Hubička na Orlí

31. květen 2013, 9:31

Hubička na Orlí

Smetanova Hubička není ani anekdotou, ani barvotiskovým obrázkem z českého venkova, ale plnokrevným hudebním dramatem. Středobodem inscenace je herec – zpěvák jednající v téměř prázdném symbolickém prostoru. Všichni účinkující jsou na scéně nepřetržitě přítomni, i když zrovna nezasahují do děje. Hlavním úsilím je snaha o hereckou přesvědčivost směřující k fyzickému divadlu i maximální přiblížení publika a herců. Tomu je uzpůsobené i pro operu netypické rozestavění sedadel. V podání VCHOD zazní Hubička v dramaturgické úpravě bez sboru a s klavírním doprovodem. VCHOD neboli Výzkumné centrum hudebního/operního divadla, existuje již třetím rokem. Tento experimentální operní soubor se zaměřuje především na rozvíjení hereckých výrazových prostředků operních pěvců. Inscenace Hubičky je finálním výstupem celého tříletého doktorandského projektu VCHOD, který touto inscenací de facto končí

Představení v Divadle na Orlí

Po 3. června 2013 od 19:30
Út 4. června 2013 od 19:30
Čt 6. června 2013 od 19:30

Námět: Karolina Světlá
Libreto: Eliška Krásnohorská
Hudba: Bedřich Smetana
Dramaturgická úprava: Tomáš Studený, Ema Mikešková

Osoby a obsazení

Vendulka: Lucie Kašpárková
Lukáš: Lukáš Hacek
Paloucký: Aleš Procházka
Martinka: Radka Hudečková, Aneta Petrasová
Tomeš: Roman Hoza
Matouš: Aleš Janiga
Barče: Marta Reichelová

Realizační tým

Režie: Tomáš Studený, Marek Mokoš
Scéna a kostýmy: Tomáš Pilař
Dirigentka: Ema Mikešková
Klavírní spolupráce: Kostiantyn Tyshko, Richard Pohl
Produkce: Pavla Hrubšová
Realizace kostýmů: Miroslava Matulová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bedřich Smetana: Hubička

3.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

4.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

6.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Dále si přečtěte

“Hledali jsme mezi posluchači, absolventy i profesionály z oboru ty, kteří mají vhodné dispozice, předpoklady pro týmovou práci a chuť pracovat na svém vlastním růstu,” píše mimo jiné režisér Tomáš Studený o účastnících specifického projektu VCHOD...  více

Opera diversa minulý týden uvedla brněnskou premiéru Palackého truchlivý konec Miloše Štědroně podle předlohy Huberta Krejčího  více

Orchestr Ensemble Opera Diversa včera v Domě umění obhlédl svůj repertoár, uvedl dvě premiéry a splnil jeden malý dluh. Sborový pořad z postních motet odstaral sbor Ensemble Versusvíce

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více