekt Vašulka
- Vzpomínková diskuze s online vstupem Steiny Vašulka

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Brněnský rodák Bohuslav Woody Vašulka zemřel 20. prosince. Průkopníkovi videoartu bylo 82 let.  více

Další den po mocném zážitku z provedení Requiem arménského skladatele Tigrana Mansurjana jsem měl možnost potkat i jejího stvořitele. Křehká, jemná a upřímná hudba mně tak předznamenávala jejího autora, se kterým jsem strávil několik vzácných chvil v ředitelském salónku brněnského Besedního domu ve velmi přátelském rozhovoru.  více

Vydá-li kapela nové album po deseti letech a nazve je Dej si čas, zavání to sympatickou sebeironií. Jenže co je to deset let proti prodlevám u jiných kapel, jejich fanoušci na novinku čekali osmnáct (AG Flek) nebo dokonce třicet let (Progres 2). U Mošen to prý bylo navíc tak, že nové album začalo vznikat už před pár lety, ale skupina na ně chtěla zařadit některé úplně nové písně, které potřeboval docvičit a docizelovat.  více

Ten večer byl nejen slavnostní, mimořádně obsazený, ale zejména v mnoha optikách hodnotný, přínosný i významný. Nablýskané baletní gala souboru Národního divadla Brno včera v Janáčkově divadle totiž ukázalo mnoho důležitých věcí. Jednak se galakoncert odkázal k úctyhodnému stému výročí baletního souboru v Brně, dále představil město jako respektované ohnisko tanečního umění, kam neváhají přijet největší hvězdy současnosti. A  konečně: v této prvoligové konkurenci obstál i domácí soubor, který se poměřil s evropskou špičkou. Připočtěte k tomu ještě opravdu bouřící nabitý sál Janáčkovy opery čili přes tisícovku spokojených diváků a výše avizované umělecké zisky jsou završené.  více

Stylově rozkročený je abonentský cyklus Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ už v názvu a dramaturgický plán staví na uvádění hudby starších období do souvislostí s hudbou (post)moderní. Po zahajovacím koncertu abonmá, na kterém si posluchači mohli vychutnat díla Antonína Dvořáka a Laurie Anderson vedle sebe, na koncertech 23. a 24. ledna pořadatelé postavili skladby vzdálené bezmála tři století. První polovina večera patřila kantátám Liebster Jesu, mein Verlangen a Also hat Gott die Welt geliebt Johanna Sebastiana Bacha, ta druhá pak Requiem nejvýznamnějšího současného arménského skladatele Tigrana Mansurjana, který byl provedení přítomen. Ve všech skladbách vystoupili sopranistka Anja Petersen a barytonista Andrew Redmond, kteří stanuli také u premiéry Mansurjanova díla v roce 2011, a sbor Czech Ensemble Baroque Choir pod vedením Terezy Válkové. Koncert řídil Alexander Liebreich, na jehož objednávku bylo pro Mnichovský komorní orchestr a berlínský sbor RIAS toto Requiem zkomponováno. Společně s Anjou Petersen a Andrewem Redmondem nahrál Alexander Liebreich v minulém roce Requiem pro ECM Records. Výsledný nosič byl nominován nejen na cenu Grammy, ale obdržel také prestižní International Classical Music Award.  více

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více