Mladý Frankenstein v Městském divadle

15. leden 2014, 9:24

Mladý Frankenstein v Městském divadle

Mel Brooks se na počátku své kariéry toužil dostat na Broadway. Po dvou neúspěšných pokusech ale na tyto produkce zanevřel, což dokonale zhodnotil ve svém filmovém debutu. V roce 1967 měl premiéru film Producenti, který si otevřeně dělá legraci ze zákulisní mašinerie velkolepých muzikálových produkcí. Brooks zde dokonale zúročil svou podrobnou znalost divadelního prostředí a vytvořil výbornou parodii, z níž se během let stal kultovní snímek. Filmový scénář Producentů později přepracoval do muzikálového libreta, dopsal hudbu a písňové texty a vznikl hit. Stejnou cestu na jeviště měl i jeho další titul, jehož premiéru chystá Městské divadlo Brno. Ve filmu Mladý Frankenstein z roku 1974 si režisér udělal legraci z tradičních černobílých hororových filmů. Po úspěchu Producentů se Brooks rozhodl i tento svůj snímek uvést na divadle. I tentokrát sám dopsal hudbu a písňové texty a ve spolupráci s producentem Thomasem Meehanem vytvořil muzikál, který po premiéře v roce 2007 zaznamenal 484 repríz.

První filmové zpracování Frankensteinova příběhu se objevilo již v roce 1910 a bylo následováno několika dalšími adaptacemi. Mezi ty nejslavnější patří zmiňované filmy s Borisem Karloffem v roli monstra (např. Frankenstein (1931), Frankensteinova nevěsta (1935) a Frankensteinův syn (1939)), ale také např. adaptace slavného Shakespearovského herce Kennetha Branagha z roku 1994, v níž roli monstra hrál Robert de Niro, Branagh ji režíroval a hrál doktora. Ve filmové historii se objevilo téměř pět desítek více či méně zdařilých televizních, filmových i animovaných zpracování tohoto podle všeho velmi inspirujícího příběhu.

Brooksovu parodii uvádí Městské divadlo Brno prvními v Evropě v novém překladu a režii Petra Gazdíka. Muzikál navazuje na slavnou éru velkolepých tanečních broadwayských show, v naší inscenaci se můžete těšit na choreografii Lucie Holánkové, kostýmy Veroniky Hindle a scénu Davida Bensona. Hudební nastudování mají na starosti a dirigenty jsou Dan KalousekEma Mikešková. V roli doktora Frankensteina uvidíte Milana Němce nebo Jakuba Zedníčka, monstrum hrají Karel Škarka nebo Miroslav Urbánek, Igora, doktorova společníka Jiří Mach nebo Lukáš Vlček, doktorovu asistentku Ingu Viktória Matušovová nebo Sára Milfajtová, doktorovu snoubenku Petra Jugmannová nebo Tereza Martinková a hospodyni madam Bletcher Jana Musilová nebo Monika Světnicová.

Premiéra proběhne 18. ledna 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mladý Frankenstein

18.1.2014, 19:00 / Hudební scéna MDB

Dále si přečtěte

Hana Holišová získala jedinou cenu Thálie z brněnských nominací za rok 2012. Mluvili jsme nejen o oceněné roli dospělé Jany v muzikálu Papežka, ale o práci v Městském divadle Brno vůbec. A také o filmu, o Kometě, ohňostrojích a houbách.  více

V Brne sa neplánovane, ale predsa odohrala svetová premiéra. Muzikál Flashdance nie je iba jednoduchou napodobeninou filmu, ale vytvára si svoj vlastný svet postavený na oporných dejových pilieroch.   více


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější