Hubička na Orlí

31. květen 2013, 9:31

Hubička na Orlí

Smetanova Hubička není ani anekdotou, ani barvotiskovým obrázkem z českého venkova, ale plnokrevným hudebním dramatem. Středobodem inscenace je herec – zpěvák jednající v téměř prázdném symbolickém prostoru. Všichni účinkující jsou na scéně nepřetržitě přítomni, i když zrovna nezasahují do děje. Hlavním úsilím je snaha o hereckou přesvědčivost směřující k fyzickému divadlu i maximální přiblížení publika a herců. Tomu je uzpůsobené i pro operu netypické rozestavění sedadel. V podání VCHOD zazní Hubička v dramaturgické úpravě bez sboru a s klavírním doprovodem. VCHOD neboli Výzkumné centrum hudebního/operního divadla, existuje již třetím rokem. Tento experimentální operní soubor se zaměřuje především na rozvíjení hereckých výrazových prostředků operních pěvců. Inscenace Hubičky je finálním výstupem celého tříletého doktorandského projektu VCHOD, který touto inscenací de facto končí

Představení v Divadle na Orlí

Po 3. června 2013 od 19:30
Út 4. června 2013 od 19:30
Čt 6. června 2013 od 19:30

Námět: Karolina Světlá
Libreto: Eliška Krásnohorská
Hudba: Bedřich Smetana
Dramaturgická úprava: Tomáš Studený, Ema Mikešková

Osoby a obsazení

Vendulka: Lucie Kašpárková
Lukáš: Lukáš Hacek
Paloucký: Aleš Procházka
Martinka: Radka Hudečková, Aneta Petrasová
Tomeš: Roman Hoza
Matouš: Aleš Janiga
Barče: Marta Reichelová

Realizační tým

Režie: Tomáš Studený, Marek Mokoš
Scéna a kostýmy: Tomáš Pilař
Dirigentka: Ema Mikešková
Klavírní spolupráce: Kostiantyn Tyshko, Richard Pohl
Produkce: Pavla Hrubšová
Realizace kostýmů: Miroslava Matulová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bedřich Smetana: Hubička

3.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

4.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

6.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Dále si přečtěte

“Hledali jsme mezi posluchači, absolventy i profesionály z oboru ty, kteří mají vhodné dispozice, předpoklady pro týmovou práci a chuť pracovat na svém vlastním růstu,” píše mimo jiné režisér Tomáš Studený o účastnících specifického projektu VCHOD...  více

Opera diversa minulý týden uvedla brněnskou premiéru Palackého truchlivý konec Miloše Štědroně podle předlohy Huberta Krejčího  více

Orchestr Ensemble Opera Diversa včera v Domě umění obhlédl svůj repertoár, uvedl dvě premiéry a splnil jeden malý dluh. Sborový pořad z postních motet odstaral sbor Ensemble Versusvíce

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více