Kieslowski míří přímo Mezi lopatky

Kieslowski míří přímo Mezi lopatky

Kieslowski vydávají svou třetí desku Mezi lopatky. „Urban folk“, jak svou tvorbu Marie Kieslowski a David Pomahač nazývají, zcela vystihuje jejich přímočarý způsob, jak zpívat o vztahu mezi dvěma lidmi. Kieslowski na novince vykračují z písničkářského lo-fi undergroundu, a to rozhodně nejen díky producentovi, kterým se stal na Mezi lopatky Jan P. Muchow. Strhující dynamika, originální aranže, citlivé beaty, vtip, silné texty a výborný zvuk jen dokazuje, že Kieslowski je duo, které si rozumí.

Originální poetika a pohled na vztah mezi mužem a ženou, byly vždy základním kamenem celé produkce Kieslowski. Jestli se někomu mohlo zdát, že už nešlo jít víc na dřeň nebo že už toto téma vyčerpali, byl na omylu. Kieslowski již nesahají po nožích. Nejsou zapotřebí, protože mnoho nevyřeší. Mnohem bolestnější je odloučení, samota, ticho, nespavost nebo vědomí smrti. Kieslowski jsou smířeni s realitou, bez zvyšování hlasu nebo strachu. Nahrávka působí tedy navenek méně rozervaným způsobem, než předchozí alba, přesto je velmi osobní a vnímavý posluchač se rozhodně nudit nebude.

To samozřejmě souvisí i s celkovým zvukem desky, který má na svědomí producent alba Jan P. Muchow. Rozhodnutí svěřit křehkou hudbu Kieslowski do jeho rukou se rozhodně vyplatilo. Na počátku roku 2014 se celý tým odebral na sever Francie, aby na uzavřeném místě nahrál základní části celého alba „Ta spolupráce byla velmi úzká a intenzivní. Nahrávali jsme téměř 14 dní v kuse. Po chvíli už jsme byli všichni na stejné vlně a věděli, co chceme. Honza pracuje navíc velmi rychle, a tak jsme měli možnost vyzkoušet více cest. Když jsme si nebyli jisti, dali jsme na jeho volbu a cit,“ říká Marie Kieslowski a upřesňuje, zda bylo důležité vycestovat právě do zimní Normandie. „Důležité bylo, že jsme odjeli. To samé se mohlo uskutečnit kdekoli jinde za hranicemi ČR. Ale je fakt, že Normandie se obzvlášť povedla. To místo, kamenný dům uprostřed ničeho, mělo neopakovatelnou atmosféru. Nemluvě o tom, že jsme tam byli na přelomu ledna a února, takže většinu dní pršelo a foukal silný vítr. Byli jsme izolováni a šťastní.“ Místo nahrávání prosakuje celým albem, aby bylo v závěru vyobrazeno písní Normandie.

Producent Jan P. Muchow si cení souznění hlasů Davida a Marie: „Duet je pro mě v pop-music královská disciplína a s Kieslowski jsem měl možnost pracovat na celém albu pro dva hlasy. Navíc Marie i David mají k tvorbě podobný přístup jako já – vše je dovoleno, jediná hranice je vaše fantazie. Takže, to nebyla práce, ale radost, se na albu podílet.“

Album vyšlo dnes u Indies Scope. Kieslowski na něm představují chytrý a citlivý autorský indie urban folk a zařazují se mezi nejvýraznější dua naší scény. Dnes také vychází nové album indiepopové kapely Holden Caulfield s názvem Hopetown, které má Indies Scope rovněž v distribuci.

Koncerty:

27. 9. Nové Město n. M. – festival Křídla
9. 10. Ostrava – Stará aréna
10. 10. Třinec – Filmové babí léto
17. 10. SK Bratislava – Rádio Děvín, živě,
18. 10. SK Bratislava – U očka
23. 10. Praha – Palác Akropolis – křest
30. 10. Plzeň – Anděl Café
6. 11. Tišnov – U palce
7. 11. Rýmařov
12. 11. Brno – Sono – křest (Bratři Orfové, Květy)
21. 11. Veselí n. Moravou – MKS
22. 11. SK Trenčín – Klub Lúč

Foto Vítek Bedrna

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Nové album Za okny rychlíku natočila Amálka K. Třebická. Po nahrávce Nešišlej! určené dětem se tentokrát představuje jako zpěvačka na pomezí šansonu a jazzu.  více

Nové řadové album natočila po letech kapela Zuby nehty, se singly z připravovaných nahrávek přicházejí Amálka K. Třebická a Kieslowski. Pilotní ukázky přinášíme k poslechu online.  více

Nové autorské písňové album Jiřího Pavlici a Hradišťanu nese název Vteřiny křehké. Na nahrávku vybral a zhudebnil Jiří Pavlica patnáct básní různých autorů, jednu z nich si můžete poslechnout u nás.  více


Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více

Kulturní život se pokusil v nerovném boji s virovým přízrakem a vládními nařízeními přesunout do sterilního a „životu bezpečného“ prostředí sociálních sítí. Hudební instituce se v nejtemnějších měsících předháněly v uvádění záznamů památných koncertů a významné operní domy vysílaly do světa divácky nejúspěšnější představení.  více

Brněnský hudebník, zpěvák, skladatel, producent a frontman skupiny Květy Martin Evžen Kyšperský vymyslel nový projekt. Nazval jej Dula a vydal s ním debutové album Uran. Na magnetofonové kazetě ve sběratelském nákladu pouhých 50 kusů. Kdo však kazetu s kresbou z pozůstalosti Martinovy přítelkyně Alenky Černé nesežene, nemusí zoufat. Dula je k dispozici samozřejmě také digitálně.  více

V Křišťálovém sále Staré radnice pořádalo hudební těleso Ensemble Opera Diversa svůj poslední předprázdninový koncert. Tentokrát však nevystoupili kmenoví hudebníci ansámblu, ale klavíristka Kristýna Znamenáčková, s jejíž energickou a technicky brilantní hrou se posluchači jmenovaného souboru mohli seznámit již na zatím posledním albu tělesa titulovaném prostě Jan Novák, Vol. 3. Náplní úterního koncertu však nebyla tvorba Jana Nováka – Kristýna Znamenáčková představila díla přecházející od impresionistických nálad, přes dravé jazzové rytmy až k vycizelovanému hudebnímu jazyku 60. let. Pojítkem autorů se stala hudebními směry a nápady přetékající Paříž – právě zde se setkali Ježek s Martinů, Mompou a Koechlin.  více

Těsně před vypuknutím koronavirové krize vydala brněnská skupina Plum Dumplings nové album. Na rozdíl od oficiálního debutu L’épitaphe des papillons (2014), nazpívaného francouzsky, skupina tentokrát vsadila na české texty. Hovoříme se zpěvačkou, která si říká Adéla Polka.  více