Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno vypisuje výběrové řízení na obsazení místa hráče I. lesního rohu s povinností 3. lesního rohu, ve funkci zástupce skupiny.

Zájemci o vypsanou pozici nechť zašlou písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením své interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) nejpozději do 3. dubna 2017 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno, nebo na e-mailovou adresu: blanka.proksova@filharmonie-brno.cz (tel. 539 092 842).

Současně s přihláškou je nutné sdělit případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archivem Filharmonie Brno (anna.jadrnakova@filharmonie-brno.cz, tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení na www.filharmonie-brno.cz.

Konkurz se uskuteční dne 3. května 2017 ve 13.30 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům, Komenského nám. 8

PODMÍNKY KONKURZU:

Povinné skladby:

  1. A. Mozart:         Koncert pro lesní roh a orchestr č. 2 Es dur, KV 417

Richard Strauss:    Koncert pro lesní roh a orchestr č. 1 Es dur, op. 11

Orchestrální party 1. lesního rohu:

  1. I. Čajkovskij:   Symfonie č. 5 e moll, op. 64
  2. Dvořák:           Symfonie č. 7 d moll, op. 70

                            Symfonie č. 9 e moll „Z Nového světa“, op. 95

                            Koncert pro violoncello a orchestr h moll, op. 104

  1. L. van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92
  2. Franck:             Symfonie d moll
  3. Smetana:          Má vlast (Blaník)
  4. Janáček:          Sinfonietta

                           Taras Bulba

  1. Strauss:           Don Juan op. 20

                           Enšpíglova šibalství op. 28

  1. Prokofjev:        Romeo a Julie suita č. 2, op. 64ter
  2. Mahler:           Symfonie č. 5 cis moll
  3. Bruckner:        Symfonie č. 4 Es dur „Romantická“

                           Symfonie č. 9 d moll

  1. Ravel:             Pavana za mrtvou infantku
  2. Stravinskij:        Pták Ohnivák

Besední dům - sídlo Filharmonie Brno/ foto archiv

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více