Městské divadlo Brno uvádí Flashdance

Městské divadlo Brno uvádí Flashdance

Film Flashdance patří mezi snímky, které ovlivnily celou generaci diváků – režisér Adrian Lyne v něm dokázal skvěle zachytit atmosféru 80. let. Romantický příběh o mladé svářečce Alex Owensové se zařadil do oblíbené skupiny filmů s taneční a hudební tématikou, jmenujme například Horečku sobotní noci z roku 1977, Pomádu z roku 1978, Fame z roku 1980, Footloose z roku 1984 či Hříšný tanec z roku 1987. Během dvou týdnů se prodalo 700 000 kopií soundtracku, který obsahoval písně What A Feeling, I love Rock’n’roll, Gloria či Maniac. Film ale zabodoval nejen díky pohádkové lovestory, v níž se Alex splní sen o tom být profesionální tanečnicí a zároveň najde muže svých snů, ale také díky přesvědčivé atmosféře zachycující těžkou sociální situaci v tehdejším Pittsburghu. Lidé odkázaní na nízký příjem, kvůli kterému se musejí vzdát svých snů, nepatří pouze do osmdesátých let minulého století.

Právě v tomto tématu našli autoři nového divadelního muzikálu potenciál a rozhodli se známý příběh oživit téměř po třiceti letech na jevišti. Muzikál se poprvé objevil v Londýně v roce 2008, odkud se vydal na anglické turné, z kterého se na West End vrátil do Shaftesbury Theatre v lednu roku 2011. Zde nezaznamenal takový úspěch, jaký se od něj očekával, proto se autoři rozhodli dílo znovu přepracovat. V současné době je tato nová verze na americkém turné a chystá se její premiéra na Broadwayi. Scénář podle filmu napsali Tom Hadley a Robert Cary, druhý jmenovaný je spolu se skladatelem hudby Robbie Rothem také autorem písňových textů.

Naši evropskou premiéru uvede Městské divadlo Brno v režii Stanislava Moši a novém překladu Jiřího Joska. Choreografii vytvořili Aneta Majerová, kterou známe jako jednu z choreografek muzikálů Kočky či Chicago, a chorvatský tanečník a choreograf Igor Barberić, který se do Městského divadla znovu vrací po práci na muzikálech Mozart! či Hair. Inscenační tým doplnil scénograf Christopher Weyers, kostýmy navrhla Andrea Kučerová. O hudební nastudování se rozdělili Dan Kalousek a Ema Mikešková spolu se sbormistrem Karlem Škarkou. V hlavní roli alternují Svetlana JanotovéIvana Vaňková, partneri jim budou Dušan VitázekOndřej Studénka. Premiéra proběhne na Hudební scéně zítra, v sobotu 28. září.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Hana Holišová získala jedinou cenu Thálie z brněnských nominací za rok 2012. Mluvili jsme nejen o oceněné roli dospělé Jany v muzikálu Papežka, ale o práci v Městském divadle Brno vůbec. A také o filmu, o Kometě, ohňostrojích a houbách.  více

BASTARD

26.4.2024, 19:00 / Hudební scéna MDB

HEIDI

8.5.2024, 18:00 / Hudební scéna MDB

Devět křížů

14.5.2024, 19:00 / Činoherní scéna MDB

TRAMVAJ DO STANICE TOUHA

23.5.2024, 18:00 / Hudební scéna MDB

KONKURZ

24.5.2024, 17:30 / Hudební scéna MDB

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější