Týden staré hudby na JAMU

10. leden 2014, 19:43

Týden staré hudby na JAMU

Hudba minulých století od baroka po raný romantismus, ale i světové premiéry soudobých skladeb zazní v projektu Týden staré hudby, který připravila Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Akce se uskuteční od 11. do 16. ledna a má na programu semináře, mistrovské kurzy a koncerty, na které je volný vstup. Koncerty se uskuteční v sálech pořádající fakulty, závěrečný večer v Divadle na Orlí. Celý týden se koná pod záštitou evropského projektu EUR-TEXT: zpět do budoucnosti!, jehož cílem je vytvoření dialogu mezi současným uměním a evropským kulturním dědictvím.  Jde také o podporu mladé generace umělců nejen v oblasti hudby, ale také výtvarného umění či módního návrhářství. Celý projekt je současně prezentací nově připravovaného oboru Interpretace staré hudby, který má být na JAMU otevřen v novém akademickém roce.

Dopolední bloky Týdne staré hudby nabídnou semináře a mistrovské kurzy violoncella, klarinetu, flétny, klávesových nástrojů, houslí, lesního rohu, violy a kontrabasu. Projekt vyvrcholí čtvrtečním velkým koncertem EUR-TEXT: Contemporary Sounds, na kterém vystoupí komorní soubory orchestru Jeune Orchestre Atlantique a HF JAMU a ve světové premiéře zazní nové skladby pro historické nástroje mladých autorů z ČR, Polska, Malty a Francie. Skladatelé se inspirovali kompozicemi skladbami ze starších období. Tento koncert v Divadle na Orlí začíná v 19.30 hodin, vstup na něj je jako na ostatní akce volný, ale je nutná rezervace na e-mailu obrslikova@jamu.cz nebo na telefonním čísle 724 860 624.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Smysl sci-fi názvu projektu zaměřeného na historickou interpretaci staré hudby mi zůstal zcela utajen. Význam spojení Zpět do budoucnosti se dá v této souvislosti vysvětlit jen za cenu velmi kostrbatých myšlenkových přesmyček. Těžiště večera spočívalo jednoznačně ve druhé, jasně klasicistní polovině, především ve Štěpánově koncertu pro kladívkový klavír.  více

Hudební soirée aneb čaj o páté na Hudební fakultě

14.1.2014, 17:00 / Varhanní sál, HF JAMU

Koncert pedagogů

15.1.2014, 19:30 / Koncertní sál HF JAMU v Brně

Hudební matiné se zákuskem

16.1.2014, 11:00 / Koncertní sál HF JAMU v Brně

Koncert EUR - TEXT

16.1.2014, 19:30 / Divadlo Na Orlí

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více