Hubička na Orlí

31. květen 2013, 9:31

Hubička na Orlí

Smetanova Hubička není ani anekdotou, ani barvotiskovým obrázkem z českého venkova, ale plnokrevným hudebním dramatem. Středobodem inscenace je herec – zpěvák jednající v téměř prázdném symbolickém prostoru. Všichni účinkující jsou na scéně nepřetržitě přítomni, i když zrovna nezasahují do děje. Hlavním úsilím je snaha o hereckou přesvědčivost směřující k fyzickému divadlu i maximální přiblížení publika a herců. Tomu je uzpůsobené i pro operu netypické rozestavění sedadel. V podání VCHOD zazní Hubička v dramaturgické úpravě bez sboru a s klavírním doprovodem. VCHOD neboli Výzkumné centrum hudebního/operního divadla, existuje již třetím rokem. Tento experimentální operní soubor se zaměřuje především na rozvíjení hereckých výrazových prostředků operních pěvců. Inscenace Hubičky je finálním výstupem celého tříletého doktorandského projektu VCHOD, který touto inscenací de facto končí

Představení v Divadle na Orlí

Po 3. června 2013 od 19:30
Út 4. června 2013 od 19:30
Čt 6. června 2013 od 19:30

Námět: Karolina Světlá
Libreto: Eliška Krásnohorská
Hudba: Bedřich Smetana
Dramaturgická úprava: Tomáš Studený, Ema Mikešková

Osoby a obsazení

Vendulka: Lucie Kašpárková
Lukáš: Lukáš Hacek
Paloucký: Aleš Procházka
Martinka: Radka Hudečková, Aneta Petrasová
Tomeš: Roman Hoza
Matouš: Aleš Janiga
Barče: Marta Reichelová

Realizační tým

Režie: Tomáš Studený, Marek Mokoš
Scéna a kostýmy: Tomáš Pilař
Dirigentka: Ema Mikešková
Klavírní spolupráce: Kostiantyn Tyshko, Richard Pohl
Produkce: Pavla Hrubšová
Realizace kostýmů: Miroslava Matulová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bedřich Smetana: Hubička

3.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

4.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

6.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Dále si přečtěte

“Hledali jsme mezi posluchači, absolventy i profesionály z oboru ty, kteří mají vhodné dispozice, předpoklady pro týmovou práci a chuť pracovat na svém vlastním růstu,” píše mimo jiné režisér Tomáš Studený o účastnících specifického projektu VCHOD...  více

Opera diversa minulý týden uvedla brněnskou premiéru Palackého truchlivý konec Miloše Štědroně podle předlohy Huberta Krejčího  více

Orchestr Ensemble Opera Diversa včera v Domě umění obhlédl svůj repertoár, uvedl dvě premiéry a splnil jeden malý dluh. Sborový pořad z postních motet odstaral sbor Ensemble Versusvíce

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější