Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno vypisuje výběrové řízení na obsazení místa hráče I. lesního rohu s povinností 3. lesního rohu, ve funkci zástupce skupiny.

Zájemci o vypsanou pozici nechť zašlou písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením své interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) nejpozději do 3. dubna 2017 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno, nebo na e-mailovou adresu: blanka.proksova@filharmonie-brno.cz (tel. 539 092 842).

Současně s přihláškou je nutné sdělit případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archivem Filharmonie Brno (anna.jadrnakova@filharmonie-brno.cz, tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení na www.filharmonie-brno.cz.

Konkurz se uskuteční dne 3. května 2017 ve 13.30 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům, Komenského nám. 8

PODMÍNKY KONKURZU:

Povinné skladby:

  1. A. Mozart:         Koncert pro lesní roh a orchestr č. 2 Es dur, KV 417

Richard Strauss:    Koncert pro lesní roh a orchestr č. 1 Es dur, op. 11

Orchestrální party 1. lesního rohu:

  1. I. Čajkovskij:   Symfonie č. 5 e moll, op. 64
  2. Dvořák:           Symfonie č. 7 d moll, op. 70

                            Symfonie č. 9 e moll „Z Nového světa“, op. 95

                            Koncert pro violoncello a orchestr h moll, op. 104

  1. L. van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92
  2. Franck:             Symfonie d moll
  3. Smetana:          Má vlast (Blaník)
  4. Janáček:          Sinfonietta

                           Taras Bulba

  1. Strauss:           Don Juan op. 20

                           Enšpíglova šibalství op. 28

  1. Prokofjev:        Romeo a Julie suita č. 2, op. 64ter
  2. Mahler:           Symfonie č. 5 cis moll
  3. Bruckner:        Symfonie č. 4 Es dur „Romantická“

                           Symfonie č. 9 d moll

  1. Ravel:             Pavana za mrtvou infantku
  2. Stravinskij:        Pták Ohnivák

Besední dům - sídlo Filharmonie Brno/ foto archiv

Festival Beseda u Bigbítu (BuB) letos zažije rovné čtvrtstoletí a k půlkulatému výročí si letos nadělil malý warm-up v podobě koncertního večeru v Kabinetu múz nazvaného Beseda night. Letošní tasovskou přehlídku tak předznamenala a celý večer také uvedla šumpersko-brněnská formace Acute Dose. Loňský vítr přivála skupina Please the trees a skladatel a DJ Václav Čásenský aka Atrey.  více

„Květy jsou dnes hodně rocková a kytarová skupina. Chtěl jsem něco jiného,“ vysvětloval Martin Kyšperský, proč se rozhodl své loňské sólové album Vlakem pojmout ve stylu elektronické hudby. Když jsem nyní poslouchal nové Květy – album se zvláštně poetickým názvem Komik do půl osmé –, okamžitě jsem nabyl dojmu, že Martinova zkušenost s povedenou sólovou deskou skupinu zpětně ovlivnila. Nikdy předtím nebyly na albu Květů elektronické zvuky tak dominantní jako v případě „Komika“. A nemyslím, že by šlo pouze o zásluhy nového člena skupiny, klávesisty Ondřeje Kyase. Vždyť i Kyšperský má na obalu alba uvedeny kromě kytar syntezátory, elektronické smyčky a klávesy a Aleš Pilgr vedle akustických bicích, vibrafonu nebo tympánů hraje i na elektronické pady.  více

Pokud pomineme teprve nadcházející zářijový bonusový koncert Diany Krall, neukončil letošní festival Jazzfest nikdo menší než Chick Corea se svým hvězdným triem. Spolu s Brianem Bladem a Eddie Gomezem udělali za letošním ročníkem luxusní americkou tečku.  více

Vydařený čtvrteční koncert Filharmonie Brno v Besedním domě musel potěšit opravdu každého, posluchače rozličného věku i vkus. A nadšení bylo v sále cítit, i přesto, že se na klavír hrálo i celou šíří předloktí.  více

Brněnská zpěvačka a autorka Jana Jun Šrámková tvrdí, že název jejího nového alba Ve vlasech nesouvisí s její profesí kadeřnice. A je pravda, že více než s nůžkami nebo kulmou si vlasy v tomto případě spojuji s větrem, který je profoukává a který do nich foukal už na Janině předchozím albu Nahá. V textech na nové desce však namísto větru jako důležitá konstanta figuruje voda. V jednotlivých písních se objevují peřeje, pádla, lodě i oceán. Ale ani to není nejpodstatnější informace. Jakkoli jsou v Janiných skladbách slova důležitá, pokračuje nové album v linii, kterou načrtly předchozí desky Intimně (2010) a Nahá (2014). Nad příběhem stojí pocit, kresba slabikami, mlhavá scenérie, načrtnutá hlasem a domalovaná dalšími nástroji.  více