Zahájení předprodeje na koncert Magdaleny Kožené

Zahájení předprodeje na koncert Magdaleny Kožené

Ode dneška jsou v předprodeji vstupenky na červnový koncert Magdaleny Kožené v Moravském Krumlově.

Koncert je součástí festivalu Concentus Moraviae, letos s podtitulem Italské slunce. Vynikající mezzosopranistka Magdalena Kožená vystoupí 12. června v Rytířském sálu krumlovského zámku s programem sestaveným z děl Antonia Vivaldiho a G. F. Händela. Doprovázet ji bude Venice Baroque Orchestra, dirigent Andrea Marcon doplnil program o instrumentální skladby A. Vivaldiho a G. Ph. Telemanna. Všichni tři skladatelé byli sice současníky, avšak ke své „barokní příbuznosti“ se hlásí nezaměnitelnými kompozičními rukopisy. Magdalena Kožená je s hudbou barokních mistrů spjata téměř bytostně a rovněž Venice Baroque Orchestra je jejím respektovaným interpretem.

Vstupenky můžete objednávat ode dneška skrze síť Ticketportal, předprodej na ostatní koncerty festivalu začne 11. 3. 2013

Program koncertu:

Antonio Vivaldi (1678–1741):
Sinfonia C dur pro smyčce a basso continuo RV111a
Sol da te mio dolce amore / Jen s tebou, má sladká lásko (Orlando furioso, 1727)
Concerto F dur pro fagot, smyčce a basso continuo, RV 488
Ho il cor gia lacero / Srdce mám rozervané (Griselda, 1735)
Gelido in ogni vena / Cítím v žilách ledovou krev (Farnace, 1727)
Concerto d moll pro smyčce, RV 127
Georg Friedrich Händel (1685–1759):
Oh, had I Jubals´lyre / Ó, kéž bych měla harfu Jubalovu (Joshua, 1747)
Scherza infida / Směj se, ty nevěrná (Ariodante, 1735)
Where Shall I Fly / Kam mám utéci? (Hercules, 1744)
Georg Philipp Telemann (1681–1767):
Concerto e moll pro zobcovou a příčnou flétnu, smyčce a basso continuo,TWV 52:e1

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější