Vzpomínka na Mejlu: The Plastic People of the Universe a Sblížen

Vzpomínka na Mejlu: The Plastic People of the Universe a Sblížen

65. výročí narození baskytaristy, zpěváka a spoluzakladatele The Plastic People of the Universe Milana Hlavsy oslaví kapela brněnským koncertem spolu s hostující skupinou Sblížen.

Milan „Mejla“ Hlavsa se narodil roku 1951 v Praze, tam také zakládal se svými kamarády první kapely. V 60. letech byl ovlivněn psychedelickým rockem, především s hudbou skupiny Velvet Underground, proto v roce 1968 inicioval vznik hudební formace The Undertakers (Hrobníci), později přejmenované na The Plastic People of the Universe (PPU). Skupina patřila mezi hlavní protagonisty československého undergroundu. Pro své nekonformní vystupování při koncertech, anglický název i dlouhé vlasy často zažívala perzekuce, v r. 1973 následoval zákaz činnosti a o tři roky později známý „proces s Plastiky“– členové skupiny byli obviněni z výtržnictví a někteří odsouzeni k nepodmíněným trestům. Po rozpadu PPU působil Hlavsa v několika kapelách (Garáž, Echt!, DG 307), s Půlnocí odehráli v r. 1989 mnoho úspěšných koncertů i v USA. Díky pobídce Václava Havla se PPU v roce 1997 dali opět dohromady a zahráli ve Španělském sále Pražského hradu při příležitosti oslav dvacátého výročí založení Charty 77. Skupina poté absolvovala turné po ČR i Spojených státech.

Milan Hlavsa zemřel v roce 2001 krátce před svými padesátými narozeninami. 

The Plastic People of the Universe vystoupí ve složení Vratislav Brabenec (saxofon, zpěv), Josef Janíček (klávesy, zpěv), Jaroslav Kvasnička (bicí), David Babka (kytara) a Johnny Jůdl (baskytara). Koncert Vzpomínka na Mejlu je ohlášen na 12. května od 20:00 v brněnském Metro Music Baru.

Foto archiv The Plastic People of the Universe

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Vzpomínka na Mejlu - Hlavsa 65!

12.5.2016, 20:00 / Metro Music Bar



Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější