Fennesz a Orchestr Berg na festivalu Punkt Meets Music Infinity

Fennesz a Orchestr Berg na festivalu Punkt Meets Music Infinity

První set v režii živé kapely, druhý jako live remix setu prvního – takový je ve stručnosti princip festivalu experimentální hudby Punkt. Ten má v Norsku desetiletou tradici, ale do České republiky přijíždí poprvé.

Koncept live remixu tkví v představení prvního setu v režii živé kapely a druhého jako remixu setu prvního. Během jihomoravské zastávky prvního ročníku se představí především velká jména současné norské hudby – například hudebník a producent Erik Honoré, mistr live samplingu a producent Jan Bang či zpěvačka Sidsel Endresen. Objeví se v rolích „původních“ vystupujících nebo jako autoři remixů. Festival proběhne od 8. do 10. dubna v pražském Paláci Akropolis, brněnská část se koná 11. dubna od 20:00 na Flédě.

Hlavní hvězdou brněnské větve přehlídky bude rakouský hudebník Fennesz a střet jeho kytarových ataků s trojicí Endresen – Bang – Honoré. Dále vystoupí Orchestr Berg, který doprovodí promítání němého filmu Město Židů rakouského režiséra Hanse Karla Breslauera z roku 1922. „Jako posluchači jsme navyklí vnímat hudbu jako něco, co se nám nabízí jako hotové – ať už prostřednictvím nahrávky nebo koncertu, na němž kapela hraje předem napsané a nazkoušené písně. Zkuste si ale představit, že jste součástí vzrušujícího procesu, v němž hudba přímo vzniká před vašima očima ze setkání hudebníků,“ líčí dramaturg festivalu Josef Sedloň.

Otci festivalu Punkt jsou legendy norské experimentální scény Jan BangErik Honoré, který dlouhé roky pracuje s konceptem živého remixu, kdy přímo na pódiu sampluje a přetváří nápady svých kolegů obvykle z jazzové scény. Od roku 2005 zve do svého rodného Kristiansandu na jihu Norska další hudební osobnosti, které se nebojí dobrodružství improvizace a společně na víkendovém setkání v proslulé Alpha Room navazují dialog mezi akustickou a elektronickou hudbou, jazzem a laptopovými experimenty. Za dekádu se zprvu nenápadná akce rozrostla v jeden z nejrespektovanějších festivalů experimentální hudby v Evropě a kromě tradičního podzimního termínu na norském pobřeží se obdobné akce pod hlavičkou Punkt konají i v Londýně, Paříži, Tallinu, Frankfurtu a dalších městech.

Fennesz, foto Luís Martins

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Punkt Meets Music Infinity

11.4.2015, 19:00 / Club Fléda

Volná improvizace, velký orchestr, individuality, kolektiv, výtvarný doprovod i drobné výstřednosti. To všechno se prolnulo na koncertě Pavla Zlámala a jeho Divergent Connections Orchestra.  více

Jediné brněnské provedení dětské opery Marka Piačeka 2'16'' a pol: Vesmírna odysea kladlo současným českým dětem do cesty jen jednu drobnou překážku: slovenština už pro ně není samozřejmým druhým jazykem. Byla to ale překážka nicotná ve srovnání s celkovým účinkem chytré kompozice, která kladla hravou paralelu mezi vznik vesmíru a symfonického orchestru a provedla interprety i posluchače dějinami hudby. Ale navíc – a snad i hlavně – to byla bezvadná zábava.  více


Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější