Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno vypisuje výběrové řízení na obsazení místa hráče I. lesního rohu s povinností 3. lesního rohu, ve funkci zástupce skupiny.

Zájemci o vypsanou pozici nechť zašlou písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením své interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) nejpozději do 3. dubna 2017 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno, nebo na e-mailovou adresu: blanka.proksova@filharmonie-brno.cz (tel. 539 092 842).

Současně s přihláškou je nutné sdělit případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archivem Filharmonie Brno (anna.jadrnakova@filharmonie-brno.cz, tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení na www.filharmonie-brno.cz.

Konkurz se uskuteční dne 3. května 2017 ve 13.30 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům, Komenského nám. 8

PODMÍNKY KONKURZU:

Povinné skladby:

  1. A. Mozart:         Koncert pro lesní roh a orchestr č. 2 Es dur, KV 417

Richard Strauss:    Koncert pro lesní roh a orchestr č. 1 Es dur, op. 11

Orchestrální party 1. lesního rohu:

  1. I. Čajkovskij:   Symfonie č. 5 e moll, op. 64
  2. Dvořák:           Symfonie č. 7 d moll, op. 70

                            Symfonie č. 9 e moll „Z Nového světa“, op. 95

                            Koncert pro violoncello a orchestr h moll, op. 104

  1. L. van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92
  2. Franck:             Symfonie d moll
  3. Smetana:          Má vlast (Blaník)
  4. Janáček:          Sinfonietta

                           Taras Bulba

  1. Strauss:           Don Juan op. 20

                           Enšpíglova šibalství op. 28

  1. Prokofjev:        Romeo a Julie suita č. 2, op. 64ter
  2. Mahler:           Symfonie č. 5 cis moll
  3. Bruckner:        Symfonie č. 4 Es dur „Romantická“

                           Symfonie č. 9 d moll

  1. Ravel:             Pavana za mrtvou infantku
  2. Stravinskij:        Pták Ohnivák

Besední dům - sídlo Filharmonie Brno/ foto archiv

Stále žasnu nad tím, jak hluboká je studna nápadů Martina Kyšperského, potažmo celé jeho kapely Květy. Vždyť jen v roce 2017: Martin převzal Anděla za sólovou desku Vlakem. S Květy skvěle sehrál roli svazácké kapely a zpíval své autorské „normalizační“ hity v seriálu Svět pod hlavou (který o rok později zaslouženě obdržel Českého lva). Květy v nové sestavě s Ondřejem Kyasem vydaly skvělou desku Komik do půl osmé (mrzí mě, že Anděl ji minul, ale na vině je podle mě zredukování počtu žánrových cen a „lehký“ chaos v nové bezbřehé škatulce Alternativa). Vyšla kniha Průvodce po albech a historii kapely Květy a spolu s ní ještě jedno řadové album Spí vánoční pták. A mezitím Květy spustily projekt YM, v jehož rámci se všichni tři členové představí se skladbami v určitém nečekaném žánru. Začal to opět Martin Kyšperský s programem country písní – veřejná premiéra s hostujícím Petrem Uvirou proběhla ve vysílání Radia Proglas v prosinci 2017. Na rok 2018 jsou připraveny elektronické písně Aleše Pilgra a poté snad i folktronica Ondřeje Kyase.  více

Temperament i emoce romské hudby jsou všeobecně známým faktem. Se stejnou vervou a pozitivní energií vzniklo v roce 2016 také komunitní nahrávací studio Amaro records. Celý dobrovolnický projekt vznikl za podpory a garance organizace IQ Roma servis. Odpovědnou osobou a dobrým duchem je Petra Borovičková, sama výborná zpěvačka a členka několika kapel. Strůjcem myšlenky byl Gejza Horváth, přední romský hudebník, který již dříve vedl kurzy pro mladé romské muzikanty. Spatřoval v nich obrovský potenciál.  více

Když umělec tvrdí, že vymyslel nový hudební žánr, může to znít nabubřele. Ale lze to vnímat i jako známku určité bezradnosti („nevím, kam bych se zaškatulkoval“) nebo do třetice jako vtipnou hru. A i když to Kurt Rosenwinkel se svým albem Caipi myslí vážně, přikláním se k třetí variantě. Jeho směs jihoamerických rytmů, jazzu, rocku a popu skutečně nelze jedním slovem definovat a pojmenování podle brazilského nápoje caipirinha („A je to opravdu moc dobré pití,“ zdůrazňuje kytarista) je vtipné a funkční zároveň. Brněnská premiéra Rosenwinelova „nového žánru“ byla svým způsobem také hravá, ale především profesionální a dobrodružná.  více

Své česko-slovenské turné zakončila na brněnské Flédě kapela Billy Barman ze Slovenska. Tato série koncertů byla zajímavá nejen svoji čistě akustickou podobou, ale zejména propojením s pěti zpěvačkami SĹUKu (Slovenský ľudový umelecký kolektív). Tato fúze populární hudby a folkloru vznikla původně pro festival Tatra Flowers. Její nebývalý úspěch však způsobil, že se hudebníci rozhodli repertoár rozšířit a představit se nejen na domácí slovenské půdě, ale také u českých sousedů.  více

„Věděl jsem, s kým bych rád spolupracoval, a podle toho jsem se snažil sestavit kapelu, která by měla příjemný zvuk,“ řekl v roce 2015, krátce po vydání svého zásadního alba Living Being, francouzský akordeonista Vincent Peirani. V té době měl za sebou několik zajímavých akustických projektů včetně alba se saxofonistou Emilem Parisienem a v tomto stylu pokračoval i nadále. V roce 2016 vzniklo příjemné CD duetů s pianistou Michaelem Wollným a nedávno spolupracoval s klavíristou Stefanem Bollanim a s Berlínskou filharmonií na albu Mediterraneo, inspirovaném klasickou hudbou. Projekt Living Being je však úplně jiného charakteru, je zhmotněním akordeonistovy představy o elektrické hudbě na pomezí jazzu, rocku a dalších žánrů. A právě s tímto programem Peirani a jeho kapela přijeli do brněnského divadla Husa na provázku.  více

Nejčtenější