Symposium: Umění, hudba a management

16. březen 2016, 4:00

Symposium: Umění, hudba a management

Čtvrté setkání studentů, pedagogů a odborníků z oboru hudebního a uměleckého managementu se uskuteční na brněnské JAMU. Pozvaní hosté působí v oblasti zastupování umělců, v hudebním průmyslu či ve vzdělávacích institucích.

Poprvé symposium proběhlo v roce 2013 na půdě brněnské Hudební fakulty JAMU, kam se nyní vrací. Díky své úspěšnosti se v následujících letech konalo na dalších dvou vysokých uměleckých školách, kde se vyučuje obor hudební manažerství: v roce 2014 na Akademii múzických umění v Praze a v roce 2015 na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Teoreticky i prakticky zaměřený program hostí například Lindu Petříkovou (IMG Artist, New York, USA), Petra Navrátila (Setres) nebo Andreu Mikotovou (HF JAMU). Celý program je rozdělen do tří bloků, registraci je nutná na každý blok zvlášť.

Letošní symposium se uskuteční 4. až 6. dubna 2016 v budově Hudební fakulty JAMU a v Divadle na Orlí.

Program:

1) Fórum zaměstnavatelů se uskuteční v pondělí 4. 4. 2016. Hosté a přednášející budou zaměstnavatelé z oblasti hudebního průmyslu a vzdělávacích institucí.

Registrace zde.

2) Úterý 5. 4. 2016 nese podtitul Odborné fórum. V jeho rámci se budou konat přednášky expertů z různých uměleckých agentur a z oblasti hudebního a uměleckého managementu. Pozvaní hosté jsou: Linda Petříková

(IMG Artist, New York, USA), Petr Navrátil (Setres), Andrea Mikotová (HF JAMU).

Registrace zde.

3) Studentské fórum proběhne poslední den symposia, ve středu 6. 4. 2016. Tento den je určen především pro studenty a pedagogy hudebního a uměleckého managementu. Program sestává z praktických workshopů, přednášek a exkurzí.

Registrace zde.

Hu Fa JAMU/ Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Symposium: Umění | Hudba | Management

4.4.2016, 10:00 / Divadlo Na Orlí



Novinka mezinárodní skupiny Korjen je jednou z nejúspěšnějších letošních nahrávek z distribuce společnosti Indies Scope. Album Sabur vyšlo v polovině září 2019 a hned na začátku října zabodovalo na 15. místě v prestižní hitparádě World Music Charts Europe, kterou sestavuje 43 rozhlasových publicistů z celé Evropy.  více

K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více