Flédu čekají Archive, vzpomínka na Lenku Zogatovou i nová letní scéna

Flédu čekají Archive, vzpomínka na Lenku Zogatovou i nová letní scéna

Brněnský klub Fléda pokračuje v sérii změn a inovací, které nastartoval v loňské sezóně. Plány produkčního týmu zahrnují nejen výrazné programové novinky, ale také zásadní modernizaci technické aparatury a otevření zcela nové letní scény.

Změny čeká především hlavní pódium, které bude rozšířeno a upraveno tak, aby vyhovovalo technickým nárokům velkých hudebních hvězd. Méně viditelným, ale přesto důležitým krokem, bude i posílení spolupráce s neziskovým sektorem a nevládními organizacemi. Na sklonku roku 2014 Fléda získala mezinárodní certifikát Hard&Smart, který garantuje návštěvníkům bezpečnost a kvalitní zázemí klubu. Součástí certifikátu je závazek šířit osvětu zaměřenou na boj proti návykovým látkám, bezpečný sex a zábavu. Po pozitivních ohlasech hodlá Fléda v roce 2015 v kampani Hard&Smart pokračovat a nadále prohlubovat vazby s organizacemi, které se danou problematikou zabývají.

Hudební klub tvoří hlavně jeho program a ten se Flédě daří, což potvrzuje řada vyprodaných akcí na podzim 2014. „V březnu pódium ovládnou dvě velká zahraniční jména, na jejichž vystoupení pracujeme už několik měsíců. Hvězdy indie scény The Subways a kouzelníci na pomezí rocku trip-hopu Archive přivezou nejen oslnivou show, ale hlavně zážitek, který se nebude jen tak opakovat,“ říká Ondřej Bača, dramaturg klubu Fléda. Neméně silný zážitek slibuje i dubnový koncert amerických Wovenhand, kteří na pozvání k.y.e.o. shows předvedou uhrančivou směs country, alternativního rocku, punku a neofolku. Milovníky elektroniky a klubové noci Elektra potěší v dubnu příjezd Johna Digweeda.

Ojedinělou programovou položkou bude i hudební vzpomínka na nedávno zesnulou Lenku Zogatovou, hybatelku brněnského a česko-slovenského kulturního dění. Za hranice Flédy se pak tým Level B Production vydá při přípravách koncertu Monkey Business, jež zahrají 22. května netradiční koncert přímo na hradě Špilberk. „K blížícím se 15. narozeninám si Fléda nadělí i sesterskou letní scénu. Ta oživí dění na brněnské přehradě a zpestří návštěvníkům parné dny strávené v Bystrci,“ uzavírá Lukáš Stara. Prosluněná scéna v plážovém stylu tiki baru vzniká právě nyní a přinese především pohodovou plážovou atmosféru, originální letní nápojový lístek a kvalitní zábavní program.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Vysvětlovat lidem, že nemají pít přes míru a nemají brát drogy, je dost nevděčný úkol. Vysvětlovat jim to uprostřed rozjetého večera na Flédě se zdá být prakticky nemožné. O tom, jak se taková věc dá dělat s úspěchem, jsme se bavili s Jiřím Valnohou ze Sdružení Podané ruce.  více

Postpunkoví Swans včera naplnili Flédu intenzivním zvukem, z nějž nebylo úniku. První adept na vítěze v nevyhlášené anketě o koncert roku je na světě.  více


Také Filharmonie Brno v čele se šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem se letos přidává k oslavám Roku české hudby. V Janáčkově divadle se včera uskutečnil koncert věnovaný vokálně-instrumentálním dílům dvou exilových skladatelů rozdílných epoch – Antonína Rejchy (1770–1836) a Jana Nováka (1921–1984). V rámci večera se představili Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra FialyMartina Janková (soprán), Pavla Vykopalová (mezzosoprán), Aleš Briscein (tenor) a Jiří Brückler (bas).  více

Pondělním koncertem Africa calls Europe byl v sále Konventu Milosrdných bratří zahájen XXI. ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí... Jak název večera napovídá, divákům bylo předvedeno propojení evropských a (nejen) afrických vlivů. O tento zajímavý dramaturgický počin se postaralo londýnské flétnové kvarteto i Flautisti ve složení Jitka KonečnáDoris KitzmantelIlona Veselovská a Monika Wimberger Devátá, ke kterému se v několika skladbách připojil perkusionista Jakub Kupčík. V první polovině večera nejdříve zazněla díla z renesanční a barokní epochy, ve druhé pak kompozice soudobých autorů.  více

Roky končící číslicí čtyři mají pro českou hudbu zásadní význam – kromě předních představitelů klasické hudby, ze kterých lze jmenovat Leoše Janáčka, Josefa Suka či Antonína Dvořáka, slaví svá jubilea také zásadní autoři české nonartificiální hudby jako například Jiří Šlitr či Karel Kryl. Tím nejzásadnějším výročím, které však letošek připadá, je bezesporu 200 let od narození zakladatele moderní české hudby Bedřicha Smetany. Národní divadlo Brno se tedy oslavy spojené s Rokem české hudby rozhodlo v projektu Smetana200 zahájit uvedením nové inscenace Smetanova Dalibora v koprodukci s Welsh National Opera. Představení režíroval David Pountney, jehož práce může být brněnským milovníkům opery známa například z inscenace Z mrtvého domu, která se uskutečnila v rámci festivalu Janáček Brno 2018. O hudební nastudování Dalibora se postaral Tomáš Hanus, který provedení při premiérovém uvedení v pátek 2. února rovněž řídil. Scénu navrhl Robert Innes Hopkins, kostýmy připravila Marie-Jeanne Lecca a světelného designu se ujal Fabrice Kebour. Postavy Smetanovy opery ztvárnili Tomasz Konieczny (Vladislav, král český), Peter Berger (Dalibor z Kozojed), Csilla Boross (Milada), Daniel Kfelíř (velitel stráže Budivoj), David Szendiuch (žalářník Beneš), Ondřej Koplík (Vítek), Jana Šrejma Kačírková (Jitka) a Petr Karas (soudce).  více

Podívat se na jednu z brněnských ikon nezvyklou optikou se snaží nová hudební inscenace Cabaret Janáček. Hudebního génia a inovátora v žánrově neobvyklém projektu propojili arthub Tamuza a Cabaret des Pechés, na jehož komorním jevišti se před diváky u stolků odehrál hodinový průřez Janáčkovým životem s nejznámějšími úryvky z jeho děl. A to vše za se děje za asistence mima, tří pěvců (lyrický a dramatický soprán s barytonem) s pianistkou a vše je navrch hned natřikrát alternováno.  více

Jako romantický muzikál podle bestselleru Johanny Spyri inzeruje Městské divadlo Brno svoji poslední novinku Heidi. Česká premiéra známého „příběhu děvčátka z hor“ ale dopadla všelijak. Nová hudební inscenace je totiž už ve svém originálním muzikálovém zpracování barvotiskovým kýčem, z jehož přeslazené schematičnosti málem až rozbolí zuby. Lineární režie Stanislava Moši tyto sladkobolné valéry v hudebním díle dvou německojazyčných autorů, skladatele a textaře Michaela Schanzeho a scenáristy Hanse Dietera Schreeba, při jeho prvním tuzemském uvedení ještě podtrhla.  více

Nejčtenější