Czech Ensemble Baroque: Podpořte natočení nejslavnějšího díla českého rodáka F. X. Richtera

Czech Ensemble Baroque: Podpořte natočení nejslavnějšího díla českého rodáka F. X. Richtera

Soubor Czech Ensemble Baroque, pod taktovkou Romana Válka, připravuje jako první na světě nahrávku nejslavnějšího díla českého rodáka F. X. Richtera Super Flumina Babylonis. Na podporu vydání tohoto alba nyní probíhá sbírka na crowdfundingové platformě Hithit. Přispět můžete do 16. května 2019.

Super Flumina Babylonis bude již čtvrtým CD souboru, které obsahuje dílo znovuobjeveného barokního mistra F. X. Richtera, který zastával prestižní hudební post ve Štrasburské katedrále. Předešlá tři CD sklízí úspěchy, a to zejména v zahraničí (Tip stanice BBC 3, Album měsíce časopisu TOCCATA (DE), plný počet hvězd v magazínu Early Music Review aj.). Kromě žalmu Super Flumina Babylonis, který ještě za Richterova života získal cenu v Mercure de France, bude zaznamenáno také sborové Miserere f moll a koncert pro cembalo a orchestr, ve kterém se jako sólistka představí česko-německá hudebnice Barbara Maria Willi. CD se bude natáčet v červnu 2019 ve znojemském kostele sv. Michala. Vydavatelství Supraphon jej nabídne k celosvětové distribuci na přelomu roku 2019 a 2020. Czech Ensemble Baroque se nyní prostřednictvím sbírky na crowdfundingové platformě Hithit snaží shromáždit 100 000,- Kč, které zbývají do celkové potřebné částky. Kampaň je aktivní pouze do 16. května 2019. Přispět můžete zde.

Na nahrávce účinkují:

Soprán: P. Radostová, M. Böhmová

Alt: P. Olech, K. Mazalová

Tenor: J. Kubín

Bas: J. M. Procházka

Cembalo: B. M. Willi

Sbormistr: T. Válková

Koncertní mistr: E. Machová

Dirigent: R. Válek

Program alba:

F. X. Richter: Miserere f moll

Koncert pro cembalo a orchestr

Super flumina Babylonis

Czech Ensemble Baroque/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Brněnské skupině Hrozně pomalu táhne na čtyřicítku – koncertovat začala v roce 1982. Po několika kazetách a neoficiálních nahrávkách vydala až v roce 2013 svůj debut na CD, album Už není čas. Novinka Ticho, na které kapela pracovala v posledních dvou letech ve studiu Indies, překvapí čistším zvukem a jasně slyšitelným napětím ve stavbě písní.  více

Filmový festival ke 100. výročí založení Masarykovy univerzity přinesl ve dnech 17.- 19. Května neobyčejně zajímavé projekce, připomínající významné osobnosti z univerzitní historie. Hned první z nich měla kromě vztahu k přírodním vědám i zásluhy o studium lidové písně. Profesora Vladimíra Úlehlu (1888 – 1947) připomněla v pátek 17. května působivým vystoupením jeho pravnučka Julia Ulehla.  více

Letošní fanzin Jazzman hudebního festivalu JazzFest byl plný obsažných medailonů i statí a objevila se v něm i pozoruhodná glosa dramaturga Českého rozhlasu Jazz Petra Vidomuse s provokativním titulkem Jazz nemusí být pánským klubem. Zamýšlí se nad genderovými stereotypy, kterých se světová (potažmo ani česká) jazzová scéna ještě úplně nezbavila. Skvělých sólistek ovládajících nástroje dříve zcela vyhrazené mužům přibývá. Přestože genderové kódování, které Vidomus pregnantně ironicky popsal, ještě není zcela překonáno, JazzFest letos výrazně přispěl k jeho postupnému odbourávání.  více

Během čtyř let, které od sebe dělí vydání prvního alba Záhir a druhého s názvem O Písni, se skupina Lee Banda virtuálně přemístila (dříve uváděla jako svůj domicil Adamov, nyní Jedovnice), dostala se na tzv. divokou kartu do semifinále Porty v Řevnicích a především lehce posunula svůj hudební styl. Zatímco na debutovém albu šlo o folkrockový střední proud, těžící ze zvuku elektrické kytary, na novince převažují akustické kytary, často v kombinaci s mandolínou a dalšími akustickými nástroji.  více

Šest let po předchozím albu Malý kluk přichází hravá kapela Listolet s novinkou. V názvu má sice pouze „pětiminutového“ tuláka, ale album vznikalo během pěti let v jednom studiu v Západních Karpatech „a dále v kuchyních, obývácích, sklepech a děcácích na mnoha místech“, jak se píše v bookletu. Jeho součástí je ostatně mapa Evropy s čísly přiřazenými k jednotlivým skladbám. Nejde však o to, ve které zemi která píseň vznikla nebo byla natočena. Důležitější je možná citát kapely: „Album stavíme jako obraz pro uši, pod fasádou folkrockových písní je mnoho detailů skrytých ve zvukových záhybech. Co skladba, to zvuková krajina, jiný příběh.“  více