VUS Ondráš rozšiřuje řady orchestru

VUS Ondráš rozšiřuje řady orchestru

Vojenský umělecký soubor Ondráš vyhlašuje výběrové řízení do profesionální části souboru na pozici sólista/-tka hudební a pěvecké skupiny (housle) v Orchestru lidových nástrojů.

Hudebníci Orchestru lidových nástrojů jsou většinou absolventy či studenty konzervatoří nebo hudebních vysokých škol, najdou se ale i takoví, kterým se koníček stal zaměstnáním. Výběrové řízení se uskuteční v úterý 28. ledna 2020 v 16:00 v sídle VUS Ondráš - Štefánikova 53a, Brno. Strukturovaný životopis zasílejte předem na personal@vusondras.cz.

Pozice nabízí:

  • hlavní pracovní poměr, plný pracovní úvazek
  • platové podmínky: PT 12
  • pro zaměstnance nabízíme možnost ubytování
  • předpokládaný nástup: dle domluvy, ideálně od 5. února 2020
  • dále nabízíme: stabilní finanční příjem, 5 týdnů dovolené na zotavenou, možnost zvýhodněného stravování, možnost pracovat v jediném profesionálním tělese svého druhu v ČR, možnost vlastního rozvíjení se v oboru, tvůrčí práci v mladistvém kolektivu, po dohodě s vedením možnost dálkového studia při zaměstnání

Požadavky pro housle:

Kvalifikační předpoklady: dokončené středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání hudebního zaměření výhodou, ne podmínkou.

  • stupnice + rozložené akordy dle vlastního výběru, dvojhmaty
  • přednes, např. 1. větu klasického nebo romantického koncertu, případně sólová skladba libovolného žánru
  • improvizace – uchazeč zahraje s naší cimbálovou muzikou (u houslistů prim i terc)
  • hra z listu – notový materiál zašleme přihlášenému uchazeči elektronicky předem
  • zpěv – dvě lidové písně (pomalá a rychlá)
  • vítáme ukázky vlastní tvorby, zejména zaměřené na nástrojové obsazení orchestr

Foto archiv VUS Ondráš

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stylově rozkročený je abonentský cyklus Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ už v názvu a dramaturgický plán staví na uvádění hudby starších období do souvislostí s hudbou (post)moderní. Po zahajovacím koncertu abonmá, na kterém si posluchači mohli vychutnat díla Antonína Dvořáka a Laurie Anderson vedle sebe, na koncertech 23. a 24. ledna pořadatelé postavili skladby vzdálené bezmála tři století. První polovina večera patřila kantátám Liebster Jesu, mein Verlangen a Also hat Gott die Welt geliebt Johanna Sebastiana Bacha, ta druhá pak Requiem nejvýznamnějšího současného arménského skladatele Tigrana Mansurjana, který byl provedení přítomen. Ve všech skladbách vystoupili sopranistka Anja Petersen a barytonista Andrew Redmond, kteří stanuli také u premiéry Mansurjanova díla v roce 2011, a sbor Czech Ensemble Baroque Choir pod vedením Terezy Válkové. Koncert řídil Alexander Liebreich, na jehož objednávku bylo pro Mnichovský komorní orchestr a berlínský sbor RIAS toto Requiem zkomponováno. Společně s Anjou Petersen a Andrewem Redmondem nahrál Alexander Liebreich v minulém roce Requiem pro ECM Records. Výsledný nosič byl nominován nejen na cenu Grammy, ale obdržel také prestižní International Classical Music Award.  více

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více

Třetí koncert abonentního cyklu Filharmonie Brno Doma I nazvaný Z Nové Říše do světa včera představil v Besedním domě tvorbu autorů, které pojí společný původ v Nové Říši i skutečnost, že jsou jejich díla v koncertních sálech dosud uváděna velmi zřídka. Jako klíčový bod vzácného programu se měl podle původního plánu představit koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička – role sólového houslisty a hráčského středobodu večera se však po ohlášení Vodičkovy indispozice s předstihem pouhých dvou dní ujal houslový virtuos Milan Paľa. Skladby novoříšských rodáků Jana Nováka a Antonína a Pavla Vranických řídil stálý dirigent Janáčkovy opery Robert Kružík.  více

Původně mělo jít o třetí část projektu YM, v jehož rámci jednotliví členové skupiny Květy natáčejí sólové desky různých žánrů a kolegové z kapely je doprovázejí. Po Lorenzových hoších Martina Kyšperského ve stylu country a po elektronickém Japonci Aleše Pilgra vyšlo žánrově těžko zařaditelné Solárium Ondřeje Kyase. Jako sólová deska, s epizodní účastí Aleše Pilgra a bez hráčského vkladu Martina Kyšperského.  více

Malý hudební klub Ponava V Brně je již několik let znám svou velmi kvalitní hudební produkcí. Místy se v jeho rozmanitém programu objevují také folklorní projekty. Ve čtvrtek zde vystoupilo duo známého multiinstrumentalisty Mariana Friedla a lašské zpěvačky Sabriny Pasičnyk.  více